• dajmkola

nån med BF 22 oktober? Eller där,om,kring?

Hej är det nån/ några som har BF den 22 oktober? Eller där om kring? Som väntar sitt 2a barn? :)

Hur mår ni sista veckorna? :)

• Svar på tråden nån med BF 22 oktober? Eller där,om,kring?
  • Nattzan

Jag har! Mår fortfarande helt ok. Sover lite sämre och mycket mycket förvärkar, men fortfarande väldigt aktiv och inte ont eller dylikt :) Detta är barn nr 2, vi har en tjej på 5 år sen innan :)

Dottern är född 37+2, så hoppas han kikar ut lite innan bf <3

• dajmkola

Hej kul att du svarade: )

Tror du/ ni att det blir tidigare denna gång med?

Ja sover visa nätter kanon bra visa jätte dåligt: (

Känner du av ngt annorlunda denna gång då?

• Vatoemma87

Hej! Jag har bf 29/10 ???? Det är mitt andra barn, men denna graviditet är långt ifrån den första????

Har haft foglossning från väldigt tidigt, just nu har den lille i magen fixerat sig ordentligt så man kan säga att det mesta gör väldigt ont....

Har svårt att sova då jag vaknar så fort jag rör mig i sängen.....

Känner väldigt tydligt hur bebisen "står" neråt, det trycker på så in i h-vete..

Jag längtar så jag håller på att spricka tills det att våran 2:a kommer????

Jag har inte kännt av några förvärkar eller sammandragningar, men det hade jag inte heller med dottern....

Hur ör det för er? Mycket förvärkar och sammandragningar? Känns som att jag är ensam om att inte ha det????

• dajmkola

Min trycker oxå nedåt så i bland gör det så ont o så obehagligt tycker ja: (

Denna grav är helt annorlunda än sist denna gång ont över allt o känner av fogarna lite

Sist jag va gravid va kanon bra hade inte ont alls förutom lite huvudvärk i några veckor om jag ska klaga: )

Kommer bli 2 År mellan barnen här: )

Vet ni vad ni väntar? :)

• Vatoemma87

Ja jag börjar bli less, därav klagandet????

Har faktiskt klarat mig helt ok fram till v 30 då kunde jag inte jobba längre... Men jag har tung vårdjobb.

Våran dotter kommer vara 5 (4år och 10mån) när nästa kommer, vi har inte tagit reda på kön.

Någon av er som vet vad det ska bli?

Vad tror ni, dottern kom 10 dagar före bf... Kommer jag få vänta eller kommer 2:an lite tidigare oxå?????

• Vatoemma87

Ja jag börjar bli less, därav klagandet...

Har faktiskt klarat mig helt ok fram till v 30 då kunde jag inte jobba längre... Men jag har tung vårdjobb.

Våran dotter kommer vara 5 (4år och 10mån) när nästa kommer, vi har inte tagit reda på kön.

Någon av er som vet vad det ska bli?

Vad tror ni, dottern kom 10 dagar före bf... Kommer jag få vänta eller kommer 2:an lite tidigare oxå?

• dajmkola

Man får klaga när man är gravid: ) ja är skit less på att vara gravid nu: (tycker inte alls det är roligt

Att vara det tyckte jag inte förra gången heller fast den va bra.

Då har du jobbat länge vården är ju ett tungt jobb så jag förstår dig! .

Jag tror du kommer få tidigare än bf :)

Vi har inte tagit reda på kön men känns som det är en,liten pojke denna gång

Vad tror du ni väntar? :)

• Vatoemma87

Hi hi nej jag var inte heller så förtjust i att vara gravid förra gången heller fast den var "snäll"

Va spännande, vi gissar också på att de blir en pojke Fast det vore mycket "smidigt" med en till flicka... Har väll en triljon klänningar på vinden Men dem ska skänkas till bättre behövande om det inte blir en flicka

Har idag haft två vänner över med deras barn, fullt ös och väääldigt mycket att städa undan efteråt.

Jag och dottern tog en prommenad efteråt, och herregud nu ligger jag i soffan med förvärkar som bara den! Känner faktiskt att det inte är läge nu så jag hoppas de ger sig.

Även om jag känner mig helt färdig för denna gång ))

• oldy

BF 30/10 med andra barnet, en lillebror. Dottern har precis fyllt 2 år.

Haft jobbig foglossning och illamående denna graviditet, värre än första.

Mycket sammandragningar & mensvärk nu för tiden. Dottern föddes i vecka 38+, hoppas jag slipper gå en hel månad till.. :)

• Tanya8

Jag har BF 7/10 så ca 6dagar kvar. Men jag jag en känsla av att jag kommer gå över tiden, detta är mitt första barn och jag har haft en otrolig lyxig graviditet jämfört med hur man hört om andras. Ingen illamående eller dylikt, halsbränna efter halva tiden bara. Inga förvärkar eller sammandragningar som jag känt av än, men lillgrabben har det väldigt tråkgt just nu ????

Hoppas det går bra för er andra

Svar på tråden nån med BF 22 oktober? Eller där,om,kring?