Inlägg från: Anonym (olika smak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika smak)

Tjejer är jag för lång?

Anonym (mor) skrev 2015-10-02 07:36:36 följande:

Tyvärr! (för alla korta killar) så är min erfarenhet (och syns ju också här i tråden) att tjejer vill ha långa killar. Sådan är jag själv också. En lång kille upplevs som trygg och manlig och man själv får känna sig kvinnlig och liten. Ja det låter Jane Austen men jag tror inte dagens "feministerier" kan ändra på det. MEN ingen regel utan en massa undantag....kolla in Victoria Silvstedts pojkvän......(hahahahaha)

"Alla" är väldigt kategoriskt. Nu är detta en tråd där en kille frågar om han med 189 cm är för lång och det präglar förstås svaren. (För naturligtvis finns det fullt med tjejer om inte tycker 1,89 är så långt eller som gillar det.) Hade det handlat om en kort kille som frågat om han var för kort hade gissningsvis svaren fått lite annan slagsida, vissa tjejer skulle sagt att det var deras smak, andra att det inte var det.

Själv är jag iofs "bara" 1,60 men en kille uppåt 180 går nog bort för mig. (så jag skulle nog inte ha spanat in TS). Inte av princip, jag lägger bara inte märke till dem, på samma sätt som blicken inte spontant fastnar på annat jag inte finner attraktivt. Mitt ex var 1,70 och min nuvarande man är 1,65 förresten.
  • Anonym (olika smak)
    jashrinah skrev 2015-10-02 11:07:06 följande:

189 är ju inte direkt långt :P 

som tjej kan man ju knappt ha klackar och gå bredvid utan att vara längre då ju ^^ 

I så fall är du en bit över medellängden för svenska kvinnor.
Svar på tråden Tjejer är jag för lång?