• Ramiz

Junibebisar 2016

6/6 32 år, första barnet, Gävleborg :)

• Ramiz
    Grus grus skrev 2015-10-04 22:03:18 följande:

Därför är det bra med en tråd som bara är bf-listor som uppdateras efterhand. Annars tar de över hela samtalstråden. Så en samtalstråd, och en separat bf-lista-tråd med adresslänk till den i ts i samtalstråden.

Nej man kan inte ta bort inlägg.

Precis :)
  • Ramiz
    knaappeen skrev 2015-10-04 22:02:45 följande:

Har förresten startat den FB grupp för den som skulle vilja gå med där nu eller lite längre fram.

Den är helt hemlig så vill ni gå med så skicka ett meddelande

Jag väntar gärna lite grann innan jag hoppar in i den gruppen :)
  • Ramiz
    Wielkip skrev 2015-10-05 13:32:08 följande:

Jag fick 1-2 v i v 3+6, det är ju 1-2 veckor sen befruktning som menas, och är du i v.5 dvs 4+nånting är 2 veckor sen befruktning helt rätt :)

Hur mycket kaffe dricker ni varje dag? Man bör ju inte dricka för mycket, men vad ÄR för mycket? Jag dricker 3 koppar per dag, är det "tillåtet" tro?

Livsmedelsverket rekommenderar ca 300milliliter koffein per dag.

Själv slutade jag helt med Cola zero. Tar nån klunk per dag bara av vanlig Cola.. Annat vågar jag inte ????????????

• Ramiz

Hej tjejer!

Var hos bm idag.. Fick lite information och några datum, det första datumet är 30 nov då jag ska ta prover.. Känns lite väl låååångt dit... Å ett ul blir det i januari... Det e ju såååå lång tid tills dess ju...

Vet ni någon bra privatklinik runt Sthlm/Gävleborg?

• Ramiz
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-06 18:25:15 följande:

Åh! Jag vill också ha tid till ul! 

Vi har bestämt att vi ska göra KUB. Så jag hoppas att jag får en tid när vi är hos BM nästa torsdag. Inskrivningssamtal då så jag hoppas att hon kan ge oss lite mer info och även en tid till KUB. 

Barnmorskegruppen här i Göteborg ska vara bra har jag hört av några kollegor. Men jag har valt Närhälsan i första hand. Vill inte de så går vi vidare till andra alternativ. 

Ja, det har jag oxå hört art dom är..

När jag bodde i Gbg gick jag till kvinnokliniken, ligger vid svingeln. Kan verkligen rekommendera dom! :)
  • Ramiz
    AlexB skrev 2015-10-07 06:41:55 följande:

Sover så otroligt dåligt sen nån vecka tillbaka. Pratar i sömnen och drömmer så mycket att jag inte kan förstå vad som är på riktigt när jag vaknar. Går därför i sömnen fast i valet tillstånd och letar efter personer jag drömt om. Och varje gång måste jag klä på mig för om i fall att det finns nån i vårat hus vill jag inte komma ut naken.

Är så trött pga detta men det är oxå lite skrattretande då jag faktiskt är vaken men inte kan styra mig själv.

Har oxå haft ont, såsom mensvärk. Läser ju att detta är vanligt men lite orolig blir jag och funderar på om en stundande missfall är på G.

Åhh det e inte bara jag som drömmer konstigt å har mig på nätterna...

Var hos bm igår å hon förklarade att det är ingen fara, att det är helt normalt med värken då det växer :) så länge man inte blöder så ska man inte oroa sig.. För det är ju lätt...
  • Ramiz
    Annaleo90 skrev 2015-10-07 13:41:09 följande:

Tror att jag är i v. 5 enligt mina uträkningar, har en tid hos bm för inskrivning på tisdag, men har hela tiden haft molande värk/mensvärk och är så extremt orolig över att något ska vara fel, idag kom det tillochmed liiite bruna flytningar inte mer än 2mm ca i trosan men ändå...

Är såååå orolig!!! Både för utomkvedshavandeskap och missfall...... Tänker på det 24/7....

Sitter bara och väntar på att det ska komma blod osv, vågar inte gå på toa men gör det hela tiden bara för att kolla... Skitjobbigt. Någon mer som har så extremt oroliga tankar? Kommer inte känna mig lugn föräns jag fått ett vul eller ul där man vet......

Ja, jag har väldigt svårt att släppa dom tankarna... Trots att bm har sagt åt mig att jag inte ska tänka på det utan att jag ska njuta av graviditeten...

Men jag är så sjukt rädd för missfall då varje graviditet har slutat i det när jag väl har blivit gravid...
  • Ramiz
    Annaleo90 skrev 2015-10-07 13:41:09 följande:

Tror att jag är i v. 5 enligt mina uträkningar, har en tid hos bm för inskrivning på tisdag, men har hela tiden haft molande värk/mensvärk och är så extremt orolig över att något ska vara fel, idag kom det tillochmed liiite bruna flytningar inte mer än 2mm ca i trosan men ändå...

Är såååå orolig!!! Både för utomkvedshavandeskap och missfall...... Tänker på det 24/7....

Sitter bara och väntar på att det ska komma blod osv, vågar inte gå på toa men gör det hela tiden bara för att kolla... Skitjobbigt. Någon mer som har så extremt oroliga tankar? Kommer inte känna mig lugn föräns jag fått ett vul eller ul där man vet......

Råkade skicka iväg för tidigt...

Vet att det inte blir bättre av att tänka på det.. Det bästa är att ta en dag i taget och gör saker du tycker är roligt, så försöker jag göra :)

Hör av dig till din bm å tala om din oro... Din bm kan säkert hjälpa dig :)

Kram!
  • Ramiz
    Ankissen skrev 2015-10-08 17:15:56 följande:

Usch jag blir så gasig hela tiden. Undrar om det har med graviditeten att göra. Det bubblar och bubblar och gör ont i magen och sen avgår det (ursäkta) massa gas. Är ni också gasiga? :(

Hahaha ja, jag släpper väder heeeela tiden! Går lixom inte å hejda mig...

Tydligen är det helt normalt :)
Svar på tråden Junibebisar 2016