Hur reser ni med barn?
Jag reser nog mer nu än innan jag fick barn, även om jag reste en del då med!
Jag har rest ensam med mina pojkar sen äldste var tre år o yngste åtta månader (de är nu sex resp. elva år) o dels har det blivit en hel del charter till främst Turkiet (ej all inclusive ska tilläggas utan det har funkat alldeles utmärkt utan detta koncept, även om vi har gjort ett par halvhjärtade försök att prova..!) men även flera storstadssemestrar till Paris/Disneyland (2 ggr), Rom (kombinerat med badort vid kusten), Berlin, Oslo (dit har vi både bilat o flugit).
Sen reser vi en del inom Sverige också, på vintern blir det tex svenska fjällen o skidsemester.
Jag har aldrig haft några problem med att resa med barnen, trots att jag alltid rest ensam med dem o de har varit relativt små. Vi har klarat mindre magsjukor, en liten hjärnskakning, mellanlandningar, åksjuka, tåg i Italien, badbåtar i Turkiet, äta ute på restauranger, sightseeing - ja allt går om man tar det lite för vad det är o inte har några stenhårda förväntningar på att det ska vara på ett visst sätt
Det har funkat finfint att flyga med barnen i alla åldrar (kanske har jag haft tur, vad vet jag!?) o om man väljer att se fördelarna o inte nackdelarna med att resa med barn så tror jag att hälften är vunnet
Jag har en blogg där jag skriver om mina resor om du vill gå in o kika:
http://www.ensammamammansvarld.blogg.se