• Anonym (Ts)

    Mitt ex har tagit kontakt trots att jag sagt ifrån. Vågar inte berätta för min pojkvän.

    Visste inte vilket tråd jag skulle lägga det i så om det är fel ber jag om ursäkt.

    Det är så att mitt ex inte lämnar mig ifred.. Vi gjorde slut för 2 år sen sen och jag har varit tillsammans med min nuvarande kille i ungefär 1,5 år. Vi har det jätte bra och jag trivs extremt bra med honom.

    Mitt ex har nu börjat höra av sig för lite mer än 1 månad sen första gången.. Vi hade inte alls en bra relation och var tillsammans ungefär 1 år, han var extremt svartsjuk, överbeskyddande, kunde ta tag i mig när han blev arg, knuffas, slog till mig ibland osv. Jag gjorde slut och han tog det inte alls bra och han hörde av sig ett tag efter men slutade och nu har han börjat höra av sig efter denna långa tid..

    Han började skriva på fb typ - hur är det? Vad gör du?, ja alltså basic. Jag svarade inte i början men han fortsatte skriva varje dag i några dagar tills jag svarade enkelt och undrade vad han ville. Han ville inget speciellt utan bara småprata. Jag skrev att jag ville att han skulle låta mig va eftersom jag gått vidare för länge sen + har en ny kille. Han blev irriterad och började fråga saker om mitt förhållande vilket jag inte svarade på utan skrev åter låt mig va och sen blockade och svara inget mer.

    Han har efter detta dykt upp på mitt jobb och betett sig, tagit tag i mig när jag har försökt gå där ifrån, försöker samtidigt charma, frågar om han jag är tillsammans med, att han saknar mig osv. från ingenstans.... Jag jobbar i butik så han har kommit in där och frågat efter mig eller bett mig möta honom när jag har rast på baksidan och har gjort detta för vill inte göra en stor grej av det i butiken. Har inte berättat för min pojkvän om att han kommit till jobbet men sagt om det där på fb. Min kille vet också hur mitt ex är, lite vad han gjort osv. Ska jag berätta för min kille eller ska jag låta det vara och hoppas han fattar snart? Vågar inte riktigt berätta för min kille ifall han skulle råkar illa ut pga mitt ex som inte kan bete sig och vill inte göra en stor grej av det så det blir värre..

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Mitt ex har tagit kontakt trots att jag sagt ifrån. Vågar inte berätta för min pojkvän.
  • Anonym (yes)

    jag var med om liknande!
    polisanmäl!
    detta är en monster! han uttnyttjar din svaghet att du är rädd för en scen.! säg på jobbet att du är stalkad och om han dyker upp ska de genast kontakta polisen!
    vännen jag vet precis det du berättar! han kanske blir agressiv han kanske hotar dig han kanske hotar din kille, snälla blocka honom, anmäl honom, berätta på arbetet att du blir stalkad, och var ärlig mot din kille, ibland ser de där monsters väldigt hotfulla ut men de har stake bara att slå tjejer!
    vännen, vi kan prata privat om du vill, håll inte tyst, det blir bara värre!!

  • Sandra8978
    Anonym (yes) skrev 2015-10-01 22:34:05 följande:

    jag var med om liknande!
    polisanmäl!
    detta är en monster! han uttnyttjar din svaghet att du är rädd för en scen.! säg på jobbet att du är stalkad och om han dyker upp ska de genast kontakta polisen!
    vännen jag vet precis det du berättar! han kanske blir agressiv han kanske hotar dig han kanske hotar din kille, snälla blocka honom, anmäl honom, berätta på arbetet att du blir stalkad, och var ärlig mot din kille, ibland ser de där monsters väldigt hotfulla ut men de har stake bara att slå tjejer!
    vännen, vi kan prata privat om du vill, håll inte tyst, det blir bara värre!!


    Jag tycker det du skriver är 100% vettigt.

    Att exet saknar ens den mest grundläggande respekt är uppenbart. Du måste sätta åt honom hårt, han kommer aldrig sluta.
    Dessutom, hade jag varit din nya partner hade jag velat veta om stora saker som händer i ditt liv. Det hade inte kännts bra att bli förd bakom ljuset genom att du hemlighåller så här stora saker. Det skulle jag tolka som att du inte litade på mig.
  • Sandthy

    Tycker självklart att du kan ta det med din nuvarande kille vad som sker. Förklara från hela början att din avsikt var aldrig att ha mer kontakt med ditt ex men som helt plötsligt poppa upp på FB och att det tyvärr gått så långt att det här exet tagit kontakt på riktigt på jobbet och du har gång på gång försökt att lägga ner den här kontakten som ditt ex uppenbarligen vill återuppta och göra livet surt för dig. Lika bra att folk i din omgivning känner till vad som sker för de kan säkert komma med en del smarta tips och råd eller lägga sig i och göra det besvärligt för ditt ex.

    Sen in du gott och väl anmäla ditt ex också. Vill du inte veta av han ska han låta dig få vara ifred också. Exet kan tydligen inte acceptera att du gått vidare med ditt liv och bara det stör säkert honom. Att du är starkare än han, för det är du också. Det är bara ditt ex sätt att försöka bryta ner dig och ta kommando och kontrollen igen, låta svartsjukan ta vid och se till att göra det besvärligt för dig. Ååh jag blir så arg när jag läser sånt här! Varit mer om ett liknande ex själv och skulle aldrig i mitt liv ens ge den chansen till mig ex. Du har gått vidare men inte ditt ex helt enkelt.

    Kör hårt!

Svar på tråden Mitt ex har tagit kontakt trots att jag sagt ifrån. Vågar inte berätta för min pojkvän.