• AlexB

Junibebisar 2016

Även jag hittade hit.

Bf 8/6 med tredje barnet, 2 döttrar sen tidigare (2010, 2012). Är 32 år och bor i Vara.

Tycker tiden går såå långsamt. Längtar till vårat bokade ultraljud 13/11.

Vet inte varför men tror att det kanske är 2 i magen. Kanske tror jag det för att gardera mig om det skulle vara så eller så är känslan rätt.

Är gärna med i Facebook gruppen.

• AlexB

Sover så otroligt dåligt sen nån vecka tillbaka. Pratar i sömnen och drömmer så mycket att jag inte kan förstå vad som är på riktigt när jag vaknar. Går därför i sömnen fast i valet tillstånd och letar efter personer jag drömt om. Och varje gång måste jag klä på mig för om i fall att det finns nån i vårat hus vill jag inte komma ut naken.

Är så trött pga detta men det är oxå lite skrattretande då jag faktiskt är vaken men inte kan styra mig själv.

Har oxå haft ont, såsom mensvärk. Läser ju att detta är vanligt men lite orolig blir jag och funderar på om en stundande missfall är på G.

• AlexB

Kan inte minnas att jag hade det med mina andra 2 så då blir man ju lite orolig och börjar analysera.

Bäst vore det om bara kunde släppa all oro och bara njuta. Men innan vecka 12 är det lite svårt.

Ha en skön höstdag!

• AlexB

Är i vecka 5+3 idag. Denna mage går inte att dölja längre....

Är i vanliga fall normal "stor"...eller vad man ska kalla det... Normalviktig är nog mer rätt ord.

Hade ganska så mycket symtom från början men nu har alla symtomen som jag hade försvunnit. Eller tröttheten finns kvar. Däremot blir jag sjukt mätt när jag äter. Är som att maten står mig uppe i halsen med en gång. Inte illamående utan bara så där äckelmätt som när man exempelvis ätit julbord och tagit 2 tallrikar mat för mycket...

Äter jag en rejäl lunch kan jag inget äta på kvällen.
  • AlexB

Jag tillhör KSS, Skövde, men vi får välja NÄL om vi vill. Dock har vi dom andra gångerna åkt till KSS och det gör vi nog oxå denna svängen.

Ska till Mvc imorgon, ska bli lite kul.

• AlexB
    Wielkip skrev 2015-10-11 21:15:31 följande:

Åh bor du också nära Skövde? :)

Bor i Vara, så inte jätte nära men inte heller så långt bort..
  • AlexB

Dum som jag så har jag skrivit fel när jag beräknat hur långt gången jag är. Räknade visst sista mensens sista dag istället för första. Detta vet jag men var nog så exalterad när jag fick pluset att jag inte tänkte klart.

Så från ingenstans fick jag flytta fram 1 vecka och är nu i vecka 7, 6+4. Nya beräknade datumet blir 1 juni....på min bröllopsdag!

• AlexB

Välkommen vecka 8.

Känns som tiden går både fort och långsamt. Tittar jag på procenten så tickar det ju på bra....inte långt kvar till 20% vilket innebär 1/5 gjord!!!

• AlexB
    Smälter skrev 2015-10-15 17:53:56 följande:

Jag har fått tipset av barnmorska att om man är orolig kan man göra ett digitalt gravtest. Eftersom jag är gravid med ivf görs ett vul runt v 7. Så om jag gör ett test lite då å då kan jag se på testet om veckorna ändrar sig. Har testet fastnat på tex v3-4 men jag vet att jag är i v6, ja då vet man att det inte gått så bra.

Vad är det för test man kan köpa som går så högt upp i veckor? Och vart köper man det?
  • AlexB
    ebe91 skrev 2015-10-16 09:00:46 följande:

Hej! En till som precis plussat. Beräknad till 22/6 med andra barnet. Har en son som är 7 månader så kommer bli drygt 15 månader mellan barnen om allt går som det ska! Jag är 24 år, sambon 23. Bor i villa i norra sverige och har varit tillsammans i 8 år.

