• Fia80

Junibebisar 2016

Mitt första barn är 35 år bf beräknad till 8/6 bor i göteborg

Jag vill också gärna vara med i en fb grupp längre fram

• Fia80
    Annaleo90 skrev 2015-10-07 13:41:09 följande:

Tror att jag är i v. 5 enligt mina uträkningar, har en tid hos bm för inskrivning på tisdag, men har hela tiden haft molande värk/mensvärk och är så extremt orolig över att något ska vara fel, idag kom det tillochmed liiite bruna flytningar inte mer än 2mm ca i trosan men ändå...

Är såååå orolig!!! Både för utomkvedshavandeskap och missfall...... Tänker på det 24/7....

Sitter bara och väntar på att det ska komma blod osv, vågar inte gå på toa men gör det hela tiden bara för att kolla... Skitjobbigt. Någon mer som har så extremt oroliga tankar? Kommer inte känna mig lugn föräns jag fått ett vul eller ul där man vet......

Stackare jag är ju 35 och är orolig för detta med. Men jag är förkyld och hostar så jag kräks det är min största oro! Just nu är det så tidigt känner jag så varje dag som går är liksom en välsignelse. Jag har bestämt att man får ta en dag i taget. Förösk att göra lite roliga saker som inte får dig att släppa dessa tankar..... kram
  • Fia80
    grodan999 skrev 2015-10-15 19:47:14 följande:

Dp var det kört för mig. Färskt blod o magont :'(

Hoppas inte det jag håller mina tummar att bländande slutat snart

Kram
  • Fia80
    grodan999 skrev 2015-10-16 09:37:37 följande:

Idag fortsätter blodet rinna & klumpar. Fick komma till gynakuten men det rann inte tillräckligt med blod för att få tid direkt så ska dit på eftermiddagen :( de ville inte ens ge mig undersökning tid, fick tjata mig tull ert :(

Men så dåligt att du inte fick komma in på en gång och jobbigt att tjata. Känns ju som det sista man behöver i den situation. Lycka till och kram
  • Fia80
    BBW skrev 2015-10-16 09:41:56 följande:

Hej,

Det här känns både läskigt och spännande.

Jag är 38 år & + för 3 dagar sen & om man förstår beräkningarna rätt så ska jag ha 21-22 juni.

Har ni berättat för några i er omgivning?

När vågar man göra det?

Grattis till alla er andra!

Jag har berättat för mina tre närmast vänner ..... de har frågat med. Så egentligen borde jag berätta för några till ac mina nära vänner med kommer vänta i två veckor till i alla fall :) tills deras tur kommer
  • Fia80
    grodan999 skrev 2015-10-16 10:24:45 följande:

Ja värdelös hantering här i Västerås. 1177 var riktigt sämst också som bad mig förklara hur mkt blod det kommit och om jag var yr, på en skala 1-10 hur ont det gör osv. Vem har tid och lust att svara på sånt nät man panikgråter och blodet rinner :(

Jag vet att missfall är vanligt men bara för det ska man inte behöva nonchaleras :/

Får tänka positivt att allt har en mening helt enkelt...

VA så dumma frågor. Om de kunde lägga ner den tiden i telefon så kunde de ju lika gärna ta in dig.
  • Fia80
    Tudelu skrev 2015-10-17 16:14:10 följande:

Började blöda lite mer igen och gick bokstavligt talat dubbelvikt av smärta under en halvtimme här hemma . Nu har smärtan avtagit men blöder fortfarande, mörkrött och ganska så sparsamt , men vettetusan..

Ringde 1177 men dom vägrar fortfarande ta in mig, fast jag försöker med att jag har ont på ena sidan tillochmed. Kärringen försökte tuta i mig att det är hellugnt så länge testet visar positivt. Det kan det ju göra i föera veckor efter ett missfall med, så det var ju enbart tecken på okunskap och inte ett dugg lugnande :(

Men va vad dåligt har ni någon gynakut ? Som man kan åka till? Håller mina tummar för dig
  • Fia80
    Tudelu skrev 2015-10-17 18:31:27 följande:

Jo det har vi men man måste få en akuttid via 1177 :(

VA det hade jag ingen aning om så kasst! !! Men då behöver nog de utbildning där. Jag ringer ju aldrig dit om det inte är akut typ ju borde de ju förstå! !!

Håller mina tummar
  • Fia80
    Tudelu skrev 2015-10-17 22:01:44 följande:

Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(

Lycka till ni andra !

Stor kram på er båda idag går måndag tankar till er
  • Fia80
    Elenius skrev 2015-10-22 08:24:47 följande:

Hej alla!

Om jag nu är gravid så har jag BF ungefär 26/6!

Kan jag få lite stöd, gjorde ett CB digitalt i söndags som visade gravid 1-2 efter kanske 3 minuter.. Vet inte varför men testade med RFSU-test igår eftermiddag/kväll de blev negativt, blev helt ifrån mig. Så testade med morgonurinen idag och fick svaga streck, vad betyder detta? Tror att jag hade ägglossning ungefär 8/10.

Testa imorgon på morgonen eller vänta en dag . Jag tror att du har plussat håller mina tummar
Svar på tråden Junibebisar 2016