• Anonym (Ångest)

    Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(

    Jag har länge levt i förnekelse känns det som. Det var mina vänner som försökte övertala mig att rösta SD både i valet 2010 och valet 2014. Jag har blivit lurad bland annat angående hotet från muslimer som sägs vara överhängande. Jag har den sista tiden lärt känna många muslimer eftersom jag för 6 månader sedan flyttade till ett invandrartätt område och lärt känna en del av dem. De är hur trevliga och hövliga som helst och när jag frågar dem om de har planer på att införa Islam och sharialagar i Sverige så menar de att det inte alls är så och någon sa att det var bland det dummaste hon hört. De menar att SD bara försöker skrämmas för att locka till sig väljare och de är själva rädda för vad som kan hända om SD skulle få makten.

    Jag pratade även med en vänsterpartist för lite sedan och han sa att SD försöker ställa grupper mot varandra. När jag frågade honom hur vi ska göra med bostäder nu åt alla flyktingar som kommer, och hur våra resurser ska räcka till, svarade han att det i första hand är de rikas fel att det inte finns bostäder eller resurser, eftersom, menade han 10% av befolkningen sitter på 70% av alla pengar/resurser/tillgångar. Han sa också att man planerar att bygga 250 000 nya bostäder/hyrsrätter fram tills 2020.

    Jag känner mig som en billig idiot som gått på SDs simpla propaganda. Häromdagen grät jag när jag tänkte på hur SD vill köra ut muslimer, när de muslimer jag lärt känna är så genomtrevliga och snälla. De är ju bara oskyldiga brickor i spelet, de kan inte rå för att de inte har någonstans att ta vägen, att de varit tvungna att fly.

    Jag känner att jag har låtit ondskan segra inom mig de 5 år jag sympatiserat med rasistpartiet SD och jag har nu börjat gå i kyrkan för att rena min själ, eftersom jag även har börjat få panikångest på nätterna och är livrädd för att dö, eller att Gud ska straffa mig för att jag valde ondskans väg.

    Tänk att SD har 2 miljoner av svenskarnas röster. Ondskan breder ut sig och den kan drabba även dig även om du inte tror det. Jag är rädd för vad som håller på att hända med vårat land. Jag är själv inte 100% svensk (har inte svenska rötter) och är  mörk- på gränsen till svarthårig. Vad händer om SD kommer till makten och beslutar t.ex. att alla mörkhyade och brunögda ska dödas eller kastas i arbetsläger?

    okej det kanske låter lite överdrivet men det känns som om SD flyttar fram sina positioner hela tiden och blir alltmer skrupelfria...  jag hoppas vid Gud att vi inte får ett nytt 30-tal i Europa.

  • Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(
  • Världsmedborgare
    Anonym (Dont feel bad) skrev 2015-10-09 13:17:23 följande:
    Åh, tack!

    Jag tar det som att du likt många andra svänger med fakta utifrån hörsägen och via media indoktrinerade åsikter. Jag har nämligen svårt att finna fakta själv.
    Inte alls, jag tycker bara att alla ska ha rätt att själva söka sanningen, så jag undviker att göra andras "sanningar" till mina.
    Jag skulle kunna sätta upp en nätsida själv, fylla den med lögner och länka till den varje gång jag vill bevisa en "sanning".
    Men den typen av sanningar avhåller jag mig från, och låter SD folk ägna sig åt dom dumheterna när dom vill bevisa nå´t.

    Så jag är väldigt försiktig med att länka, då trovärdigheten är svår att komntrollera.
  • Anonym (IQ)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-09 11:20:00 följande:
    Tack, då har du bekräftat att SD är ett högerextremt rasistisk parti, med dragning åt det nazistiska hållet.
    Att det finns en liten andel av högerextremister i SD är fruktansvärt tråkigt, dessa blir dock uteslutna ur partiet omgående, vilket är bra och betyder att ledningen inte vill befatta sig med den typen av åsikter.

    Att det finns IS-medlemmar bland flyktingströmmarna, är ännu tråkigare då dessa är betydligt svårare att identifiera än någon eventuell högerextrem person i SD, då detta parti är det enda som har medias blåslampa på sig konstant i hopp om att få "sätta dit" någon enskild person genom stora snaskiga rubriker.

    Sådant här (se bild nedan) håller man däremot tystare om.  



