• Anonym (TS)

Är hatad i min nya klass, vad göra?

Så jag har precis börjat sista året på gymnasiet och bytte gymnasie till detta året pga att jag var tvungen att gå om. Hur som helst så är jag oerhört hatad av killarna i min nya klass och vet fan inte vad jag ska göra riktigt...

Har alltid haft otroligt lätt för tjejer. Mest pga mitt utseende men också för att de tycker jag är en bra kille.. Är från Portugal men kom till Sverige för ca 5 år sen och har alltid kommit in bra i nya grupper etc och varit en populär kille sen jag kom till Sverige.. Skulle beskriva mitt utseende likt Cristiano Ronaldo då jag är runt 186 cm lång, samma hårfärg och frisyr och liknande ansiktsdrag samma fysik ungefär. Har alltid gått under smeknamnet Cristiano då alla tycker jag är så sjukt lik honom rent utseendemässigt och hur jag är som person..

Hatar verkligen att förlora, och kan lätt irritera mig när jag torskar i saker oavsett om de är att vinna en hockeymatch eller om de bara är att man lirar lite dator med polarna jag hatar att förlora och blir lätt förbannad när jag gör det. Kan ses som kaxig pga min yta och för att jag bryr mig om mitt utseende men de som känner mig vet att jag är en skön kille som bryr sig om andra. Min image kan verka rätt dålig till en början men när man lär känna mig så börjar man inse att jag är en riktigt schysst och bra kille.

Hur som helst hann jag inte ens komma in till klassrummet och bli presenterad inför min klass innan alla killarna såg sura ut, suckade och verkade inte alls intresserad av att lära känna mig. De har stött ut mig ända sedan jag kom till klassen, när jag sätter mig bredvid någon av dem på en lektion så har de hänt att de suckat riktigt djupt och inte ens velat veta av mig eller till och med flyttat sig.

De brukar ofta vilja skämma ut mig framför tjejer och säga typ "Ronaldo tycker håret inte ser helt stabilt ut idag, ska du inte gå och fixa det?" och alla andra killar skrattar åt mig. Börja bli riktigt less på de nu och vill bara säga till varenda jävla kille i klassen hur fula de är eftersom att jag vet att jag kör över dem rent utseendemässigt och är de enda jag kan säga för att de ska hålla käften. 

Så vad ska jag göra? Kanske låter som ett overkligt problem men de här har hänt mig och får mig att tappa självförtroende och självkänsla vilket jag alltid haft tidigare.. Detta är alltså 18 åriga killar som håller på!!

• Svar på tråden Är hatad i min nya klass, vad göra?
  • Birgitta02

Skit i dom, skulle jag säga. Men inte lätt när man är utsatt. Kan du byta skola? Avundsjuka är inte lätt att ha att göra med. Framförallt inte när de redan bestämt sig för att tycka illa om dig. Om du inte kan byta skola, så kan jag bara råda dig att fokusera på studierna och helt enkelt ingnorera de andra. Om det går :(

• Anonym (TS)
    Birgitta02 skrev 2015-10-03 15:55:48 följande:

Skit i dom, skulle jag säga. Men inte lätt när man är utsatt. Kan du byta skola? Avundsjuka är inte lätt att ha att göra med. Framförallt inte när de redan bestämt sig för att tycka illa om dig. Om du inte kan byta skola, så kan jag bara råda dig att fokusera på studierna och helt enkelt ingnorera de andra. Om det går :(

De är det jag gör, men lite svårt att ignorera att man inte kan sitta med killarna i klassen på lunchen utan att de ska sucka eller total ignorera mig så fort jag säger nått. Får sitta själv i klassrummet medans de andra killarna sitter och har kul tillsamans etc. 
    Mandy01 skrev 2015-10-03 16:37:54 följande:

Nice try.

?
  • Anonym (j29)

Men alltså, du kanske borde försöka vara lite mer ödmjuk och ge det tid?

• Anonym (TS)
    Anonym (j29) skrev 2015-10-03 20:14:01 följande:

Men alltså, du kanske borde försöka vara lite mer ödmjuk och ge det tid?

Vara mer ödmjuk? Ska jag vara snäll mot människor som behandlat mig illa från dag 1? Har för övrigt inte betett mig illa på något sätt utan jag har haft det så här ända sedan jag började där.
  • Anonym (Fd mobbad)

Jag hade bytt skola i din sits. Själv mådde jag så mycket bättre efter att vi flyttade mellan högstadiet och gymnasiet

• Anonym (j29)

Du skriver ju själv att du ses som kaxig för att du är så fokuserad på utseende. Och du skriver att "Min image kan verka rätt dålig till en början".
    Jag tror ärligt talat att du skickar ut en hel del vibbar utan att du tänker på det.

• Anonym (TS)
    Anonym (j29) skrev 2015-10-03 20:28:41 följande:

Du skriver ju själv att du ses som kaxig för att du är så fokuserad på utseende. Och du skriver att "Min image kan verka rätt dålig till en början".
    Jag tror ärligt talat att du skickar ut en hel del vibbar utan att du tänker på det.

Kan uppfattas som kaxig pga min stil, mitt sätt att skämta och uppföra mig kan ses som kaxigt, nonchalant etc men de är något man inser att jag inte är när man lär känna mig. Detta kan leda till en dålig image om man inte känner mig. Vilka vibbar kan jag ha sänt ut när jag kom till klassrummet så att alla killarna direkt suckade och såg väldigt besvikna ut när jag kom in? 
    Anonym (Fd mobbad) skrev 2015-10-03 20:27:38 följande:

Jag hade bytt skola i din sits. Själv mådde jag så mycket bättre efter att vi flyttade mellan högstadiet och gymnasiet

Har ju precis bytt skola, är bara det... 
  • Anonym (arbetare)
    Anonym (TS) skrev 2015-10-03 20:46:29 följande:
    Kan uppfattas som kaxig pga min stil, mitt sätt att skämta och uppföra mig kan ses som kaxigt, nonchalant etc men de är något man inser att jag inte är när man lär känna mig. Detta kan leda till en dålig image om man inte känner mig. Vilka vibbar kan jag ha sänt ut när jag kom till klassrummet så att alla killarna direkt suckade och såg väldigt besvikna ut när jag kom in? 

