• Anonym (TS)

Ökande gravsymptom efter MF

Jag tror att jag hade ett missfall i vecka 6 för en vecka sedan. Den senaste veckan har jag börjat få fler och mer gravsymptom. Illamåendet har blivit värre, vaknar sjöblöt på nätterna, daglig huvudvärk, spänd och uppblåst mage på kvällen, ja you name it.

Är det här vanligt? Att man fortfarande har kvar symptomen och att de ökar, efter så här lång tid med sådant tidigt missfall?
    Kunde inte låta bli att använda det sista testet jag hade hemma och svaret blev precis lika svagt som testet jag gjorde förra helgen. Varför får jag inte ett helt blankt resultat? Någon med en fundering?

• Svar på tråden Ökande gravsymptom efter MF
  • Anonym (Anna)

Varför misstänker du missfall? Blödning? Kan vara utomkveds, boka tid hos gyn.

• Anonym (TS)

Jag hade en mensliknande blödning och kramper. Har inte haft ont sedan dess förutom spänningar längst ner på magen liksom och lite molande värk ibland.

Har tid hos gyn, men först efter helgen och helgen består ju av väldigt många minuter som man kan oroa sig över, googla sig matt och gå från förhoppning till förtvivlan och tillbaka till förhoppning igen liksom. Blir inte bättre av att barnmorskan jag pratade med idag sa att det inte behövde betyda så mycket då kramperna gick över av en ipren. 
    Men jag vill ändå inte hoppas för mycket för att sedan få marken undanryckt från fötterna nästa vecka, så jag försöker ställa in mig på att det var ett missfall.

• mirandaekstroem

Men snälla...

Du vet ju inte ens om du har fått ett missfall, och om misstanken finns där så förstår jag inte varför du inte har kollat upp det. OM du har fått ett missfall så är det inte speciellt "lång tid sen" heller dessutom.

Sen testar man inte negativt minuten efter att man haft ett missfall. Gravtest är oftast positiva flera veckor efter missfall/abort/förlossning. Dem blir inte negativa direkt.

Sen undrar jag som ovanstående, VARFÖR tror du att du haft ett missfall? Har du haft blödningar?

• Anonym (TS)

Jag är helt medveten om att det tar ett tag för hormonerna att gå ur kroppen. Men när det ändå är så pass tidigt så tänkte jag att det inte tar 9 veckor som det kan ta eftersom man inte hunnit få upp hormonnivåerna. 
    Dessutom så tycker jag att det är väldigt märkligt att symtomen inte har upphört utan snarare bara eskalerat.

• Anonym (TS)

Jag är alltså orolig för att jag fått missfall, att kroppen stött ut allt eller det mesta, men att kroppen fortfarande tror att jag är gravid. För det är väl inte så ovanligt att det händer, eller?

• GlitterLina
    Anonym (TS) skrev 2015-10-02 15:52:17 följande:

Jag är alltså orolig för att jag fått missfall, att kroppen stött ut allt eller det mesta, men att kroppen fortfarande tror att jag är gravid. För det är väl inte så ovanligt att det händer, eller?

Man kan ha gravsymtom långt efter, men! Inte ska gravsymtomen öka!
    Du borde gå till gynakuten å kolla, för e det utomkvedshavandeskap så kan det bli illa!
  • Fian88
    mirandaekstroem skrev 2015-10-02 15:37:47 följande:

Men snälla...

Du vet ju inte ens om du har fått ett missfall, och om misstanken finns där så förstår jag inte varför du inte har kollat upp det. OM du har fått ett missfall så är det inte speciellt "lång tid sen" heller dessutom.

Sen testar man inte negativt minuten efter att man haft ett missfall. Gravtest är oftast positiva flera veckor efter missfall/abort/förlossning. Dem blir inte negativa direkt.

Sen undrar jag som ovanstående, VARFÖR tror du att du haft ett missfall? Har du haft blödningar?

Stämmer inte alltid! Jag fick ett tidigt missfall förra helgen och två dagar efter att blödningen startat så var testet blankt. Skillnad när man gått gravid länge och hormonnivåerna är höga.
  • Anonym (TS)
    GlitterLina skrev 2015-10-02 17:48:18 följande:
    Man kan ha gravsymtom långt efter, men! Inte ska gravsymtomen öka!
    Du borde gå till gynakuten å kolla, för e det utomkvedshavandeskap så kan det bli illa!
    Tid först nästa vecka. Så det finns oändligt mycket tid att spekulera och nojja upp sig

Är det ingen som varit med om ungefär samma?
  • GlitterLina
    Anonym (TS) skrev 2015-10-02 18:22:20 följande:
    Tid först nästa vecka. Så det finns oändligt mycket tid att spekulera och nojja upp sig

