Hur tidigt?
Hej jag gick in i vecka 15 idag så alltså 14 fulla veckor , hur tidigt kan man se könet? När gjorde ni det som tidigast? :) är så himla nyfiken och orkar inte vänta till 20 veckor!! :s
Hej jag gick in i vecka 15 idag så alltså 14 fulla veckor , hur tidigt kan man se könet? När gjorde ni det som tidigast? :) är så himla nyfiken och orkar inte vänta till 20 veckor!! :s
Jag vet inte riktigt, men måste fråga varför är det så viktigt för dig? Grattis till bäbisen och hoppas att allt går bra...
Jag vet inte riktigt, men måste fråga varför är det så viktigt för dig? Grattis till bäbisen och hoppas att allt går bra...
Från 14 fulla veckor går det att se, dock verkar inga köns-ul göras på privata kliniker i Sverige förrän runt tiden för RUL eller efter det (men gör man tex nupp är det säkert möjligt att de berättar). I tex Köpenhamn eller London kan man göra köns-ul tidigare.
Jag är så nyfiken! Det spelar ingen roll vad det blir för kön,. Ska bara bli himla kul att få veta vad det är! :)
Vi gjorde kub i v 13 och fick veta att det var en pojke. Men hon sade också att vi inte skulle köpa allt i blått, då det var lite tidigt att kolla. Men det bekräftades sedan vid rul och tul också.
Vi kollade också av nyfikenhet. En del verkar ha svårt för det. Handlade inte om att vi önskade ett visst kön. Vi kämpade med ivf så var överlyckliga att det var en bebis. Men nyfikna ändå. Med barn nummer två gjorde vi tvärt om och tittade inte. Inte mer spännande för det, haha.
Har inte påstått att det är fel. Frågade VARFÖR det var viktigt för henne. Det kan ju finnas många anledningar. Vanlig nyfikenhet är en. Att man har en genetisk sjukdom som ärvs på ena sidan är en annan.
Anledningar till att det kan vara känsligt är att bäbisar aborteras i stora delar av världen på grund av kön och att vi behandlar barn olika på grund av kön och att det är risk att man bygger upp falska bilder av barnet innan det ens är fött...
Så för att hon undrar, så är det viktigt för henne? Och om hon nu tycker det är viktigt, varför är det så viktigt för dig att påpeka det?
Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så känsligt för en del att man kan vara nyfiken på könet! Det är precis lika okej som att INTE vilja veta innan BF.
Jag skulle också vilja veta och det är INGET fel i det. :)
Får du veta när man som tidigast kan se det så hojta gärna. Jag vill också veta :)
Har inte påstått att det är fel. Frågade VARFÖR det var viktigt för henne. Det kan ju finnas många anledningar. Vanlig nyfikenhet är en. Att man har en genetisk sjukdom som ärvs på ena sidan är en annan.
Anledningar till att det kan vara känsligt är att bäbisar aborteras i stora delar av världen på grund av kön och att vi behandlar barn olika på grund av kön och att det är risk att man bygger upp falska bilder av barnet innan det ens är fött...