Ditt problem är att folk har inte tid att lära känna dig. Din image är den du är som person, punkt slut. Det är det som gäller även när du söker jobb osv, tyvärr blir du dömd direkt både inom privatlivet men ffa arbetslivet. 

Du kanske borde öva på att vara lite mer ödmjuk? 

Är det så att folk ser dig som en brat, ja då får du ju arbeta för att de ska se dig som något annat än det. 

Du vill väl att folk ska respektera dig för det du gör och inte var de tror att du gör? 
  • HäckHäxan
    Anonym (TS) skrev 2015-10-03 12:58:25 följande:

Så jag har precis börjat sista året på gymnasiet och bytte gymnasie till detta året pga att jag var tvungen att gå om. Hur som helst så är jag oerhört hatad av killarna i min nya klass och vet fan inte vad jag ska göra riktigt...

Har alltid haft otroligt lätt för tjejer. Mest pga mitt utseende men också för att de tycker jag är en bra kille.. Är från Portugal men kom till Sverige för ca 5 år sen och har alltid kommit in bra i nya grupper etc och varit en populär kille sen jag kom till Sverige.. Skulle beskriva mitt utseende likt Cristiano Ronaldo då jag är runt 186 cm lång, samma hårfärg och frisyr och liknande ansiktsdrag samma fysik ungefär. Har alltid gått under smeknamnet Cristiano då alla tycker jag är så sjukt lik honom rent utseendemässigt och hur jag är som person..

Hatar verkligen att förlora, och kan lätt irritera mig när jag torskar i saker oavsett om de är att vinna en hockeymatch eller om de bara är att man lirar lite dator med polarna jag hatar att förlora och blir lätt förbannad när jag gör det. Kan ses som kaxig pga min yta och för att jag bryr mig om mitt utseende men de som känner mig vet att jag är en skön kille som bryr sig om andra. Min image kan verka rätt dålig till en början men när man lär känna mig så börjar man inse att jag är en riktigt schysst och bra kille.

Hur som helst hann jag inte ens komma in till klassrummet och bli presenterad inför min klass innan alla killarna såg sura ut, suckade och verkade inte alls intresserad av att lära känna mig. De har stött ut mig ända sedan jag kom till klassen, när jag sätter mig bredvid någon av dem på en lektion så har de hänt att de suckat riktigt djupt och inte ens velat veta av mig eller till och med flyttat sig.

De brukar ofta vilja skämma ut mig framför tjejer och säga typ "Ronaldo tycker håret inte ser helt stabilt ut idag, ska du inte gå och fixa det?" och alla andra killar skrattar åt mig. Börja bli riktigt less på de nu och vill bara säga till varenda jävla kille i klassen hur fula de är eftersom att jag vet att jag kör över dem rent utseendemässigt och är de enda jag kan säga för att de ska hålla käften. 

Så vad ska jag göra? Kanske låter som ett overkligt problem men de här har hänt mig och får mig att tappa självförtroende och självkänsla vilket jag alltid haft tidigare.. Detta är alltså 18 åriga killar som håller på!!

Du kan skratta med och kommentera i stil med japp ostabilt hår idag tänkte jag skulle passa in med er andra eller nått sånt. Bara garva och svara tillbaka rappt typ.

Ja de ha kanske dömt dig efter ytan för det är just ytan de ser först. Vill man få plats så får man visa personlighet och har man förmågan att skratta åt sig själv och icke perfekta delar av utseendet så kommer man långt. Ännu mer on du skulle rufsa till håret och sabba din frisyr samtidigt som du säger det där svaret.

Det finns många sätt att vinna på men att försöka trampa på andra för deras utseenden är inte rätt väg inte ens när man vet att man har utseendet för sig. Det är som när man har en skarp hjärna ibland får man bara bita ihop och ge fan i att visa det och trycka till folk med den konstant även om man faktiskt kan.

Jag var också hatad som ung och som ung vuxen också och det finns folk som absolut avskyr mig ännu.

Den bästa grejen jag lärde mig som människa är nog att faktiskt kunna skratta åt mig själv och inte ta allt så jävla personligt jämt. Bjuda på mig själv helt enkelt då kom också min personlighet fram på ett bättre sätt.
  • Anonym (j29)
    Anonym (TS) skrev 2015-10-03 20:46:29 följande:

Ja att du var kaxig och nonchalant helt enkelt.
    För även om du inte är det när man lär känna dig så är många människor inte sugna på att lära känna kaxiga och nonchalanta människor. Första intrycket är otroligt viktigt. Det du måste försöka med är att bryta konflikten nu. Du har mycket goda chanser att få vänner där, det har bara gått en månad. Men då måste du lägga ner tankar som " vill bara säga till varenda jävla kille i klassen hur fula de är eftersom att jag vet att jag kör över dem rent utseendemässigt". Det bygger bara upp mer passiv aggressivitet och skickar nya vibbar om du inte gillar dom. Försök istället att bjuda mer på dig själv. Det är normalt att man blir testad när man går in i en etablerad grupp särskilt om man är annorlunda. Det är det dom gör nu och det är det du måste försöka anpassa dig till och hantera.
Svar på tråden Är hatad i min nya klass, vad göra?