Kattägare
Det är absolut inte normalt och inget man ska göra. Låter som om ägaren skiter fullständigt i den, jag skulle ha tagit in den tillsvidare.
Det är absolut inte normalt och inget man ska göra. Låter som om ägaren skiter fullständigt i den, jag skulle ha tagit in den tillsvidare.
tja har aldrig haft husdjur... vad kan jag ge den för mat? funkar vanlig mjölk eller ska jag ge den vatten + tonfisk lol....
Mjölk ska man aldrig ge. :) Vatten är det bästa. Vad för tonfisk burk du ger bör du kolla upp. Om det är en som är till för just katter är helt okej. Men sen så vet man inte om katten har någon allergi eller något sånt heller.
Jag tipsar om att skriva och fråga dessa människor med: hittekatter.ifokus.se/ De har nog bra tips om hur du ska göra i din situation och kanske någon där kan hjälpa dig.
Eller ringa djurskyddet och fråga om tips om vad du ska göra med den, eller en veterinär. De kan tipsa om mat som passar just den katten. Den katten som blev utestängd, är det kattmamman eller? Och ungarna kvar inne hos ägaren? Och kattungarna är nyfödda? Kattungarna behöver isånnafall träffa sin mamma så snabbt som möjligt, om det inte är försent.