• vargunge

Vän med bästa kompisen

Nu har jag en fråga som stör mig och som nog är sista spiken i kistan:
    Min flickvän umgås med min kompis, som vänner säger hon. Nu har jag försökt få ihop en fika med honom och tjata lite om allt och inget. Men han har inte svarat. När han så gör det skriver han att han inte vill gå in i någon diskussion om något med någon. Jag svarade att jag inte vill annat är träffas... Under tiden har jag sett att han och flickvännen varit inne och loggat ut samtidigt på Messenger. Jag har inte tänkt så mycket på det förut, men den sista tiden kan jag inte undgå att se det.
      I helgen var flickvännen ute stan och lyssnade på musik. Inte så konstigt med det. Men det som vände upp och ner på hela mig var att min kompis inte nämnde att han varit ute med min flickvän samma kväll. Inte heller min flickvän sa något... Det kom krypandes efter ett ganska jobbigt samtal...
      Jag har inga problem alls att min flickvän är ute med sina kompisar, men att varken hon eller min kompis berättar det för mig?! Så jag känner mig ganska utanför. Nu är det inte första gången så det känns som jag är i ett spel jag inte vill delta i. Jag vill ha öppenhet och ärlighet. Det känns som detta är långt därifrån...
       Är det ok att göra så här?

• Svar på tråden Vän med bästa kompisen
  • Birgitta02

Nej, det är inte ok. Om de inte kan vara öppna med att de träffas så är det nåt lurt. Jag hade inte accepterat att de smög runt med sina träffar. Antingen kan man träffas öppet och stå för det, eller så träffas man inte alls. Behöver man smyga med att man träffas, då är nåt jäkligt fel.

• Anonym (Tjej)

Något är det ju eftersom dom inte säger nått. Hade ställt båda mot väggen. I en relation så krävs ju kommunikation och tillit...

• Rakad Apa

Att dom smyger med att de ses är ju en rejäl varningssignal. Har man rent mjöl i påsen så uppför man sig inte på det viset.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Neola

Spontant - det känns som om de smusslar med något, och det är vanligen inte ok.

Men eftersom jag inte har hela bilden klar för mig och det ÄR möjligt att det finns mer eller mindre acceptabla skäl, som alltså inte innebär ren otrohet, kan jag med lite fantasi förestäla mig följande:

- det har pågått en kort period och de planerar t ex en överraskning till din födelsedag/examen el dyl
    - hon har sökt hans hjälp att förstå något kring dig och er relation som hon tror att han kan begripa bättre, och som hon inte vet hur hon ska ta upp med dig
    - de har sprungit på varandra mer elelr mindre oplanerat ute och är rädda att det ska väcka svartsjukegräl om det berättar att de tillbringat kvällen ihop fast det varit helt vänskapligt, och säger inget i hopp om att det aldrig ska komma fram

Kan du utesluta liknande skäl, så är jag tillbaka till min första inställning, att det sannolikt inte finns godtagbara ursäkter. Tyvärr. :(

• Fool

Om man smyger med saker så finns det ofta en anledning till det, hade deras möten varit oskyldiga så hade det inte funnit någon anledning att smussla. Men det behöver inte vara så. Fortsätt luska, när du är redo att konfrontera gör det utan förvarning.

• Anonym (...)

Man smyger inte med det om det inte är något.
    Jag menar, hur troligt låter det att du skulle smyga med att du umgicks med dina killkompisar eller hon med sina tjejkompisar? Det händer ju inte. Nä. Man smyger inte med en kompis. Jag har aldrig hört någon göra det och haft en vettig förklaring.

• Anonym (BosseLarsson)

TS: Hur ska du ha det, är det din flickvän eller ditt ex?
    Med tanke på denna tråd du redan har:

www.familjeliv.se/forum/thread/75781940-inloggad-pa-messenger

eller har ni blivit tillsammans igen sedan förra veckan? Och i så fall, varför har du tagit tillbaka henne om hon fortsätter med din "kompis" ?
    Om inte så förstår jag att de inte vill skylta med sitt begynnande förhållande med tanke på dig.

Svar på tråden Vän med bästa kompisen