svårt att ta sig ur destruktivt förhållandet!
Lever med en missbrukare och har levt med honom i över 10 år. Min pappa var alkis så ville absolut inte ha en man som missbrukar men på nåt sjukt sätt så valde jag ändå en sån man! I början jobbade jag och tränade mm men sakta i alla dessa år har han tryckt ner mig och har inte en endaste vän kvar. Är alltid hemma! Han sticker iväg och super/knarkar och på roliga saker med dina kompisar. Har försökt komma ifrån honom men han har då gjort livet riktigt jobbigt för mig (helt sjuka saker som jag förtränger) har sagt till honom snällt sista tiden att kan han inte flytta men han tar mig inte på allvar! Vet att jag har låtit honom behandla mig som skit i alla dessa år och därför fortsätter han. Gillar inte ens honom mer men vet f.n inte hur jag ska komma ifrån honom? Har slängt ut han men han kommer tillbaka. Har bott på jouren och har anmält honom för diverse saker men dem läggs ner och har haft kontakt med socialen. Och inget av det har hjälpt! Som ni säkert förstår att jag behöver hjälp ej massa onödiga och dumma kommentarer om att jag är dum mm. För jag vet att jag är svag!