Inlägg från: Cilla93 |Visa alla inlägg
  • Cilla93

Första barnet BF juni 2016

Hej! Är gravid och enligt appen är BF 20 juni men har inte varit hos barnmorskan ännu. Jag är 22 och sambon 26. :)

• Cilla93

Vi var idag på inskrivning och hälsosamtal, ska tillbaka dit om ungefär en månad. BF 20 juni.

• Cilla93

Jag har blött lite idag. Försökte ringa mvc men deras telefontid var stängd när jag ringde så ringde 1177 istället. Blev lite lugnare efter det men nu känner jag mig ledsen och orolig. Är inga mängder blod och det mesta var brunaktigt. Ska ringa mvc på morgonen.

Grattis till alla nya plus.

• Cilla93
    Mai90 skrev 2015-10-22 21:00:55 följande:

Har också haft någon slagsmål brunaktig flytning 3-4 ggr (jättelite varje gång). Min svärmor är barnmorska sedan nästan 30 år tillbaka (bra med en "privat", haha) och hon förklarade att det kan ha att göra med nybildning av kärl i livmodertappen. Det man ska bli orolig för är om det kommer väldigt stora mängder och ens gravidsymtom försvinner. Men visst blir man lite orolig ändå! Alla filmer har ju i stort sett lärt en att man absolut inte ska blöda under graviditeten när det egentligen är rätt så vanligt...

Har läst mycket nu och är ju vanligt. Känner mig lite lugnare men såklart tänker jag på det hela tiden. Har inte ont så är kanske lugnt. Gravidsymptomen är kvar :) hade det bara varit brunt hade jag nog varit lugnare men är även lite rött. :/
  • Cilla93

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

• Cilla93
    Mai90 skrev 2015-10-23 10:31:20 följande:

Nej fy så tråkigt att höra :( Styrkekramar!

Missdalvik skrev 2015-10-23 11:10:13 följande:

Massa styrkekramar..

Äppeljuicen skrev 2015-10-23 11:16:09 följande:

Tråkigt att läsa. Tyckte själv dagarna under missfallet var hemska men återhämtade mig och kände mig som vanligt rätt fort efter ändå. Det jobbiga för mig var den eviga väntan på nästa mens... som aldrig kom och nu är jag i ca v6. Hur mörkt det än känns nu så hoppas jag det ljusnar för dig snart.

Tack för omtanken. Som jag förstått brukar det ofta vara lätt att bli gravid igen efter missfall. Jag blev snabbt gravid den här gången så hoppas på samma tur igen.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016