Varför sätter folk upp lampor i fönstret?
Jag har aldrig förstått detta fenomen.
Jag har aldrig förstått detta fenomen.
Det är nog en svensk företeelse. Finns ju inte i övriga Europa. Även blommor i fönstret är en svensk företeelse
Jag har lampor i fönstret för att jaga bort mörkret under vinterhalvåret. Jag tycker att det är närmst deprimerande att flera timmar varje dag se att det är beckmörkt utanför fönstret. Det blir också behagligare belysning med många små lampor istället för att endast ha starkt strålkastarljus från taket.
Det är nog en svensk företeelse. Finns ju inte i övriga Europa. Även blommor i fönstret är en svensk företeelse
Jag har inte sett det i varken Spanien eller Tyskland.
Visst är det en väldigt svensk grej, även om det kan förekomma i andra länder.
Det är ju härligt att se alla lampor i fönstren särskilt från advent när ljusstakarna och stjärnorna kommer upp. Jag har mina på timer och det är skönt att komma när en behaglig belysning redan är tänd på vinterhalvåret.
För att huset ser mer levande ut utifrån. För att det är fint helt enkelt
Jag har bott i USA sedan 7 års ålder och här dekorerar mer eller mindre alla med blommor och STORA lampor i sina fönster. Inte så mycket i lägenhetskomplexen när jag tänker efter. Men alla i vårt område gör så och vi bor i ett middleclass område där det enbart finns villor i modell större.
Och de är spanjorer?
Jag har lampor i fönstret då jag tycker det ser mysigt ut.
nouw.com/fruliljegren/inredning---vardagsrum---fonsterlampa-21430953