Inlägg från: Pojkspolingeeen |Visa alla inlägg
  • Pojkspolingeeen

Tjejer är jag för lång?

Embla twopointoh skrev 2015-10-02 16:53:29 följande:

Jag tycker ofta att lite kortare män har väldigt tilltalande proportioner, men jag tycker även att riktigt långa män (och med "riktigt långa" menar jag typ 190cm och över) som verkligen "bär upp" sin längd är attraktivt.

Kroppsbyggnaden och proportionerna i övrigt är mycket viktigare än centimeterna. Jag tilltalas inte av spinkiga män med veka/smala axlar och höfter, oavsett om de är 170cm eller 190cm.

Jag är själv 163cm lång, och har varit i hop med killar/män mellan 158cm till 195cm.

Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)
  • Pojkspolingeeen
    Embla twopointoh skrev 2015-10-02 17:07:08 följande:
    Det var precis därför jag valde att precisera vad jag tycker är "riktigt långt", därför att det handlar om mitt personliga tycke och inte menat som någon allmän sanning. Du behöver inte håna mig bara för att du tycker annorlunda.
    Vadå hånade dig? Jag sa exakt som de var, och 8.5 cm över medellängd är inte riktigt långt. Är en tjej på 175 riktigt lång då?
  • Pojkspolingeeen
    Embla twopointoh skrev 2015-10-02 17:22:00 följande:
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-02 16:57:36 följande:
    Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)

Om "riktigt lång" till stor del inte handlar om personliga tyckanden ber jag dig ta fram en källa där "riktigt lång" preciseras. Annars kan du väl bara inse att det handlar om just personliga tyckanden och acceptera att andra tänker annorlunda än du själv?

Du vet, inte alla är heller uppväxta i/bor i Sverige där medellängden är relativt hög, sådant påverkar ju också vad man tycker är långt.
    Självklart blir 190 cm för dig väldigt långt, de förstår jag ju såklart precis som att för mig blir ju 163 cm väldigt litet. Men går man på stan så ser man väldigt många killar som krystar runt 190 cm att de i mina ögon är lite kul hur man kan påstå att det skulle vara riktigt långt. 160 cm för mig är ju inte direkt så jag tänker helvete vad onormalt kort hon var haha fast för mig är de ju det.. Whatever man tycker ju som man tycker hahah varför ens diskutera
Svar på tråden Tjejer är jag för lång?