• 20110303

Junibebisar 2016

Hej hej! Vågar mig in här... går in i v 5 imorgon. förra graviditeter slutade i mf i v 13 var chockartat att få det så "sent" när man slappnat av. Men nu är det ny graviditet och nya förutsättningar:)

Blir nr 3 här, har tvillingar innan. Bf har jag fått olika men 14/6 håller jag mig till tillsvidare!

• 20110303

Vad roligt att vara "igång", känns mer verkligt när man varit hos bm.

Har du haft foglossning tidigare graviditeter eftersom det kommit så tidigt? Något som gjorde att jag misstänkte graviditet var att jag kände av fogarna minst en vecka innan bim. Hade jobbig foglossning sist o blev sjukskriven men hoppas ja klarar mig bättre denna gång.

Moneal skrev 2015-10-06 15:11:27 följande:

Var hos bm i dag på första besök.

Lika kul som alltid :)

Fick remiss till sjukgymnasten för fogarna och ska få hem en tid för tidigt ul.

Hade sådan tur att de ska börja med kub här frammåt I tiden och de behövde en "försökskanin" och självklart ställer man ju upp.

Så i vecka 12-13 blir det ul :)

Annars såg allt bra ut, blodtryck på 115/60 och puls på 75. ?

• 20110303

Tack:) Detsamma till dig!

Inheaven skrev 2015-10-07 08:32:44 följande:

God morgon alla gravida...

Hoppas ni får en underbar dag...

• 20110303

Vågar inte heller tro på det. Därför läser ja mest i tråden....Försöker väl skydda mig själv, fick MF i v13 i juni. Känns ändå mkt bättre nu ändå, känslan är rätt nu från start.

Härligt att testerna ökar! Hoppas du blir lugnare nu:)

Grus grus skrev 2015-10-11 07:12:45 följande:

Jag är fortfarande i fasen att jag inte vågar tro på att det går framåt, så nu på morgonen kissade jag på två samtidigt. En clearblue digital och en clearblue vanlig. Jag behövde se att strecket blivit tydligare, och jag behövde också se att det ändrats från 1-2 veckor till 2-3 veckor. Och jag blev helt tillfredsställd! Kanske kan jag lugna ner mig nu...

• 20110303

Fin!

Wielkip skrev 2015-10-11 14:28:21 följande:

Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D

• 20110303

Här är en till! Är sjukligt trött och orkeslös. Hemma o vabbar nu så vilar o ligger i soffan mkt men när jag lagat mat är alla krafter slut igen.....bävar för när jag ska jobba igen på torsd:(

Mannen har svårt att förstå att jag är så trött o det känns ju också jobbigt!

Rayanz skrev 2015-10-12 23:50:24 följande:

Är det bara jag som är extremt trött? :(

• 20110303

Usch va jobbigt- Krya på dig! Härligt att redan va i v9 dock:)

Moneal skrev 2015-10-13 06:47:13 följande:

I dag går vi in i vecka 9.

Och jag är helt förstörd.

Täpt i näsan, ögonen rinner är super trött, fryser och mår illa som in i norden.

Spyr inte, dock mår min mage inte så bra.

Kan man spy på andra hålet oxå som gravid?

Mår jätte illa vissa tidpunkter på dagen och då måste jag springa på toa.

Nä i dag är inte min dag, så får bli hemma i sängen och kurera mig.

Förkylning blandat med gravid hormoner är ingen hitt.

• 20110303

Jobbigt! Har du berättat på jobbet om graviditeten eller fick du dra en vit lögn om magsjuka el nåt?

Jag har inte berättat och vill gärna vänta men släpper inte den sjukliga tröttheten blir jag nog tvungen. Är inte mig själv:/

Hoppas kräkningarna inte blir långvariga för dig!

princess77 skrev 2015-10-13 10:37:16 följande:

Jaha,5+2 och idag fick jag gå hem från jobbet pga kraftig yrsel och illamående. Har spytt två gånger nu på morgonen.

Med sonen spydde jag aldrig så vi får se hur detta slutar.

Svar på tråden Junibebisar 2016