Mitt ex har tagit kontakt trots att jag sagt ifrån. Vågar inte berätta för min pojkvän.
Tycker självklart att du kan ta det med din nuvarande kille vad som sker. Förklara från hela början att din avsikt var aldrig att ha mer kontakt med ditt ex men som helt plötsligt poppa upp på FB och att det tyvärr gått så långt att det här exet tagit kontakt på riktigt på jobbet och du har gång på gång försökt att lägga ner den här kontakten som ditt ex uppenbarligen vill återuppta och göra livet surt för dig. Lika bra att folk i din omgivning känner till vad som sker för de kan säkert komma med en del smarta tips och råd eller lägga sig i och göra det besvärligt för ditt ex.
Sen in du gott och väl anmäla ditt ex också. Vill du inte veta av han ska han låta dig få vara ifred också. Exet kan tydligen inte acceptera att du gått vidare med ditt liv och bara det stör säkert honom. Att du är starkare än han, för det är du också. Det är bara ditt ex sätt att försöka bryta ner dig och ta kommando och kontrollen igen, låta svartsjukan ta vid och se till att göra det besvärligt för dig. Ååh jag blir så arg när jag läser sånt här! Varit mer om ett liknande ex själv och skulle aldrig i mitt liv ens ge den chansen till mig ex. Du har gått vidare men inte ditt ex helt enkelt.
Kör hårt!