• Mai90

Första barnet BF juni 2016

Hej! Roligt att det redan finns en grupp för oss som fortfarande bär runt på en liten hemlighet

Jag har bf 9 juni och gick in i vecka 7 idag. Det är min första graviditet. Så otroligt spännande!

Tyvärr så började illamåendet dra igång ordentligt för några dagar sedan. Kräks dessutom. Nu har min fina fästman varit och köpt Postafen, ingefärste och åksjukeband - hoppas på det bästa! Tidigare har jag provat att äta innan jag går upp samt äta oftare (fast mindre). Tyvärr hjälpte inte det... Hur mår ni andra? ...och grattis!

• Mai90
    Erla skrev 2015-10-16 19:02:47 följande:

Här är det bara lite ont i brösten :) låter som att jag ska vara glad för det, men vill att något ska hända här så man vet att det går framåt åtminstone :P

Vad skönt att det inte är "mer" nu. Hoppas du slipper illamående! Ca 1/4 har inte så mycket om ens något illamående har jag hört

Jo, längtar till ultraljud och sparkar! Få se och känna lilla parvlen
  • Mai90
    ninawinterell skrev 2015-10-17 04:25:39 följande:

Jag väntar mitt första 19/6, får jag vara med?:)

Gruppen är väl för alla som beräknas få sitt första barn någon gång i juni, nu är inte jag ansvarig för gruppen eller så, men är så jag tolkat det:)
  • Mai90
    tessan120 skrev 2015-10-17 10:03:52 följande:

Idag tycker jag synd om mig själv. Mitt illamående har äntligen blivit bättre men det har bytts ut mot yrsel och kräkningar.

Fick ställa in en fika med mina närmsta vänner idag, hade tänkt berätta om min graviditet. Men jag orkar inte ta mig dit. Känns verkligen jättetråkigt.

Usch, så jobbigt! :( Har haft liknande symtom... Postafen, åksjukearmband, ingefärste och att äta något litet så tätt som 1 gång i timmen har hjälpt mig. Tog en postafen igår innan jag la mig, åt en skorpa innan jag klev upp och slapp iallafall kräkas denna morgon. Lite illamående var dock kvar...

Yrseln är svårare, vila - vila - vila antar jag! Hoppas du mår bättre snart!
  • Mai90
    hamsan2015 skrev 2015-10-18 10:10:45 följande:

jag är beräknad den 17/6 2016! Första bebisen för mig! Känns spännande men samtidig är jag rädd för att allting ska gå fel!

Spännande! :)

Usch ja...svårt att inte oroa sig ibland... Samtidigt tar det väldigt mycket energi att oroa i sig "i onödan". Sånt kan man ju aldrig veta i förväg!
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    Elliott94 skrev 2015-10-19 08:40:21 följande:

Usch, idag kom första spyan efter illamånde i över två veckor. Någon mer än jag som är extremt illamånde med kräkningar?

Jobbig men jag klara mig igenom de för jag vet att de för något helt underbart :)

Japp, samma här... :( Vissa dagar får jag ha en spyhink i närheten här hemma... På jobbet får jag knapra skorpor stup i kvarten för att låta bli att kräkas... Som jag skrivit om innan så har det hjälpt vissa dagar med postafen, ingefära/ingefärste och åksjukeband. Det är så jobbigt att kräkas! Känns verkligen som att man dräneras på energi :(

Som du skriver på slutet är det de som håller en positiv. Är glad att jag har ordentliga gravidsymtom...
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    annieh897 skrev 2015-10-19 08:58:49 följande:

Hej på er,

Jag har också bf i juni med första barnet. Jag tror att jag är i vecka sju (har fått olika svar på uträkningar) och förra veckan dök illamåendet upp. Idag måste jag stanna hemma från jobbet för jag är så matt och har hjärtklappning och illamåendet ligger där och lurar... Jobbar heltid och fattar inte hur i hela friden jag ska orka. Ska på hälsosamtal hos BM imorgon.

Till och börja med - grattis! Usch din stackare att du ska må så dåligt :( Hoppas att det blir bättre under veckornas gång! De flesta har ju mindre illamående efter v 12 om jag förstått rätt... Hoppas du får bra råd under hälsosamtalet!
    Bf 2016-06-09
  • Mai90

Första gången jag fick vara hemma från jobbet idag :( Kräktes upp ALLT jag åt igår och har börjat tappa i vikt. Har gått ner över ett kilo sedan torsd förra veckan vilket inte är så bra med tanke på att jag inte är så stor från början. Fick en telefontid hos bmm i eftermiddag, hoppas de kan hjälpa mig med något... känns som jag redan provat det mesta:( *Gnäll, gnäll*, jag vet! Men börjar ta väldigt mycket energi :(

Bf 2016-06-09
  • Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-22 19:35:11 följande:

Jag har blött lite idag. Försökte ringa mvc men deras telefontid var stängd när jag ringde så ringde 1177 istället. Blev lite lugnare efter det men nu känner jag mig ledsen och orolig. Är inga mängder blod och det mesta var brunaktigt. Ska ringa mvc på morgonen.

Grattis till alla nya plus.

Har också haft någon slagsmål brunaktig flytning 3-4 ggr (jättelite varje gång). Min svärmor är barnmorska sedan nästan 30 år tillbaka (bra med en "privat", haha) och hon förklarade att det kan ha att göra med nybildning av kärl i livmodertappen. Det man ska bli orolig för är om det kommer väldigt stora mängder och ens gravidsymtom försvinner. Men visst blir man lite orolig ändå! Alla filmer har ju i stort sett lärt en att man absolut inte ska blöda under graviditeten när det egentligen är rätt så vanligt...
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-22 21:08:35 följande:

Har läst mycket nu och är ju vanligt. Känner mig lite lugnare men såklart tänker jag på det hela tiden. Har inte ont så är kanske lugnt. Gravidsymptomen är kvar :) hade det bara varit brunt hade jag nog varit lugnare men är även lite rött. :/

Så skönt att du känner dig lite lugnare! Rött är tyvärr också vanligt...speciellt efter sex - kan vara bra att veta!
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-23 10:14:25 följande:

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

Nej fy så tråkigt att höra :( Styrkekramar!
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    peeb skrev 2015-10-23 11:20:44 följande:

Hoppar in här!

Fick plus för fyra dagar sen, första barnet, så förväntansfull!

Om jag räknat rätt är jag i vecka 5, inskrivning 1 Dec.. känns så långt till dess! Mår så illa..! Ska dock till läkaren 2 Nov pga apc-resistens, vet inte vad det innebär, någon som vet? Bör jag oroa mig?

Jag är bara så glad att vi äntligen fått plus och är så orolig för att något ska gå fel. Vill bara njuta av detta!

Apc-resistens innebär kort att man har en ökad risk för blodproppar. Eventuellt kanske du tillfälligt får en medicin som motverkar proppar. Skriv ner alla frågor till besöket, läkaren är säkert bättre på att förklara :) /Sjuksyrran
    Bf 2016-06-09
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016