Vän med bästa kompisen
Nu har jag en fråga som stör mig och som nog är sista spiken i kistan:
Min flickvän umgås med min kompis, som vänner säger hon. Nu har jag försökt få ihop en fika med honom och tjata lite om allt och inget. Men han har inte svarat. När han så gör det skriver han att han inte vill gå in i någon diskussion om något med någon. Jag svarade att jag inte vill annat är träffas... Under tiden har jag sett att han och flickvännen varit inne och loggat ut samtidigt på Messenger. Jag har inte tänkt så mycket på det förut, men den sista tiden kan jag inte undgå att se det.
I helgen var flickvännen ute stan och lyssnade på musik. Inte så konstigt med det. Men det som vände upp och ner på hela mig var att min kompis inte nämnde att han varit ute med min flickvän samma kväll. Inte heller min flickvän sa något... Det kom krypandes efter ett ganska jobbigt samtal...
Jag har inga problem alls att min flickvän är ute med sina kompisar, men att varken hon eller min kompis berättar det för mig?! Så jag känner mig ganska utanför. Nu är det inte första gången så det känns som jag är i ett spel jag inte vill delta i. Jag vill ha öppenhet och ärlighet. Det känns som detta är långt därifrån...
Är det ok att göra så här?