Är det ingen som varit med om ungefär samma?
    Jo jag har vart me om ungefär samma. Trodde det va missfall men åkte in dagen efter till gynakuten..det va inget missfall utan ett utomkvedshavandeskap. Gick soppas illa så de va tvungen å ta bort min högra äggledare :(. Detta hände nu i februari. Men lyckades bli gravid 3 månader efter operationen & är nu i v 18 :)
  • Anonym (TS)
    GlitterLina skrev 2015-10-02 20:18:25 följande:
    Jo jag har vart me om ungefär samma. Trodde det va missfall men åkte in dagen efter till gynakuten..det va inget missfall utan ett utomkvedshavandeskap. Gick soppas illa så de va tvungen å ta bort min högra äggledare :(. Detta hände nu i februari. Men lyckades bli gravid 3 månader efter operationen & är nu i v 18 :)
    Gör inte ett utomkveds väldigt ont? Enda gången jag hade kramper var förra veckan, sedan har jag bara haft ett molande eller typ "känningar", ont i magen har jag haft över naveln där jag varit som spändast, precis som magknip liksom.

Idag har jag inte känt i princip någonting dock. Har bara varit lite spänd, varit yttepytte illamående så jag antar att hormonerna börjar försvinna och stabilisera sig nu
  • Anonym (Anna)

Utomkveds gör ont när fostret blir för stort, så i början nej.

• Anonym (TS)
    Anonym (Anna) skrev 2015-10-05 06:40:02 följande:

Utomkveds gör ont när fostret blir för stort, så i början nej.

Vet man ungefär när fostret blir för stort?
    Räknar jag rätt så skulle jag vara i vecka 8 idag i sådana fall och då känns det som att 1,5cm borde göra ganska ont i äggstocken..
    Menmen, vi får se vad de säger på gyn.
  • Anonym (-)

En släkting till mig fick utomkvedshavandeskap och jag kan säga att det gjorde ONT! Hon la sig ner på badrumsgolvet pga smärtan och blodet bara rann och rann. Detta var inte lång tid efter att hon plussade. Nu ter sig saker och ting olika på olika människor, men utomkveds KÄNNS även om det inte är olidligt från allra första början.

• Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2015-10-05 13:20:37 följande:

En släkting till mig fick utomkvedshavandeskap och jag kan säga att det gjorde ONT! Hon la sig ner på badrumsgolvet pga smärtan och blodet bara rann och rann. Detta var inte lång tid efter att hon plussade. Nu ter sig saker och ting olika på olika människor, men utomkveds KÄNNS även om det inte är olidligt från allra första början.

Ja men precis det är vad jag menar. Tror inte på utomkveds då jag bara haft ont i drygt 4-5 timmar. Visst är det olika för olika människor, men det känns ändå som att ett utomkveds bör kännas lite mer än bara stickningar så här sent.
  • GameOfLife
    Anonym (TS) skrev 2015-10-05 19:22:03 följande:

Ja men precis det är vad jag menar. Tror inte på utomkveds då jag bara haft ont i drygt 4-5 timmar. Visst är det olika för olika människor, men det känns ändå som att ett utomkveds bör kännas lite mer än bara stickningar så här sent.

Jag var med om ett utomkveds i maj. Var i v.8 när det upptäcktes och det konstaterades att de växt som det skulle, dock i min vänstra äggledare. Jag kände faktiskt ingen smärta, det var tack vare att jag och min kille var så ivriga att se lilla knodden som vi hade bokat in ett tidigt ultraljud i v.8. Annars hade de inte upptäckts. Jag hade ingen smärta eller större obehag. Däremot hade jag en känsla av att något var fel. Jag blev gravid direkt efter. Hann inte ens få en mens. Nu är jag i v.21 och vi väntar en liten flicka ;)
  • GlitterLina

Jag hade ju inte heller ont mer än missfallsont... När jag gjorde gynundersökning för att kolla så allt va borta (v 7) så gjorde det djävulskt ont vid ultraljudet på höger sida. Det va då man misstanke att det inte va missfall utom utomkvedshavandeskap. Man gör även blodprov för att de hcg nivån. Som jag skrev innan. På den lilla tiden så va ändå äggledaren förstörd av graviditeten så äggledare opererarades bort.
    Du väljer själv om du inte vill kolla upp dig. Det behöver inte va något annat än missfall. Men om det inte är det så kan det gå illa..
    Lycka till

• Anonym (TS)

känns som att jag spenderat hela dagen på sjukhus idag.
    Inget untomkveds, ingen graviditet. Det enda läkaren kunde se var en mogen äggblåsa typ.

Svar på tråden Ökande gravsymptom efter MF