Första barnet BF juni 2016
[quote=76047334][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-26 07:42:07 följande:[/quote-nick]
Men SLUTA döma folk för deras beslut! Låt henne göra KUB bara för att se bebisen om hon vill det. Vad DU tycker spelar ingen roll.
[/
Det är inte bara jag som tycker så, hela läkarkåren delar samma uppfattning.
Men för att komma till saken, det primära hos personen som i detta fall önskar göra kub för att se att allt står rätt till är hennes oro.
Om hon inte innan testet görs, informeras om hur man bör förbereda sig och vad man tillsammans med sin partner kan komma att behöva ta ställning till så är det för bövelen inte hennes fel och heller inte din uppgift! Det är "läkarkåren"(om det nu är så du kallar barnmorskor och annan vårdpersonal) som brustit i sin arbetsuppgift att informera patienten om detta. Det är deras uppgift att se till att de blivande föräldrarna förbereder sig på möjliga resultat.
Jag ska göra KUB och jag har ingen aning om vad jag kommer göra av resultatet. Jag kan vilja veta, tro att jag vet, men när jag väl står där, hur f*n ska jag kunna veta? Hur ska någon kunna veta i förväg som aldrig ställts inför det brutala valet tidigare?