• Anonym (Mensmonster)

    Stora klumpar i mens BILDER VARNING

    Jag har haft mens sen mitten av juni då jag började med blodförtunnande medicin pga proppar i lungorna. Slutade med p-piller samma dag och har satt in hormon-spiral i augusti i hopp om att sluta blöda.

    Sen dess blödit som en tok tills för 4v sen, då hade jag ett uppehåll på 3dagar sen dess har de fortsatt igen.

    Är extremt trött, hungrig och illamående om vartannat. Har träffat både min vanliga hjärt&lung dr och spec-dr på gyn och deras hopp va spiralen men de verkar ju inte gå så bra.

    Idag kände jag att de 'satt fast nåt' i öppningen, gick på toa och då ramlar en blodklump ut på typ 7x4cm.. Höll på att både spy och svimma. Duschade och efter de har de kommit två till stora klumpar fast inte lika stora som den första. Vad kan detta va? Det är inte missfall för har inte haft sex sen april/maj.

    Ska ringa min hjärt&lung dr imorn men de har telefontid först från kl.13..



  • Svar på tråden Stora klumpar i mens BILDER VARNING
  • Anonym (Mensmonster)

    Happ, min dr på har gått i halvpension så en annan dr kommer ringa mig imorn någongång mellan 8-17 haha så jobbigt.. Men vi får se vad hon säger :/

  • Sia kp

    Hej. Har samma blödningar klumpar som bilden ovan när jag har mens fast max i 3 dagar! Har regelbundet mens! Behöver jag oroa mig???

  • Anonym (Alice)

    Det är koagulerat blod, Jag blödde extremt mycket när jag var yngre, sen blödde jag jättelite i flera år och nu helt plötsligt blöder jag jätte mycket vid mens igen. Lustigt att det kan variera så i flera år..

  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Alice) skrev 2019-09-19 20:49:08 följande:

    Det är koagulerat blod, Jag blödde extremt mycket när jag var yngre, sen blödde jag jättelite i flera år och nu helt plötsligt blöder jag jätte mycket vid mens igen. Lustigt att det kan variera så i flera år..


    Så är det för mig med. När jag var tonåring blödde jag massooooooor. Nu knappt någonting. Skönt att någon annan haft det likadant.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-09-20 14:42:20 följande:

    Så är det för mig med. När jag var tonåring blödde jag massooooooor. Nu knappt någonting. Skönt att någon annan haft det likadant.


    Hur gammal är du nu?
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Alice) skrev 2019-09-20 14:43:30 följande:

    Hur gammal är du nu?


    Runt 25
  • Anonym (E)
    Anonym (Mensmonster) skrev 2015-09-28 22:38:43 följande:

    Jag har haft mens sen mitten av juni då jag började med blodförtunnande medicin pga proppar i lungorna. Slutade med p-piller samma dag och har satt in hormon-spiral i augusti i hopp om att sluta blöda.

    Sen dess blödit som en tok tills för 4v sen, då hade jag ett uppehåll på 3dagar sen dess har de fortsatt igen.

    Är extremt trött, hungrig och illamående om vartannat. Har träffat både min vanliga hjärt&lung dr och spec-dr på gyn och deras hopp va spiralen men de verkar ju inte gå så bra.

    Idag kände jag att de 'satt fast nåt' i öppningen, gick på toa och då ramlar en blodklump ut på typ 7x4cm.. Höll på att både spy och svimma. Duschade och efter de har de kommit två till stora klumpar fast inte lika stora som den första. Vad kan detta va? Det är inte missfall för har inte haft sex sen april/maj.

    Ska ringa min hjärt&lung dr imorn men de har telefontid först från kl.13..


    Jag blödde konstant med min spiral så frågan är om det verkligen funkar för dig. Man kan ju i vissa fall få mer blödningar istället för mindre, av den. Du ska hur som helst söka för det det låter inte bra.

    En av biverkningarna är ju också ökad risk för blodproppar med alla hormonella p-medel, är det då så bra ide att ha hormoner alls för dig?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (E) skrev 2019-09-20 15:19:36 följande:

    Jag blödde konstant med min spiral så frågan är om det verkligen funkar för dig. Man kan ju i vissa fall få mer blödningar istället för mindre, av den. Du ska hur som helst söka för det det låter inte bra.

    En av biverkningarna är ju också ökad risk för blodproppar med alla hormonella p-medel, är det då så bra ide att ha hormoner alls för dig?


    Jag började blöda lika mycket igen vid mens som jag gjorde när jag var yngre efter att jag slutade med p-piller, kan det ha ett samband?
  • Anonym (E)
    Anonym (Alice) skrev 2019-09-20 15:22:11 följande:
    Jag började blöda lika mycket igen vid mens som jag gjorde när jag var yngre efter att jag slutade med p-piller, kan det ha ett samband?
    Ingen aning. Du har ju både tagit bort p-piller, satt in spiral och börjat gå på blodförtunnande på samma dag? Kan ju vara vad som helst av de tre sakerna eller en kombination.

    Det låter hur som helst inte bra. Har de kollat med ultraljud så att spiralen sitter rätt?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (E) skrev 2019-09-20 15:28:21 följande:

    Ingen aning. Du har ju både tagit bort p-piller, satt in spiral och börjat gå på blodförtunnande på samma dag? Kan ju vara vad som helst av de tre sakerna eller en kombination.

    Det låter hur som helst inte bra. Har de kollat med ultraljud så att spiralen sitter rätt?


    Jag är inte ts, svarade bara hur det är för mig.
  • Anonym (E)
    Anonym (Alice) skrev 2019-09-20 15:31:44 följande:
    Jag är inte ts, svarade bara hur det är för mig.
    Jaha ok. Att blöda mycket vid mens är ingen fara men ts blöder sådär mycket hela tiden, i flera månader nu. Väldigt stor skillnad.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (E) skrev 2019-09-20 15:39:44 följande:

    Jaha ok. Att blöda mycket vid mens är ingen fara men ts blöder sådär mycket hela tiden, i flera månader nu. Väldigt stor skillnad.


    Gjorde jag också första månaden på p-piller, blödde en hel månad i streck.
  • Anonym (Mia)

    Ser ut som koagulerat blod och slemhinnor. Inget farligt. Helt normalt om man blöder mycket att det kan bli klumpar, brukar hända när man blöder mycket under natten och det inte "rinner ut" . Lägger sig och klumpar ihop, när du vaknar ramlar klumpen ur.

  • Anonym (Mia)

    Ber om ursäkt läste inte din trådstart.
    Gå till affären och köp blutsaft nu, du har anemi och behöver fylla på järnet.

    Ring läkaren och få ett annat preventivmedel.

  • Anonym (E)
    Anonym (Alice) skrev 2019-09-20 15:41:44 följande:
    Gjorde jag också första månaden på p-piller, blödde en hel månad i streck.
    ts har snart blödigt i tre månader och hon går på blodförtunnande. Plus att hon har fått ett preventivmedel för att minska blödningar. Det är helt klart inte en hälsosam eller normal situation som ts är i. 
Svar på tråden Stora klumpar i mens BILDER VARNING