hoppas 2014 skrev 2015-09-28 21:41:07 följande:
Jag mår inte alls bra (illamående o jätte trött) o magen är jätten svullen o öm. Ser ut att vara i minst 7 månaden, jätte spänd.
Vad fick dig att åka in? Tycker det är svårt att veta när man ska söka hjälp om det inte är akut smärta
Jag har tagit blodförtunnande o en annan medicin sedan i torsdags o ska ta det fram t mens. Dem får mig ännu mer illamående :(
Grattis till er lilla dotter:)
Men stackars :( Jag tyckte att det kunde hjälpa att gå långsamt, då minskar liksom svullnaden något samtidigt som man inte lägger så mycket tryck på buken. Smörj magen med någon olja eller hudkräm så stramar huden lite mindre.
Jag fick åka in för att jag fick så svårt att andas. Allt trycktes liksom upp mot lungorna, så det var svårt att få ner luft. Jag var inte andfådd eller så, utan hade riktigt svårt att andas. Är du minsta lilla osäker - ring din klinik. Det är det minsta de kan göra, att ge dig råd om vad du ska göra och om du ska komma in.
Jag misstänker att det kommer släppa i stort sett helt när du börjar blöda. Det beror ju på hormoner, och kring mens sjunker hormonerna, så tyvärr behöver du nog stå ut i en dryg vecka till :(
Ät bara sånt som du tycker om och i små portioner utspridda över hela dagen. För mycket mat ökar också trycket i buken.
Stort tack. Förhoppningsvis får du ut något av din situation när du väl blivit bättre. Hur många embryon blev det?