Inlägg från: Pyretsmamma82 |Visa alla inlägg
  • Pyretsmamma82

Junibebisar 2016

Bf ~8/6, 33 år från Göteborg. 

Livrädd och lycklig på samma gång idag. Plussade förra tisdagen. Orolig för missfall. :/ 

• Pyretsmamma82
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-05 08:06:35 följande:

Bf ~8/6, 33 år från Göteborg. 

Livrädd och lycklig på samma gång idag. Plussade förra tisdagen. Orolig för missfall. :/ 

glömde att skriva att det är 1:a barnet :)
  • Pyretsmamma82
    Moneal skrev 2015-10-05 10:26:24 följande:
    vad jobbigt för dig att vara orolig.

Hur kommer det sig?

Grattis till din graviditet :)
    Min syster har PCO och jag har inte gjort någon utredning. IVF har inte fungerat för henne alls. Och jag är väl lite väl orolig för att det lilla/lille som finns där inne ska släppa och bara försvinna. 
  • Pyretsmamma82
    Moneal skrev 2015-10-05 20:35:25 följande:

okej!

ja det kan jag förstå, klart man är orolig då, det kan man ju vara av många anledningar

Men man får försöka se det som att man bär på ett barn och inte ett missfall och att om allt är friskt och som det ska är det väldigt svårt att tappa något som satt sig fast ordentligt!

Hoppas att din oro kan lätta och att du snart kan njuta fullt ut av att vara gravid. <3

Tack för dina ord! Det hjälper faktiskt mer än du tror. Jag är egentligen överlycklig och vill inget annat än att glädjas och skrika ut till världen att jag är gravid! :)
  • Pyretsmamma82
    Ramiz skrev 2015-10-06 17:28:45 följande:

Hej tjejer!

Var hos bm idag.. Fick lite information och några datum, det första datumet är 30 nov då jag ska ta prover.. Känns lite väl låååångt dit... Å ett ul blir det i januari... Det e ju såååå lång tid tills dess ju...

Vet ni någon bra privatklinik runt Sthlm/Gävleborg?

Åh! Jag vill också ha tid till ul! 
    Vi har bestämt att vi ska göra KUB. Så jag hoppas att jag får en tid när vi är hos BM nästa torsdag. Inskrivningssamtal då så jag hoppas att hon kan ge oss lite mer info och även en tid till KUB. 

Barnmorskegruppen här i Göteborg ska vara bra har jag hört av några kollegor. Men jag har valt Närhälsan i första hand. Vill inte de så går vi vidare till andra alternativ. 
  • Pyretsmamma82
    Ankissen skrev 2015-10-12 06:48:48 följande:

Jag drömmer med massor. I natt gick jag vilse i ett parkeringshus i Norrköping och tappade bort mina skinnstövlar som jag älskar! ;) Vet inte hur jag ska orka jobba idag. Får väl utgå från att det kommer gå och sen vara good enough ett antal veckor.

Jag drömde om upplopp. Jag såg en kille misshandla en annan och försökte ringa 112 men hamnade hos min mamma hela tiden. Hon va skitsur att jag var ute och ville prata med min sambo. Sen blev jag indragen i en skåpbil som tydligen va polisen och jag blev förhörd av dem. Jag va höggravid i drömmen och de ifrågasatte varför en höggravid kvinna va ute och sprang på stan. Då exploderade det på gatan bredvid bilen och jag vaknade av att jag skrek.

Många konstiga drömmar blir det. ??????????????
  • Pyretsmamma82
    JaninaH skrev 2015-10-13 20:20:27 följande:
    jag har med problem med sköldkörteln, ska prata med doktorn om det imorn. lycka till
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Samma här. Har fått höja min dos levaxin. Hoppas att det blir bra. Dock är det lite jobbigt med en läkare på vc som säger att MVC ska sköta mina provtagningar och MVC säger att det är vc som ska sköta det.
    Jag är gravid kan de inte förstå det. Är det någon av dem som kan ta ansvaret för vart jag ska gå så jag slipper oroa mig för det. Orkar inte med sånt just nu.
  • Pyretsmamma82

Igår fick jag världens smärta långt ner till vänster i magen och låg i fosterställning på badrumsgolvet.

Åkte till gynakuten på Sahlgrenska. Väntade i 3 timmar. Fick träffa läkare och de gjorde ultraljud. Där låg pyret och såg nöjd ut. Hjärtat tickade på och pyret är nu 7 mm lång. Ingen fara med mig och alla symtom jag känner är tydligen normala. Jag hann bli rädd och kände: helvete!!!

Fick bild på pyret och nu känns inte smärtan mer. :)

• Pyretsmamma82
    SabaGbg skrev 2015-11-23 08:38:01 följande:
    Japp! Har gått upp en kupstorlek och de är galet ömma till och från.
    Ja samma här! Ömmar nästan hela tiden. 
    När jag sover är det mest besvärligt om jag ska byta sida...sticker och ömmar som attans då. 
    Lilldoriz skrev 2015-11-23 08:28:02 följande:
    På nåt vis känns det skönt ändå att man inte är ensam om det är fruktansvärda illamåendet :) De flesta har svårt att förstå att det inte är "vanligt graviditetsillamående". Jag har mått illa och kräkts till ungefär v.20 med de andra så jag har inga större förväntningar denna gång haha. Hur mår du nu?
    Är också väldigt illamående. Har varit vaken sedan 5 men inte kunnat äta frukost ännu. Mår illa jag bara tänker på mat. :(
  • Pyretsmamma82
    Ajvar skrev 2015-11-23 10:17:32 följande:
    Usch vad ni måste må! :( det får mig att bli väldigt mer ödmjuk i min graviditet som jag först betvivlade tom ultraljudet i förra veckan (v9). Jag är väldigt tacksam att slippa allt ni går igenom. Skickar en stor styrkekram och hoppas att det bara säger klick så ni kan få njuta lite av att vara gravida <3
    Det sjuka är att jag njuter även om jag mår riktigt illa just nu. 
    Jag vägrar se det som jobbigt även om det är det. Allt tyder ju på att pyret växer och mår bra om jag mår illa och har andra symtom. Det gör att jag njuter. 
    Imorgon äntligen KUB så då får vi se pyret med! Kan inte bli bättre :)
Svar på tråden Junibebisar 2016