Chokladbuffé
@TS: Låter väldigt kul. Och gott som fan!
Du återkommer väl med länderna som ska va med på buffén?
@TS: Låter väldigt kul. Och gott som fan!
Du återkommer väl med länderna som ska va med på buffén?
Absolut återkommer jag med länderna! Och jag kräver input tillbaka =P
Jag märker att jag inte e på samma nivå som ni andra i tråden så mitt bidrag blir blygsamt. Latinamerika vet jag lite om då mina föräldrar kommer därifrån fast inte Brasilien så nån expert är jag inte. Guava förekommer över stora delar av Latinamerika och har en härlig smak. Kan säkert användas ihop med mörk choklad som balanserar den söta guavan (guava marmelad e nog bäst här). Frukten används i lite allt möjligt och jag har barndomsminnen av supergod guavaläsk. :)
Rapadura (eller Panela som man säger i Venezuela) är ett väldigt gott råsocker som det görs godis på. Tror det e den minst raffinerade socker typen och mamma sa alltid att den va hälsosam (hmm).
Manjar blanco eller dulce de leche i chokladkakor med havssalt som hallontryffel föreslår låter klockrent (också användarnamnet e klockrent!). Man kan ju göra dulce de leche av kondenserad mjölk och den är faktiskt god i sig utan att koka i evigheter. Jag fick sån ibland som barn och älskade den. Kan kanske användas som den är i en pralin. Saltet är ju perfekt ihop med choklad. Gärna ovanpå så knaprigheten finns kvar.
Cocos är också typiskt Brasilien. Enligt min mamma e ett typiskt godis därifrån Beijinho de Coco och även Brigadeiros. Båda görs på kondensmjölk men ena med cocos och andra en chokladboll.
Chili passar ju bra för Mexico men man kan också toppa med krut (svart humor med tanke på situationen...sorry.. :/ )
Åh allt lät bara sjukt intressant för min del och jag hade velat testa.
För säkerhetsskull är jag hungrig så jag kanske skall äta något då haha
Svart krut!!!