Anonym (Knyckis) skrev 2015-10-01 08:41:12 följande:
Är du orolig och inte blivit utredd ska du givetvis kolla, men har läkare undersökt dig ska du nog lita på dom.
Mitt började i samband med att jag skulle göra en operation, ju mer stressad jag är desto mer rycker det. I min värsta period både surrade det och ryckte på många ställen samtidigt, jag blev svag i armar och ben. Har man MS och ALS så missar man nog inte det, det räcker inte med enstaka symptom utan flera olika ska stämma in.
Symptom på ångest kan ge de saker du upplever, googla på det istället.
Jag har haft dessa symptom i flera år och det lättar när jag är i psykisk balans men de försvinner inte även då.
Tack.
Jag har ju andra symtom också, men just ryckningarna är det som tar över mest just nu. Att det rycker några dagar kan jag ta, men inte flera veckor, just på samma ställe. (armen men mest kring armbågen). Vill typ slå armbågen i väggen när det hoppar som mest =P Just för att jag blir irriterad och stressad över det.
Vet ju att ångest kan ställa till det i kroppen, på många märkliga sätt. Känns lite som att jag kommer ha lättare att slappna va om jag får bli utredd, tex träffa en neurolog. Men dit kommer man inte utan remiss. Bokade en tid hos en privat läkare för vårdcentralen var jag inte alls nöjd med. Fick inga svar.