Anonym (TS) skrev 2015-10-03 20:46:29 följande:
Kan uppfattas som kaxig pga min stil, mitt sätt att skämta och uppföra mig kan ses som kaxigt, nonchalant etc men de är något man inser att jag inte är när man lär känna mig. Detta kan leda till en dålig image om man inte känner mig. Vilka vibbar kan jag ha sänt ut när jag kom till klassrummet så att alla killarna direkt suckade och såg väldigt besvikna ut när jag kom in?
Anonym (Fd mobbad) skrev 2015-10-03 20:27:38 följande:
Jag hade bytt skola i din sits. Själv mådde jag så mycket bättre efter att vi flyttade mellan högstadiet och gymnasiet
Har ju precis bytt skola, är bara det...
Ja att du var kaxig och nonchalant helt enkelt.
För även om du inte är det när man lär känna dig så är många människor inte sugna på att lära känna kaxiga och nonchalanta människor. Första intrycket är otroligt viktigt. Det du måste försöka med är att bryta konflikten nu. Du har mycket goda chanser att få vänner där, det har bara gått en månad. Men då måste du lägga ner tankar som " vill bara säga till varenda jävla kille i klassen hur fula de är eftersom att jag vet att jag kör över dem rent utseendemässigt". Det bygger bara upp mer passiv aggressivitet och skickar nya vibbar om du inte gillar dom. Försök istället att bjuda mer på dig själv. Det är normalt att man blir testad när man går in i en etablerad grupp särskilt om man är annorlunda. Det är det dom gör nu och det är det du måste försöka anpassa dig till och hantera.