Anonym (:() skrev 2015-10-01 07:04:27 följande:
Men vad fan så kan man ju inte säga :( Förstår att du blev/ är ledsen. Men jag tror det är viktigt att du visar dom känslorna för honom, prata med honom. Sex lusten går ju lite upp och ner här i livet. Det behöver ju inte betyda att känslorna är anurlunda?! Utan mer att man hamnat i vardagen.. Och många glömmer att man måste kämpa för kärleken och lusten varje dag. Har det hänt något för 4månader sen? Har han börjat kolla på porr, stressar mer osv osv.. Jag och min gubbe har också hamnat i en svacka.. Från att ha sex varje dag, jag var den bästa han haft, han kunde inte ligga bredvid mig utan att vilja ha mig osv osv.. Nu har vi plikttroget högst 2gånger i v.. Det har blivit bättre efter jag pratat, skrikigt och gråtigt... Jag har känt som han har tappat känslor, ser mig som en vän, varit otrogen, haft intresse av andra osv osv... Han säger att inget är skillnad ( men det är klart det är ).., Samtidigt måste jag ju lita på honom. Det är väl så när det "nykära" har lagt sig :( Och min gubbe har det jävligt stressigt på jobbet och sen gått upp i vikt, så han är ganska deppad.. Det kan vara några av orsakerna...
Prata med honom!!! Lycka till
Så kan han väl visst säga? Om han upplever sexuella problem, oavsett om det är lusten eller den sexuella funktionen, är det tvärtom bra att han talar om det! Sen beror det naturligtvis på vilket sätt det sägs, i vilket sammanhang, med vilket tonläge och så vidare.
Hade det varit bättre om han tigit och lidit och inte tagit upp problemet alls? Om det inte sagts något mer efter det behöver de båda jobba på sin kommunikation men nu är det i alla fall uppe på bordet.
Jag var inte där när kommentaren fälldes och om det sades på "fel" sätt (kanske kan pojkvännens frustration över situationen fått det att låta surt eller anklagande) förstår jag att TS blir ledsen men alla kan uppleva problem och svackor och då är det enda raka att tala om saken om man vill bibehålla en sund relation.
Jag har själv varit med om att tappa lusten och inte "känna nånting" pga. mediciner, stress eller andra bekymmer och självklart har jag då tagit upp det med min partner. Sen gäller förstås att välja sina ord för att inte såra sin partner eller lägga skulden på hen.
TS's pojkvän kan ha uttryckt sig klumpigt men många (inte minst män) har svårt att tala om sådant som har med lust och potens att göra, eller känslor för den delen.
Så TS: gör ett nytt försök att tala om saken på ett sansat sätt och försök lägga dina sårade känslor åt sidan för en stund om du vill finna en lösning. Visst KAN det vara så att förhållandet är på upplösning men det kan också vara ett tillfälligt problem som går att komma till rätta med.