Min man är ingen bra pappa
Jag tror att Påven Johanna menar mitt inlägg här på FL när hon (om det är en hon man kan aldrig så noga veta på nätet) tror att TS startat tidigare trådar.
Jag var i nästan samma sits som TS med en man som är totalt ointresserad av sitt barn pga att mamman enväldigt beslutat sig för att sluta med preventivmedel i hemlighet.
Trots alltså att hon visste att pappan inte ville ha barn.
Nå, jag kan lugna dig Påven, med att vi har en paus jag och min man. Han har flyttat hem till sina föräldrars ort och jobbar där hos sin bror. Inget umgänge alls således med sitt barn. Precis som han skulle ha gjort om vi gjort slut på riktigt.
Det som också har hänt är att barnet nu bor hos mig på heltid. Mamman blev vansinnigt arg för att pappan meddelade att han skulle flytta så de har noll kontakt i dagsläget. Hon sa en hel del till sitt barn om orsaken till flytten vilket ledde till anmälningar från förskolan till soc då barnet mådde mycket dåligt. Barnet hade också sagt till personalen att han saknade mig, grät efter mig osv. TROTS att jag alltså inte ville ha barnet hos mig pga situationen. Så, jo, barn kan ha det relativt bra även hos någon som inte vill ha dem.
Soc ringde mig och frågade om jag kunde komma på samtal hos dem, mamman och pappan hade gett sitt godkännande så jag åkte dit. Mamman ville upprätta umgänge mellan mig och barnet men jag sa nej och talade också om varför. Mamman började då skrika att det var mitt fel att hon fick dras med ungen för jämnan och att hon faktiskt hade ett eget liv också. Inte helt smart att göra det hos soc.
Hon krävde då också kontaktfamilj igen, hennes tidigare hade slutat. Summan av kardemumman blev istället att jag blev fosterfamilj för barnet för jag kunde bara inte låta barnet bo med mamman som hon betedde sig. Mamman ville det själv och har nu umgänge med sitt barn varannan helg, eller ska ha, men det sker sällan. Barnet pratar ibland om sin mamma men vill sällan ringa när jag erbjuder. Vi går båda hos bup så tiden lär ju utvisa på vilket sätt detta påverkat barnet.
Pappan då? Jo, han har varit här i omgångar, som mest två v i sträck och det går förvånansvärt bra. Han har fortfarande inget större intresse för sitt barn men kan närma sig barnet på ett annat sätt när han slipper ifrån mamman och barnet håller inte på med en massa tjafsande längre.
Så Påven kan lugnt sitta ner i båten och fortsätta spilla sin galla över bonusföräldrar som inte tar till sig sina bonusbarn på det sätt som hon anser vara det rätta.