• Anonym (väntar)

Less på att vi alltid ses på hans villkor

Jag har dejtat en kille i snart fyra månader och i början hördes vi i princip varje dag och sågs så fort det fanns tillfälle. Nu på senaste har det dock börjat trappas ner och vi ses kanske varannan/var tredje vecka och oftast bara när han vill. Så fort jag frågar om vi kan ses så är han upptagen med något eller bortrest och han kommer inte heller med förslag på någon annan dag som passar bättre, men sen efter några dagar eller någon vecka så hör han av sig och vill väldigt gärna träffas. Förstår inte varför han har blivit såhär? Jag vill inte bara ses på hans villkor! Har självklart sagt nej ett par gånger när han har velat träffas bara för att markera att jag inte kommer så fort han vinkar (även fast jag saknar honom varje dag och vill ses så ofta så möjligt). 

Det är ju inte som att han vill sluta träffas eftersom han alltid hör av sig till slut och vill ses ändå. Jag är absolut inte för på, nuförtiden så låter jag oftast honom ta kontakt eftersom jag vet att han ändå inte nappar när jag vill ses. Det är så jobbigt att bara vänta på att han ska höra av sig, men jag är ju kär och hoppet lever ju kvar eftersom jag vet att vi kommer ses så småningom.. Vad tror ni om hans beteende?

• Svar på tråden Less på att vi alltid ses på hans villkor
  • Anonym (Ouch)

Han hör väl av sig när han är sugen. Också varit med om det där.

• Anonym (Hallå!!)

Men hallå! Han vill ju bara knulla, hur kan du inte förstå det?

• Sansa Snark

Frågan borde inte vara vad han vill, utan vad DU vill. Tycker du det är nice att träffas nån gång då och då eller vill du egentligen ha mer? Hans handlingar säger att han inte är intresserad av mer. Vill du ha mer är det dags att gå vidare. Nöj dig inte med smulor om du vill ha hela kakan.

• Anonym (s)

Du är hans kk. Vill du mer? Hitta någon annan.

• Anonym (väntar)

Ja det är väl som ni säger, att han bara hör av sig när han är sugen :( Trist för han verkade genuint intresserad de första två månaderna och var nästan mer på än mig om att ses. Jag vill mer och egentligen borde jag avsluta det här men det är sjukt svårt när jag har så starka känslor för honom! Kan vara riktigt nere när han inte hör av sig men sen när han väl gör det så blir jag överlycklig. En jäkla bergochdalbana för känslorna. Får ta mod till mig och prata ut med honom ordentligt! Har dragit mig för det samtalet allt för länge för jag orkar inte höra att han inte är intresserad av mer :( Kommer bli fruktansvärt ledsen även om jag redan vet svaret.. Men det vore däremot skönt att få berätta exakt hur jag känner, då har jag iaf gjort vad jag har kunnat.

• Påven Johanna
    Anonym (väntar) skrev 2015-09-30 21:19:59 följande:

Ja det är väl som ni säger, att han bara hör av sig när han är sugen :( Trist för han verkade genuint intresserad de första två månaderna och var nästan mer på än mig om att ses. Jag vill mer och egentligen borde jag avsluta det här men det är sjukt svårt när jag har så starka känslor för honom! Kan vara riktigt nere när han inte hör av sig men sen när han väl gör det så blir jag överlycklig. En jäkla bergochdalbana för känslorna. Får ta mod till mig och prata ut med honom ordentligt! Har dragit mig för det samtalet allt för länge för jag orkar inte höra att han inte är intresserad av mer :( Kommer bli fruktansvärt ledsen även om jag redan vet svaret.. Men det vore däremot skönt att få berätta exakt hur jag känner, då har jag iaf gjort vad jag har kunnat.

Men lyssna inte till det, säg bara att du inte vill träffa honom mer eller ha någon ytterligare kontakt. Berätta inte exakt  (eller ens i närheten av) hur du känner, hoppa helt över den biten. Avsluta bara, grina en skvätt när du kommit hem och gå sedan vidare i livet. 
  • MEE83

Du har ju hans booty call, gudars, det måste du väl ha haft på känn innan? 

• Anonym (Ouch)

Men du, SÅ kär är du inte. Ni har dejtat fyra månader, ingen tid alls, och nu har den senaste tiden knappt träffats. 

• Anonym (väntar)
    Påven Johanna skrev 2015-09-30 21:24:20 följande:
    Men lyssna inte till det, säg bara att du inte vill träffa honom mer eller ha någon ytterligare kontakt. Berätta inte exakt  (eller ens i närheten av) hur du känner, hoppa helt över den biten. Avsluta bara, grina en skvätt när du kommit hem och gå sedan vidare i livet. 
    Varför ska jag inte säga hur jag känner? För att det bara boostar hans ego? Tänker att han kanske får sig en tankeställare...
  • Anonym (väntar)
    Anonym (Ouch) skrev 2015-09-30 21:39:57 följande:

Men du, SÅ kär är du inte. Ni har dejtat fyra månader, ingen tid alls, och nu har den senaste tiden knappt träffats. 

Är det verkligen så kort tid? Har vänner som har blivit tillsammans med sin partner efter de bara har känt varann i en månad. Mitt ex och jag träffades i tre månader innan vi blev ett par. Jag är definitivt förälskad men sen kanske känslorna är extra starka för att jag vill ha något som jag antagligen inte får och tänker på honom dygnet runt. Var tredje vecka var väl kanske att ta i, men i snitt så är det väl varannan vecka vi har träffats senaste månaden.
Svar på tråden Less på att vi alltid ses på hans villkor