    PS, han är nog tyvärr inte den enda.

    Massmedias rapportering om flyktingkatastrofen, där man utan minsta tanke på konsekvenserna (!) propagerar för öppnare gränser och vädjar till svenskarna att i humanismens namn öppna sina hjärtan men på samma gång stänga sitt hjärnkontor, känns nästan som en cynisk uträknad kampanj för att bromsa Sverigedemokraternas framgång.

    Politikerna ser det som självklart att Sverige tar ansvar och föregår med gott exempel. Ansvar för vadå? Ansvar för NATO:s insatser i Syrien och Libyen som många hävdar gjort mer skada än nytta och därför var en utlösande faktor till flyktingkrisen? Sist jag kollade var Sverige inte med i NATO, till skillnad från våra grannar Norge och Danmark som snarare agerar som transitländer åt migranter som vill till Sverige. 


    Politiker och journalister är i symbios och likt vår regering så skuld- och skamstämplar journalisterna idag minsta lilla känsla av rädsla hos svenska folket, inför massinvasionen från MENA-länderna. Främst i ordalag av främlingsfientlighet och rasism och brist på tolerans. På så sätt tror de sig bana vägen för den politiska maktens illa dolda agenda. Nämligen högerns dröm om billig arbetskraft och vänsterns dito om bidragsberoende röstboskap.

  • Anonym (tatda)

    Men eftersom du inte röstade på SD så är det väl inget att oroa sig över

  • Världsmedborgare
    Anonym (IQ) skrev 2015-10-11 14:48:03 följande:
    Att det finns en liten andel av högerextremister i SD är fruktansvärt tråkigt, dessa blir dock uteslutna ur partiet omgående, vilket är bra och betyder att ledningen inte vill befatta sig med den typen av åsikter.

    Att det finns IS-medlemmar bland flyktingströmmarna, är ännu tråkigare då dessa är betydligt svårare att identifiera än någon eventuell högerextrem person i SD, då detta parti är det enda som har medias blåslampa på sig konstant i hopp om att få "sätta dit" någon enskild person genom stora snaskiga rubriker.

    Sådant här (se bild nedan) håller man däremot tystare om.  

    PS, han är nog tyvärr inte den enda.

    Massmedias rapportering om flyktingkatastrofen, där man utan minsta tanke på konsekvenserna (!) propagerar för öppnare gränser och vädjar till svenskarna att i humanismens namn öppna sina hjärtan men på samma gång stänga sitt hjärnkontor, känns nästan som en cynisk uträknad kampanj för att bromsa Sverigedemokraternas framgång.

    Politikerna ser det som självklart att Sverige tar ansvar och föregår med gott exempel. Ansvar för vadå? Ansvar för NATO:s insatser i Syrien och Libyen som många hävdar gjort mer skada än nytta och därför var en utlösande faktor till flyktingkrisen? Sist jag kollade var Sverige inte med i NATO, till skillnad från våra grannar Norge och Danmark som snarare agerar som transitländer åt migranter som vill till Sverige. 


    Politiker och journalister är i symbios och likt vår regering så skuld- och skamstämplar journalisterna idag minsta lilla känsla av rädsla hos svenska folket, inför massinvasionen från MENA-länderna. Främst i ordalag av främlingsfientlighet och rasism och brist på tolerans. På så sätt tror de sig bana vägen för den politiska maktens illa dolda agenda. Nämligen högerns dröm om billig arbetskraft och vänsterns dito om bidragsberoende röstboskap.


    Vad är det du eg vill säga?
  • Anonym (mia)

    Frågade du dina nya vänner om de tänkte införa islam och sharialagar i Sverige? På riktigt?  

    TS det är väl bra att du tänkt om, men du verkar vara väldigt blåögd och lättpåverkad. Du borde läsa på själv istället för att bilda din uppfattning utifrån vad andra säger. Du blir bara hjärntvättad fram och tillbaka. Hitta vad du själv tror på!

  • Anonym (Realist)

    Om man nu tycker att Sverige tar emot för många flyktingar jämfört med andra länder, vad ska man då rösta på?

    Är man rasist om man inser att vi inte kan ta emot fler på ett bra sätt? Nu tänker regeringen anlägga tältläger för att flyktingarna ska ha någonstans att sova. Snart är det vinter... Vem som helst bör inse att det är mycket enklare och billigare att anlägga tältläger i ett varmare land.

