• Anonym (undrar.)

Dexofen fråga

Fel att lägga i MISSBRuk kanske...

Men fick en dexofen 100 mg i går vid ca 23 tiden för värk. Några år gammal dock, nu har jag en fråga.. Är de farligt att dricka LITE vin i kväll? 

Finns ju ingen fass information kvar...

• Svar på tråden Dexofen fråga
  • Anonym (undrar.)

Nån som vet??

• Presens

Ja! Helt livsfarligt, Det är en av anledningarna till att dexofen och dess motsvarighet inte längre säljs. Inte i Sverige och inte i hela EU. Detta är sant! Gör det INTE!!!

• Maria 434

Dexofen förbjöds för flera år sen, delvis pga såna som du ts.....

• Anonym (undrar.)

Fass är den bortagen ur? 
    även fast den är så många år gammal? Antar jag i med den slutades säljas 11..

Och de snart gått ett dygn? 
    Hur märker man om man reagerar då? Svårt för att andas? eller stryps de bara helt? usch...

När kan man i såfall dricka då?

• Anonym (undrar.)

Öh maria? Hur vet du hur jag är som person??? :O Jag hade bara för mej de var farligt. och ville bara fråga..... Eller? Annars hade jag väl druckit ändå.. Död

• Presens
    Anonym (undrar.) skrev 2015-09-27 17:59:26 följande:

Fass är den bortagen ur? 
    även fast den är så många år gammal? Antar jag i med den slutades säljas 11..

Och de snart gått ett dygn? 
    Hur märker man om man reagerar då? Svårt för att andas? eller stryps de bara helt? usch...

När kan man i såfall dricka då?

Det ska gå flera dygn innan du dricker alkohol. Både före och efter dexofen.
    Dexofen slår ut andningen. Så lägg ner de tankarna!

• Presens
    Anonym (undrar.) skrev 2015-09-27 18:08:03 följande:

Öh maria? Hur vet du hur jag är som person??? :O Jag hade bara för mej de var farligt. och ville bara fråga..... Eller? Annars hade jag väl druckit ändå.. Död

Finns dom som utan avsikt inte gör om det - för att dom är döda.
    Det är skitjobbigt att behöva smärtlindring men allt mer som fungerar försvinner för att folk inte kan hantera det. Dexofen, Somadril osv.... Skitless!
  • Anonym (undrar.)
    Dextropropoxifenbehandlingen måste upphöra minst ett dygn innan alkoholintaget och kan återupptas först efter två dygn.

Så rent sätt kan man i såfall ta ett glas vin i morgon då utan fara? 
  • Anonym (undrar.)

Presens : Okej... Hur många dagar? Ja usch skulle inte vilja riskera något..
    men som sagt tab var gamla med.. För antar dem inte är nya då dem slutades säljas -11 

Svar på tråden Dexofen fråga