Cyanea skrev 2015-09-28 20:35:15 följande:
Usch, jag känner med dig :( Jag blev också överstimulerad när jag gjorde ÄP i augusti förra året.
Jag tror att det är bra att det blev totalfrys för din del, men jag förstår att det kanske var det sista du ville höra. Jag hade brutit ihop om jag hade fått vänta. För min del trodde de att det var grönt, så jag fick tillbaka ett embryo, vilket verkligen satte igång överstimuleringen. Jag blev till och med tvungen att tappas på vätska i buken och de ville lägga in mig. Tack och lov fick jag stanna hemma eftersom vi bor nära. Fick även ta Fragminsprutor (blodförtunnande).
Jag är nog inget bra exempel på hur lång tid det kan ta att bli bra, för jag blev knalldålig. Tror jag var hemma på heltid i 4 veckor. Dock hade jag blindtarmsinflammation 6 månader före som gav komplikationer efter operationen, så jag tror att det gjorde saken värre.
Jag mådde illa, hade som sagt mycket vätska i buken så jag såg gravid ut, och var väldigt trött. Jag vilade när det behövdes, rörde mig så mycket jag orkade, åt mycket protein och salt samt drack mycket vatten. När man tar ut vätska ur buken tar liksom den vätskan med sig mineraler och protein från kroppen, så därför experimenterade jag och maken med det hemma, och jag blev ju inte inlagd ;)
Om det är till någon tröst så har det gått bra för mig. Trots något högre chans för graviditet vid överstimuleringen tog sig inte det färska embryot. Mitt tredje frysförsök gick vägen, så just nu är jag i v. 23 med en liten dotter :) Frysningen försämrar knappt chansen, så du har liksom inte missat något.
Hur mår du? Har du fått ta blodförtunnande, eller behövs inte det? Krya på dig <3
Jag mår inte alls bra (illamående o jätte trött) o magen är jätten svullen o öm. Ser ut att vara i minst 7 månaden, jätte spänd.
Vad fick dig att åka in? Tycker det är svårt att veta när man ska söka hjälp om det inte är akut smärta
Jag har tagit blodförtunnande o en annan medicin sedan i torsdags o ska ta det fram t mens. Dem får mig ännu mer illamående :(
Grattis till er lilla dotter:)