Min pojkvän har fått kalla fötter
Hej på er människor. Jag är i rätt stort behov av lite input och nya perspektiv, därav trådstarten. Inlägget riskerar att bli rätt långt, men ska försöka sammanfatta situationen något.
Det var meningen att jag skulle flytta ihop med min pojkvän om en vecka. Vi hittade en lägenhet i hans hemstad (30 mil bort) och planerade lite lätt kring detaljerna i flytten. För några veckor sedan var jag på besök hos honom (vi har haft ett distansförhållande i 3+ år) och han berättade då att han var nervös inför flytten. Vi pratade om saken och han verkade någorlunda lugn.
För två veckor sedan berättade han att han var väldigt nervös, så till den grad att han kallade det "kalla fötter". Kontentan i alltsammans var det att han gärna ville vänta med min flytt ett tag. Detta var givetvis väldigt upprivande nyheter efter så många år av längtan och det är många tankar som snurrar för oss båda just nu.
Problemet är väl det att han inte vet varför han är så nervös, eller vad han egentligen känner kring hela problemet. Det enda han kan säga är att han vill ha mig i sitt liv, men för tillfället finns det ingen lösning utöver att vi fortsätter köra på distans.
Han kom hit förra veckan och vi pratade igen. Jag kände mig nödgad att sätta någon form av gräns på spektaklet och han har nu till slutet av året på sig att bestämma sig hur han vill ha det. Under tiden kommer jag helt enkelt och hälsar på i den lägenhet jag egentligen skulle ha bott i.
Jag försöker desperat att hantera detta som en rationell människa, men jag kan inte sluta tänka på saker som; vad har jag gjort fel, vill han egentligen vara med mig, är han rädd att binda sig till mig, tycker han inte om mig, osv osv. Det hela blir ganska tröttsamt, men det är svårt att sluta. Samtidigt har jag själv börjat tvivla på vårt förhållande, för hur ska jag kunna lita på att han vill ha mig där om det är så att jag flyttar?
Så, hur bör jag bäst hantera detta? Tror ni att det finns något sätt att hjälpa honom med "hans" sida av problemet? Bör jag bara försöka hålla låg profil och låta honom sköta saken själv?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:52
Blir bara mer och mer förbannad och ledsen. Känns som jag försöker spela rollen av en "duktig flicka" och inte vara alltför hård mot pojkvännen. Men fy fan jag vill bara skrika och gråta och på något sätt göra det klart för honom hur jävla värdelös och oönskad jag känner mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-06 10:29
För den som kanske är intresserad så gjorde han slut igår. Jag ville helt enkelt mer än honom, tydligen.