• VeronikaK

Mobilabonnemang till vuxen plus barn

Hej!

Jag tänkte överlåta min gamla mobil till min son och själv köpa ny. Funderar nu på om jag ska överlåta det abonnemang jag har till honom och skaffa nytt i samma (Telenor) eller öppna abonnemang hos någon annan. Har ingen bindningstid nämligen.

Ni som har bra mobilabonnemang som ni är nöjda med: Vilket har ni och vad är månadsavgiften?

• Svar på tråden Mobilabonnemang till vuxen plus barn
  • jenny99

Jag har comviq,betalar fast pris+iPhone 5s 299kr/månad.Min 13 åring har tre,fast pris+iphone 4s 149kr/månad.Min yngsta dotter snart 9 år har min gamla iphone,med kontantkort.Som jag fyller på ibland eftersom den används sällan.

• Smilla1

Har comviq fastpris mini för 95 kronor per månad. Är ett kontantkort jag har men det är det jag oftast laddar på. Sen är det bra att kunna ladda på annat abonnemang ibland som när vi skulle utomlands och jag ville kunna använda den där. Det finns också ett Comviq fastpris för 145 kronor per månad då får man ringa mer, jag är begräsad till 200 minuter per månad i ringtid, och 1 GB surf. Men det räcker för mig, jag smsar mer och surfar inte så dyrt, allt som jag vill ladda ner tar jag på wifi hemma t.ex.

• Smilla1
    Smilla1 skrev 2015-09-29 19:06:05 följande:

surfar inte så dyrt, allt som jag vill ladda ner tar jag på wifi hemma t.ex.

Ha, ha är lite trött menar att jag inte surfar på sätt som tar så mycket data snarare än att jag inte surfar så dyrt. Så jag brukar sällan ens göra av med mina 1 GB.
  • Smilla1

Kan ju också tillägga att jag har köpt min mobil kontant, valde en något äldre modell för att slippa lägga ut så mycket pengar, har en Xperia Z1 och är jättenöjd med den. Tycker inte om att sitta med höga månadskostnader om jag inte måste.

• IamSisyfos

Det är oftast bäst att göra ett aktivt val om du vill få ner kostnaden (och helst byta lite då och då, eftersom operatörerna har en tendens att ändra sina erbjudanden). Du kan om du vill behålla Telenor dela på ett abonnemang med din son med ett Familjeabonnemang. Även Telia erbjuder dessa, här finns mer info:

http://www.mobilabonnemang.nu/artiklar/familjeabonnemang

• Gizmo

Jag har Tre Pott 199-: i månaden. 10.000 fria sms & mms samt 10.000 fria minuter att ringa för. 1GB surf ingår också. Jag är jättenöjd med detta abonnemang! 

Svar på tråden Mobilabonnemang till vuxen plus barn