• Fia80

Första barnet BF juni 2016

BE 8/6 35 år Göteborg

Plussade för snart en vecka sen :)

• Fia80

Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??

• Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 08:51:53 följande:

Jag fick tid nu på torsdag för inskrivning. Både jag och sambon ska vara med. Tänkt fråga om tidigt ul, mest för att jag är orolig och det är ju första för oss. Vill veta att det lilla/lille växer ordentligt.

Är ju första gången för mig med men vi ska inte på inskrivning på 2 veckor gissar att du Är några veckor längre gången än mig. :)

Men då börjar ultraljud sedan samma vecka inskrivning
  • Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 09:45:17 följande:

Jag är i v 6, 5+4. Går in i v 7 på torsdag när vi ska till MVC. 

Jag hoppas att vi får ul snabbt! :)

Ja det förstår jag :) så spännande jag är i v 6 (5+1 ) men de har tydligen som rutin att man ska vara i vecka 8 för inskrivning Och då får man gör ul men får betala för det men helt ok för mig inga stora summor :)
  • Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 16:09:30 följande:

Ah okej. Hon nämnde inget för mig om vecka 8 för inskrivning. Men men nu ska vi dit på torsdag. Vi ska antagligen be om KUB-test också. :/ lite smått nervös!

Ja detta förstår jag kommer jag också vara. Fick dock lärt mig att jag inte inte i v. 6 utan v 7 (6+1) hahah nåja så när jag gör ultraljud är jag i vecka 10.

Jag är osäker på kub test är för något men de sa att jag skulle se på en film om det. Men jag tror att jag också kommer göra det :)
  • Fia80
    Missdalvik skrev 2015-10-17 16:00:54 följande:

Här har vi fått en akuttid hos gyn om en timme, misstänkt Utomkveds.. :(

Lycka till och styrke kram
  • Fia80
    Ellaria skrev 2015-10-18 09:10:37 följande:

Mina superömma bröst har över natten slutat vara ömma. Det känns ingenting... Jag läste att 7/10 av dom vars bröst slutade ömma innan v12 (av de som haft ömma bröst innan) fick MF/MA, så jag är förmodligen ute.

Försök inte ta ut något!!

Har du ont i magen? Blöder du??
  • Fia80
    Ellaria skrev 2015-10-18 12:00:43 följande:

Inget blod, men ont till och från. Vet inte vad som är "för ont".

OK förösk vara lugn och lycka till
  • Fia80
    En del av oss skrev 2015-10-30 00:06:44 följande:

Kommer sakna dig Erla önskar dig all lycka!

Någon som vet när hjärtat börjar slå eller har någon trovärdig länk till någon trovärdig medicinsk studie om det?

Som jag har förstått det så är drt under v. 6
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016