• Emmy03

    bf juni 2016

    hej igår fick jag reda på att jag är gravid kommer ha bf runt juni så är i vecka 2 nu :) finns det fler som har bf i juni? :)

  • Svar på tråden bf juni 2016
  • knaappeen

    Glädjen av plusset försvann nu..

    Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...


    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Moneal
    knaappeen skrev 2015-10-01 21:28:30 följande:

    Glädjen av plusset försvann nu..

    Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...


    hoppas det inte blir mer än så, små blödningar och även stora är ju vanligt vid graviditet.

    Håller alla tummar och tår för att det inte är någon fara <3
  • Wielkip
    knaappeen skrev 2015-10-01 21:28:30 följande:

    Glädjen av plusset försvann nu..

    Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...


    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Neej, vi häller tummarna för att det är en sån blödning som inte är helt ovanlig vid beräknad tidpunkt för mens, hoppashoppas!
  • mariah81
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-01 19:18:41 följande:

    Kan du inte välja att gå någon annan stans? Välja en annan MVC så slipper du "synas"... Om du nu vill slippa synas förstås :) 


    Bor på en så liten ort att vi bara har en MVC, ska få göra VUL på sjukhuset om ett par veckor och tänkte att efter det får jag väl gå ut med det eller försöka mörka kommande besök hos barnmorska...
  • Ramiz
    mariah81 skrev 2015-10-02 08:40:26 följande:

    Bor på en så liten ort att vi bara har en MVC, ska få göra VUL på sjukhuset om ett par veckor och tänkte att efter det får jag väl gå ut med det eller försöka mörka kommande besök hos barnmorska...


    Kan du inte skriva din sambos namn? El använda dig utav ett annat namn? El skriver dom in allt, med personnr osv?
  • mariah81
    Ramiz skrev 2015-10-02 08:46:58 följande:

    Kan du inte skriva din sambos namn? El använda dig utav ett annat namn? El skriver dom in allt, med personnr osv?


    Inom sjukvården är det så höga krav på sekretess och att det faktiskt är den person som är bokad som kommer på besöket (bokas med fullständigt personnummer) varför det tyvärr inte går att boka i t.ex. ett annat namn. Men min barnmorska har hjälpt mig försöka dölja det förut och skulle säkerligen försöka göra det igen.
  • Ramiz
    mariah81 skrev 2015-10-02 09:18:36 följande:

    Inom sjukvården är det så höga krav på sekretess och att det faktiskt är den person som är bokad som kommer på besöket (bokas med fullständigt personnummer) varför det tyvärr inte går att boka i t.ex. ett annat namn. Men min barnmorska har hjälpt mig försöka dölja det förut och skulle säkerligen försöka göra det igen.


    Varför har alla tillgång till den listan? Det e väl bara receptionisten som har koll på den listan å dessutom tystnadsplikt?
  • mariah81

    [qusjälvklart21][quote-nick]Ramiz skrev 2015-10-02 09:25:42 följande:[/quote-nick]

    Varför har alla tillgång till den listan? Det e väl bara receptionisten som har koll på den listan å dessutom tystnadsplikt?

    [/quote]

    Alla på mottagningen kan se receptionslistan, det är utifrån den våra olika professioner ser om deras patienter har kommit. Och självklart har vi alla tystnadsplikt men om mitt namn står hos barnmorskan så kommer folk ändå börja fundera.

  • Wielkip
    mariah81 skrev 2015-10-02 09:52:54 följande:

    [qusjälvklart21][quote-nick]Ramiz skrev 2015-10-02 09:25:42 följande:[/quote-nick]

    Varför har alla tillgång till den listan? Det e väl bara receptionisten som har koll på den listan å dessutom tystnadsplikt?


    Alla på mottagningen kan se receptionslistan, det är utifrån den våra olika professioner ser om deras patienter har kommit. Och självklart har vi alla tystnadsplikt men om mitt namn står hos barnmorskan så kommer folk ändå börja fundera.[/quote]Går man inte till samma bm för typ cellprov och preventivmedel? Det kan ju vara en bra undanflykt isf :)
  • Ramiz
    mariah81 skrev 2015-10-02 09:52:54 följande:

    [qusjälvklart21][quote-nick]Ramiz skrev 2015-10-02 09:25:42 följande:[/quote-nick]

    Varför har alla tillgång till den listan? Det e väl bara receptionisten som har koll på den listan å dessutom tystnadsplikt?


    Alla på mottagningen kan se receptionslistan, det är utifrån den våra olika professioner ser om deras patienter har kommit. Och självklart har vi alla tystnadsplikt men om mitt namn står hos barnmorskan så kommer folk ändå börja fundera.[/quote]

    Tycker det verkar vara mkt märkligt, men som du skrev tidigare att du bor i ett mindre samhälle.. :)

    Hoppas att bm kan smussla :)
Svar på tråden bf juni 2016