    Hans Rosling har konstaterat att de kostar ca 25 kronor per dygn att hjälpa en flykting nära sitt hemland, och ca 500 kronor per dygn i Sverige. Ensamkommande flyktingbarn är ännu dyrare. Det vi håller på med nu är ett stort slöseri med pengar, förutom alla problem som drabbar det svenska samhället.

  • Anonym (IQ)
    FlörtVärldsmedborgare skrev 2015-10-11 14:56:55 följande:
    Vad är det du eg vill säga?
    Att SD inte är ett rasistiskt parti. De enda som har en ansvarsfull invandrarpolitik just nu. Man är inte rasist/nazist för att man vill minska invandringen med 95% då vi samtidigt bygger tält i minusgrader och tar barnens gymnastiksalar i besittning för att bekosta flyktingbarn med 2000:-/dygn när det redan finns både barn och gamla som svälter i Sverige idag. (Infödda svenskar som invandrade svenskar). Vi lär ta hand om alla som redan bor här innan vi räddar resten av världen  - med pengar vi inte har. 

    Det är möjligt att några i partiet har haft högerextrema åsikter, men man kan inte generalisera och stämpla hela partiet som rasistiskt.
    Det är som att säga att alla sossar är snattare bara för att Mona Sahlin snattat toblerone och Tomas Rudin whisky. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (mia) skrev 2015-10-11 15:11:50 följande:

    Frågade du dina nya vänner om de tänkte införa islam och sharialagar i Sverige? På riktigt?  

    TS det är väl bra att du tänkt om, men du verkar vara väldigt blåögd och lättpåverkad. Du borde läsa på själv istället för att bilda din uppfattning utifrån vad andra säger. Du blir bara hjärntvättad fram och tillbaka. Hitta vad du själv tror på!


    Svårt att veta vem som har rätt och vem som har fel. Jag har blivit ratad av 2 arbetsgivare hittills när det på jag på anställningsintervjuerna sa att jag höll på SD. Jag kan för fan inte riskera att bli permanent arbetslös för att jag röstat på SD. Nädu, det håller inte.

  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Realist) skrev 2015-10-11 15:20:33 följande:

    Om man nu tycker att Sverige tar emot för många flyktingar jämfört med andra länder, vad ska man då rösta på?

    Är man rasist om man inser att vi inte kan ta emot fler på ett bra sätt? Nu tänker regeringen anlägga tältläger för att flyktingarna ska ha någonstans att sova. Snart är det vinter... Vem som helst bör inse att det är mycket enklare och billigare att anlägga tältläger i ett varmare land.

    Hans Rosling har konstaterat att de kostar ca 25 kronor per dygn att hjälpa en flykting nära sitt hemland, och ca 500 kronor per dygn i Sverige. Ensamkommande flyktingbarn är ännu dyrare. Det vi håller på med nu är ett stort slöseri med pengar, förutom alla problem som drabbar det svenska samhället.


    Kristdemokraterna är väl ett bra alternativ i så fall? De har ju motsatt sig DÖ, läste jag nu. Slöseri med pengar, ja. Men om dessa människor som kommer hit faktiskt blir en tillgång för oss, att de får jobb och bidrar, så är det väl inga större problem?

    Jag är övertygad om att majoriteten som kommer hit vill göra rätt för sig. Det finns några som inte vill det, men ska vi döma alla bara pga detta fåtal?

  • Anonym (mia)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-11 17:41:44 följande:
    Svårt att veta vem som har rätt och vem som har fel. Jag har blivit ratad av 2 arbetsgivare hittills när det på jag på anställningsintervjuerna sa att jag höll på SD. Jag kan för fan inte riskera att bli permanent arbetslös för att jag röstat på SD. Nädu, det håller inte.
    Varför diskuterar du politik på dina arbetsintervjuer?
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (mia) skrev 2015-10-11 18:09:23 följande:
    Varför diskuterar du politik på dina arbetsintervjuer?
    De har frågat mig, och jag har svarat ärligt.

