• Anonym (Ledsen)

litar inte på min sambo eller på hans kollegor!

Jag har ett stort problem. Min sambo är 30+ och han har ett väldigt socialt jobb, jobbar på ett mindre kontor som expanderar snabbt. Många av hans kollegor är runt 25 år, nyutexaminerade och för dom kretsar det mesta kring jobb och fest.
    Detta innebär att dom har AW var och varannan helg (aw för dom innebär fylla och utgång till 3 på morgonen), kickoff 4 ggr om året, julfest, sommarfest, middagar mitt i veckan, "konferansresor" utomlands osv.
    Dessutom har dom en väldigt flörtig jargong sinsemellan vilket gör det hela värre.
    Jag älskar min sambo men jag litar inte på honom när han är ute med jobbet. Han har vid flera tillfällen gjort dumma saker, kommit för nära ngn kollega vid ett tillfälle (som jag vet om) och ljugit om vad dom har gjort.
    Det blir ALLTID bråk i samband med deras AWs eller resor och nu efter att ännu en "dum" sak som han gjort uppdagades så har jag förbjudit honom från allt som inte kräver en obligatorisk närvaro.
    Han kollegor har dessutom börjat skämta om mig internt och skriver nedvärderande saker om mig i mail som går ut till alla på hans kontor!
    Det känns som att hela min värld rasar samman, jag har ont i magen varje dag och jag känner inte att jag kan lita på min sambo alls längre! Jag vet varken in eller ut, vet inte hur jag ska diskutera detta med min sambo och kan inte se någon lösning... Är så ledsen!
    Snälla är det någon som har några förslag eller rent ut salt har varit i samma sits och vill dela med er av eran erfarenhet?

• Svar på tråden litar inte på min sambo eller på hans kollegor!
  • Anonym ((M))

Har ni funderat på familjerådgivning/parsamtal...?

Då ni bör lära er att kommunicera bättre... så du inte ska behöva må dåligt varje gång... Lycka till!

• Dixie
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-30 15:35:16 följande:

Det blir ALLTID bråk i samband med deras AWs eller resor och nu efter att ännu en "dum" sak som han gjort uppdagades så har jag förbjudit honom från allt som inte kräver en obligatorisk närvaro.

men är det verkligen ditt ansvar? du är väl inte hans mamma och att förbjuda sin sambo att göra saker tror jag är helt fel väg att gå.......

sätt dig istället ner och prata med din sambo, berätta hur du upplever detta och fråga om det är så här han vill ha livet? beroende på vilka svar du får får du ju också fundera på hur du ska gå vidare - men att börja förbjuda sin partner att göra saker tror jag bara blir fel......
  • LFF

Jag skulle ju ha extremt svårt att vara tillsammans med någon som jag inte litar på eller som inte litar på mig. Men din sambo verkar ju ha förbrukat sitt förtroendekapital genom att han har gjort bort sig flertalet gånger.

• sextiotalist
    Dixie skrev 2015-09-30 15:40:36 följande:
    men är det verkligen ditt ansvar? du är väl inte hans mamma och att förbjuda sin sambo att göra saker tror jag är helt fel väg att gå.......

sätt dig istället ner och prata med din sambo, berätta hur du upplever detta och fråga om det är så här han vill ha livet? beroende på vilka svar du får får du ju också fundera på hur du ska gå vidare - men att börja förbjuda sin partner att göra saker tror jag bara blir fel......
    Håller med, att förbjuda, det är nog första steget till ett raserat förhållande. Ett förhållande ska bygga på tillit, frivillighet och respekt (och kärlek förstås). Man kan aldrig, då menar jag aldrig, hindra otrohet genom förbud.
  • sextiotalist

Vad är det för dumma saker han har gjort?

• Anonym (Höh?)

Han ljuger om vad dom har gjort, som? O vad är det för dum sak?

Man kan undra vad han sagt till kollegerna eftersom dom gör sig lustiga över dig, o hur han tillåta dom att göra det.

• Anonym (Ledsen)

Att jag har "förbjudit" honom nu är mer ett desperat uttryck för mig att säga att jag fått nog.
    Jag har försökt prata med honom på alla möjliga sätt men det slutar alltid med att han bryter mot det vi gemensamt kommit överens om. Jag känner mig så oerhört sviken, det är för många saker som har hänt och jag klarar inte mer nu. Alla våra problem uppkommer ju i samband med deras olika jippon och just nu känner jag att det måste vara ok för mig att säga nej/ förbjuda honom tills vi är på rätt köl igen och han kan visa att jag kan lita på honom. Är det så fel??
    Vi vill båda leva tillsammans och vi älskar varandra men detta förstör mig, allt annat i vår vardag funkar jättebra, därför har jag fortfarande hopp.
    Det är lite svårt att skriva vad som står i mailen utan att avslöja för mkt om mig själv, men det kan vara små kränkande kommentarer och liknande. Jag anser inte att hans kollegor ska skriva någonting om mig alls, jag har ju knappt träffat dom!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Höh?) skrev 2015-09-30 15:55:25 följande:

Han ljuger om vad dom har gjort, som? O vad är det för dum sak?

Man kan undra vad han sagt till kollegerna eftersom dom gör sig lustiga över dig, o hur han tillåta dom att göra det.

Han har varit för intim med en kollega, detta hände för 2 år sedan när de var på konferens resa. Jag fick reda på det genom en annan av hans kollegor...
  • taquine
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-30 15:59:35 följande:

Att jag har "förbjudit" honom nu är mer ett desperat uttryck för mig att säga att jag fått nog.
    Jag har försökt prata med honom på alla möjliga sätt men det slutar alltid med att han bryter mot det vi gemensamt kommit överens om. Jag känner mig så oerhört sviken, det är för många saker som har hänt och jag klarar inte mer nu. Alla våra problem uppkommer ju i samband med deras olika jippon och just nu känner jag att det måste vara ok för mig att säga nej/ förbjuda honom tills vi är på rätt köl igen och han kan visa att jag kan lita på honom. Är det så fel??
    Vi vill båda leva tillsammans och vi älskar varandra men detta förstör mig, allt annat i vår vardag funkar jättebra, därför har jag fortfarande hopp.
    Det är lite svårt att skriva vad som står i mailen utan att avslöja för mkt om mig själv, men det kan vara små kränkande kommentarer och liknande. Jag anser inte att hans kollegor ska skriva någonting om mig alls, jag har ju knappt träffat dom!

Nej ts du kan inte förbjuda en vuxen människa att göra olika saker. Erat förhållande kommer aldrig fungera om du går den vägen
    Sedan att hans kollegor skriver nedsättande om dig är långt ifrån ok.
    Goodness me
Svar på tråden litar inte på min sambo eller på hans kollegor!