Vad gör egen uppsägning OK i a-kassans ögon?
Vad för anledningar/skäl till att avsluta sin egna anställning är godtagbar för a-kassan?
Vad för anledningar/skäl till att avsluta sin egna anställning är godtagbar för a-kassan?
Alla är godtagbara. Sen blir det 45 dagar karens.
Ja men det är förutsatt att du är med i A-kassan och har uppnått deras kriterier för det.
Sen har väl A-kassan 7 dagars karens så man blir ju utan i 52 dagar.
Jag har haft lönebidrag i snart 2 år o blev opererad o sjukskriven nu i 2 mån o jag vantrivs på detta jobb o har gjort det i alla år o kommer inte gå tillbaka. O lönebidraget går ut när jag är sjukskriven. Då sa arbetsförmedlingen att jag skulle gå direkt efter min sjukskrivning gått ut o skriva in mig. men jag vet inte om det är lika med 45 karens dagar när man haft lönebidrag. Arbetsförmedlingen lyssnar ju aldrig vad man säger.
45 dagar motsvarar 9 veckor.
Hade man tex sagt upp sig nu så hade man inte fått några pengar förrän till jul och då bara för några dagar. Minst 4 veckor a-kassa blir det ju inte då förrän i januari.
Har man inte pengar på banken så man klarar sig i 3 mån så är det ju inte så smart då att säga upp sig innan man hittat ett annat jobb.
Jag har haft lönebidrag i snart 2 år o blev opererad o sjukskriven nu i 2 mån o jag vantrivs på detta jobb o har gjort det i alla år o kommer inte gå tillbaka. O lönebidraget går ut när jag är sjukskriven. Då sa arbetsförmedlingen att jag skulle gå direkt efter min sjukskrivning gått ut o skriva in mig. men jag vet inte om det är lika med 45 karens dagar när man haft lönebidrag. Arbetsförmedlingen lyssnar ju aldrig vad man säger.