• Track

Kan inte hitta nytt kolfilter till köksfläkten

Hej!

Jag en kolfilterfläkt i köket som jag vill byta kolfilter i. Jag har letat efter ett nytt kolfilter i butiker och på nätet men har inte lyckats hitta något. Det står inte vilken tillverkare det är på fläkten utan allt som finns är en lapp inne i fläkten där det står.

LINEA P
    TYPE 3260/B

Har sökt efter det på nätet och hittat att tillverkaren kan heta Cata.

Så här ser fläkten ut.

Någon som har en likadan fläkt och vet hur jag kan få tag på ett nytt kolfilter?
  • Svar på tråden Kan inte hitta nytt kolfilter till köksfläkten
  • cattus

Har du tagit med kolfiltret så ni kunnat jämföra?  många fläktar av olika märken kan tillverkas i samma fabrik så att ett kolfilter till ett annat märke skulle kunna passa till din också!

• Nyfikna72

Det är väl sånt här som är nackdelen med att köpa billigt och ibland märkliga fabrikat. Den dagen man behöver en reservdel kan det ju bli besvärligt.

• Eleonor01
    Track skrev 2015-09-27 19:07:29 följande:

Hej!

Jag en kolfilterfläkt i köket som jag vill byta kolfilter i. Jag har letat efter ett nytt kolfilter i butiker och på nätet men har inte lyckats hitta något. Det står inte vilken tillverkare det är på fläkten utan allt som finns är en lapp inne i fläkten där det står.

LINEA P
    TYPE 3260/B

Har sökt efter det på nätet och hittat att tillverkaren kan heta Cata.

Så här ser fläkten ut.

Någon som har en likadan fläkt och vet hur jag kan få tag på ett nytt kolfilter?

Kolla tyska eBay. Där finns ALLT
  • cattus

De som du länkade till/Nettoprodukter, påstår i alla fall på deras sida att de kan skaffa fram alla reservdelar till Cata produkterna, ring deras servicecenter och kolla. Annars kanske de skall ta bort den texten på sin sida.

• kolfilter

Äntligen! Sätt en plast eller metall plug på den öppna luckan i toppen av fläkten. Kolfiltret sitter ovanpå fettfiltret av metall. Läg det så att det täcker filter behållaren I bottnet av fläkten. Bàda två kan köpas I Bauhaus stormarknad I Bromma. Kolfilter av märket respekta: Kohlefilter MI 150 K.

Svar på tråden Kan inte hitta nytt kolfilter till köksfläkten