  • Världsmedborgare
    Anonym (IQ) skrev 2015-10-11 15:38:11 följande:
    Att SD inte är ett rasistiskt parti. De enda som har en ansvarsfull invandrarpolitik just nu. Man är inte rasist/nazist för att man vill minska invandringen med 95% då vi samtidigt bygger tält i minusgrader och tar barnens gymnastiksalar i besittning för att bekosta flyktingbarn med 2000:-/dygn när det redan finns både barn och gamla som svälter i Sverige idag. (Infödda svenskar som invandrade svenskar). Vi lär ta hand om alla som redan bor här innan vi räddar resten av världen  - med pengar vi inte har. 

    Det är möjligt att några i partiet har haft högerextrema åsikter, men man kan inte generalisera och stämpla hela partiet som rasistiskt.
    Det är som att säga att alla sossar är snattare bara för att Mona Sahlin snattat toblerone och Tomas Rudin whisky. 
    Ta dig en titt på vilka SD samarbetar med ute i Europa, samtliga är högerextrema partier och t.o.m öppet nazistiska partier.
    Så det som SD visar upp i Sverige, faller platt till marken när man ser vilka deras verkliga vänner är.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-11 17:44:35 följande:
    Kristdemokraterna är väl ett bra alternativ i så fall? De har ju motsatt sig DÖ, läste jag nu. Slöseri med pengar, ja. Men om dessa människor som kommer hit faktiskt blir en tillgång för oss, att de får jobb och bidrar, så är det väl inga större problem?

    Jag är övertygad om att majoriteten som kommer hit vill göra rätt för sig. Det finns några som inte vill det, men ska vi döma alla bara pga detta fåtal?
    Det finns redan statistik på detta. Efter 7 år i Sverige är det bara 50% av flyktingarna som arbetar. Anta att vi ett år tar emot 100 000 flyktingar (en mycket låg siffra i dagsläget). 50 000 kommer inte arbeta på 7 år. Kostnaden är ca 500 kronor per person och dygn. 50000 * 365 * 500 = ca 9 miljarder per år i 7 år). Detta gäller alltså enbart de flyktingar som tas emot under ett år. Tar vi emot lika många varje år kommer kostnaden bli minst 7*9 = 63 miljarder per år. Just nu tar vi dessutom emot många fler flyktingar än så.

    Minimilönerna i Sverige är så höga att det är väldigt svårt för någon utan utbildning att få ett arbete. De lågavlönade yrken som finns i många andra länder saknas här. Fackföreningarna i Sverige vill hellre att personer går på bidrag än att de arbetar för låg lön. Detta passar väldigt dåligt ihop med viljan att ta hit många flyktingar.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-11 17:41:44 följande:
    Svårt att veta vem som har rätt och vem som har fel. Jag har blivit ratad av 2 arbetsgivare hittills när det på jag på anställningsintervjuerna sa att jag höll på SD. Jag kan för fan inte riskera att bli permanent arbetslös för att jag röstat på SD. Nädu, det håller inte.
    Det är bara att inse att det fortfarande i vissa kretsar inte anses rumsrent att rösta på SD. Jag har inte ens talat om för min fru att jag röstade på SD. Att på en anställningsintervju säga att man röstar på SD är inte smart. Svara inte alls eller säg bara "alliansen" eller "rödgröna". Många socialdemokrater har gått över till SD, men jag tycker nog att de ligger närmare alliansen än de rödgröna.

  • Anonym (vill ha en ny statsminister.)

    Det blir allt mer vanligt att säga att man kommer att lägga sin röst på SD eller att man röstar på SD. Snart röstar var fjärde människa på SD och givetvis blir det då helt ok att tala öppet att man röstar på SD.SD kommer att bli accepterat och Sverige närmar sig de övriga nordiska länderna när det gällare att våga prata öppet och ärligt gällande alla frågor, dock ligger vi långt efter ännu.

    Sveriges invandrar/flyktingpolitik har nått orimliga nivåer och kostnaderna skjuter i höjden och det kan i längden göra att Sverige hamnar i en ekonomiskt situation som blir ohållbar. 

    Över 50% anser att Sverige har en för generös flykting politik, då vi ej klarar av att ta emot fler på ett korrekt sätt. Men Stefan Löfven kör på och vägrar att lyssna på folket och deras röster, därav har vi fått en kaotisk situation som kan göra att den enda utvägen är ett nyval, eller att miljöpartiet får lämna regeringen.

    Tror allt fler ångrar att de röstade på Socialdemokraterna och Stefan Löfven denna regering har endast skapat oro och kaos.

Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(