Inlägg från: fillidutt |Visa alla inlägg
  • fillidutt

Junibebisar 2016

Jaha. Här sitter jag som ett frågetecken och undrar vad som hände. På måndag har jag tid för att sätta in en spiral. Change of plans :)

• fillidutt
    Moneal skrev 2015-10-06 21:43:00 följande:

Åh så roligt!!

Tänka vad livet kan ta plötsliga vändningar :)

Hur känns det då? vad säger mannen? :)

Ja. Verkligen :) mannen blev lika förvånad som jag. Men efter att ha fått smälta det hela lite så är vi glada ???????? :)
  • fillidutt

Jag har försökt få tag på en läkare sedan igår eftersom jag äter paroxetin mot ångest. Paroxetin kan ge hjärtfel hos bebisen (ca 1 av 100) helt sjukt att sjukvården fungerar så extremt dåligt i vårt "välbärgade" land. Skit. Nåja. Får väl fortsätta vänta på att ngn har tid att ringa upp mig...

• fillidutt

Alltså.. jag är i v. 6+0. När ska man ta kontakt med barnmorska? Och vad gör man där? Ska man göra något tidigt ultraljud lr vänta till det obligatoriska? Tänk om "den" inte lever där inne... ska man då vänta flera månader? mkt funderingar :/

• fillidutt

Går in i vecka 7 på onsdag. Blir fruktansvärt äcklad av kött i alla dess former. Dom senaste dagarna har jag levt som vegetarian. Annars så har jag mest ont i brösten (har implantat i större modell sedan 2010) och förstår inte hur dom ska kunna bli större. Har nog F kupa redan nu. Jaja. Det här går bra iaf :)

• fillidutt

Gud vad tjafs i den här tråden. Jag får på riktigt huvudvärk :( jag lämnar nu er men önskar er alla lycka till. Vi kanske ses! :) kram!

• fillidutt

Vecka 14 på onsdag. Och jag känner mig bara helt lugn. Min inställning har alltid varit att det inte är någon idé att fundera ihjäl sig, det är bättre att vänta o se hur det blir... och hur det än blir så blir det alltid bra :) jag stressar inte, pressar inte min sambo utan låter honom få få prata om "grodan" när han vill... o det känns som att vi är harmoniska o förväntansfulla. Hoppas dom här känslorna sitter i i 6 månader till. Jag mår bara så bra :)

• fillidutt

V.15 nu. Någon mer än jag som inte gjort tidigt ul eller haft speciellt mkt symtom. Börjar ju undra om det verkligen finns någon där inne? Hahaha. Rutinultraljud 19/1 iaf. Evighetsväntan! :(

• fillidutt

Känner igen mig!

Är i v14+3 nu och har RUL den 5/1 så jättesent tycker jag.

Vi ska göra KUB på fredag 18/12 så det blir iaf ett bevis att det finns någon därinne.

Är sjukt nervös för KUB men maken säger att det kommer gå fint. :)

Enda symptomet jag haft och fortfarande har är brösten. Det är smärtsamt och trodde inte man kunde ha så ont inuti brösten, men det kan man uppenbarligen. Som 2 klot med eld eller glöd. :(

Vad kul. Då får du ju livstecken då :)

• fillidutt
    mopstops skrev 2015-12-17 06:27:50 följande:

Jag är i vecka 14+3 och har inte rul förrän 19/1... Så din tid fillidutt med rul 5/1 känns tidigt ;) hi hi.. Man vill bara göra det nu! :)

Jag har också den 19/1.. inte 5/1. Såå jaaa, en evighetsmånad kvar ;)
  • fillidutt

Igår kväll när jag lagt mig kände jag några "buffar". Liksom en liten knuff nedtill i magen. Inte kännt den känslan förut :) kan kanske ha varit Mini som rörde sig. Vecka 18 i morgon.

• fillidutt

Jag har haft kraftig huvudvärk ändå sedan början av grav (v 19 nu) igår var jag till läkaren o kollade blodtryck o järnvärde. Allt ok! :) han sjukskrev mig dock 100% i 3,5 vecka så att jag skulle få vila. Suverän läkare! O vilken lättnad att kunna äta, sova o leva normalt idag utan att behöva stressa över jobbet.

• fillidutt

Vecka 19+5. Någon mer än jag som inte fått speciellt stor mage? Jag blir ju orolig. RUL imorgon o det blir första gången vi får se hur allt står till.
  • fillidutt

RUL igår kväll efter 2 extremt sömnlösa nätter fulla med diverse tankar om allt som kunde vara fel. BM såg en fin o frisk liten en, mest troligt pojke eftersom hon såg en pung. Blev framflyttad några dagar, 11/6 blev nya datumet ????

• fillidutt

RUL igår kväll efter 2 extremt sömnlösa nätter fulla med diverse tankar om allt som kunde vara fel. BM såg en fin o frisk liten en, mest troligt pojke eftersom hon såg en pung. 11/6 blev nya datumet :)

Svar på tråden Junibebisar 2016