• LHUF

ramlat från soffan och slagit i kant på en golvlampa

Först skall jag bara säga att jag sitter i telefonkö till Vårdguiden så ingen skäller på mig

Men iaf, har en 15 månaders klätterapa här hemma, går inte att hinna med och vara efter honom hela tiden. Ikväll när jag hjälpte stora barnet på toa så lyckas han ramla ned från soffan, och slår huvudet i en kant på en golvlampa som står bredvid soffan. Inget blod men blev ett märke efter kanten liksom, han har varit precis som vanligt efteråt och sprungit och klättrat. Är det fler vars barn ramlat på en kant? Blir ju helt nervös men väcker honom regelbundet nu så jag ser att han är med

Blir mest orolig för att han slog i en kant men kan inte heller redogöra exakt hur hårt han slog i då jag inte såg..

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden ramlat från soffan och slagit i kant på en golvlampa
  • Erizajo

Men om han varit som vanligt så är det väl inga problem?? Jag tappade min son på huvudet en gång gissa ångest jag hade då! Men han åt som vanligt och lekte så det gick bra.

• Haskel

Du kan nog lägga ner telefonen.
    Han behöver uppenbarligen inte sys, med tanke på att han inte blöder.
    Han har inte fått någon hjärnskakning, då han är uppe och springer.
    Hade han spräckt skallen, hade du märkt det.

Du behöver inte vara orolig.

• LHUF

Nej men man skall väl hålla koll ett par timmar har jag fått för mig. Mellansonen slog också i bordskanten när han satt i mitt knä när han var 5 månader och kastar sig bakåt.. Blev samma streck/märke då..

Tänkte mest om man skall vara extra observant om man slår i en kant...

• green34
    LHUF skrev 2015-10-03 21:55:24 följande:

Först skall jag bara säga att jag sitter i telefonkö till Vårdguiden så ingen skäller på mig

Men iaf, har en 15 månaders klätterapa här hemma, går inte att hinna med och vara efter honom hela tiden. Ikväll när jag hjälpte stora barnet på toa så lyckas han ramla ned från soffan, och slår huvudet i en kant på en golvlampa som står bredvid soffan. Inget blod men blev ett märke efter kanten liksom, han har varit precis som vanligt efteråt och sprungit och klättrat. Är det fler vars barn ramlat på en kant? Blir ju helt nervös men väcker honom regelbundet nu så jag ser att han är med

Blir mest orolig för att han slog i en kant men kan inte heller redogöra exakt hur hårt han slog i då jag inte såg..

Är det så lång telefonkö att du hinner starta en tråd på Familjeliv?
  • LHUF

Tack snälla ???? maken kom hem och sa att det mest troligt inte är ngn fara

• LHUF

Eh ja sjuk lång kö men hon sa att vi skall hålla koll inatt iaf

• viseversa

Har också en klätterapa. Hon ramlade och slog huvudet i sambons hantlar så det blev ett jack i huvudet. Han åkte in med henne men dom sa att så länge hon är som vanligt och inte mår illa eller är ovanligt trött är det ingen fara. Men man ska såklart hålla extra koll dom första timmarna. Märket du beskriver är säkert "bara" i huden.

• LHUF
    Haskel skrev 2015-10-03 22:00:48 följande:

Du kan nog lägga ner telefonen.
    Han behöver uppenbarligen inte sys, med tanke på att han inte blöder.
    Han har inte fått någon hjärnskakning, då han är uppe och springer.
    Hade han spräckt skallen, hade du märkt det.

Du behöver inte vara orolig.

Tack, men man är ju nojjig ändå men kollade han inatt och han har varit som vanligt. Får hoppas på det idag med.
Svar på tråden ramlat från soffan och slagit i kant på en golvlampa