Jag har oxå 2 täta. Det skiljer som du har det 15 månader imellan. Så som jag och min man känner så var det helt rätt att få tätt. I början är det så klart jobbigt och kämpigt då man har 2 som behöver all hjälp men när den lilla uppnår 2-2,5 och kan börja leka förändras allt. Syskonen har då alltid en kompis och behöver aldrig vara ensam. Mina är nu 5 och snart 4 och dom leker jättefint med varandra.

Lycka till önskar jag dig!
  • AlexB

Hos mig får man ta privat fast man ber om det. Flera graviditeten visste jag att veckorna inte stämde för jag hade lång menscykel just den månaden men ändå fick jag boka set själv och betala.

Konstigt att det är så olika mellan landsting och Mvc.

• AlexB
    Ankissen skrev 2015-10-25 18:05:49 följande:

Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.

Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...

Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.

Är i vecka 9 och har gått upp nånstans mellan 0,5-1kg...olika morgnar...????

Försöker tänka lite på det jag äter då jag gått upp 22kg med ena och 23kg med andra. Hoppas att jag kan klara mig med 15kg denna gången.

Som tur är har jag gått ner allt hyfsat smidigt.
  • AlexB

Vi har en liten mysig grej vi gör i våran familj när vi väntar tillskott och när dom kommer ut.

När jag plussat så överraskar min man mig med en nalle och på BB när han kommer för att hälsa på har han köpt med en liten kattungen-gosedjur.

Med dom 2 första som var tätt kom det som en mysig överraskning nu blev det mer bara mysigt och tradition.

Så hemma har vi till ettan en mörkbrun björn, tvåan en vit Björn och nu till trean en ljusbrun björn.

Annars mår jag oförskämt bra. "Vägrar" titta på veckorna då dom sniglar sig fram men procenten är mycket roligare. Hela 21,4%...heja heja!

• AlexB
    En del av oss skrev 2015-10-25 20:12:33 följande:

Vad gulligt!

Men 21,4% vilken vecka är du i?

Vecka 9, 8+3.

% känns så mycket trevligare för den siffran går snabbare tycker jag.
  • AlexB
    En del av oss skrev 2015-10-25 20:51:42 följande:

Ok trodde 20% var mycket senare.

Nä det är det fina med %.

När vi har gått 10 fulla veckor så har vi gjort 25%. Alltså hela 1/4 av graviditeten!!
  • AlexB
    Maräng87 skrev 2015-10-29 09:30:48 följande:

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

Jag vänta tredje och är än så länge förskonad från ma/mf.

Inte nog med det så tillhör även jag och min man dom som verkligen kan planera när vi ska ha barn då dom 2 sista har blivit på första försöker och första graviditet blev på tredje försöket men då slutade jag samtidigt med p-piller.

Så man förstår ju att livet är orättvist. Vissa har lätt och andra får kämpa sig blodiga för att få nått så ljuvligt som en bebis, ett barn.
  • AlexB
    tiinytoes skrev 2015-10-29 12:58:41 följande:

Kan man lägga upp foto från telefonen här? :)

Jag kan med min iPhone.

Trycker bara: lägg till filer och väljer sen i albumet.
  • AlexB

2 veckor kvar till ultraljud. Längtar så jag kan gå under.

Funderar mycket på om det kan vara fler därinne då jag är så stor över magen.

Ja den 13/11 får vi veta.

Min man har oxå tagit ledigt hela den dagen så vi ska gå på stan och äta en god bit mat.

Gick in i vecka 10 igår så känns skönt att tiden rör dog framåt!

• AlexB
    MondayMorning skrev 2015-10-30 21:15:53 följande:

Det är så svårt att hänga med här!

Finns det intresse för att också göra en hemlig facebookgrupp också?

Finns redan. Skicka ett privat meddelande till Knappen eller Grus Grud här i gruppen så hjälper dom dig till Facebook sidan.
Svar på tråden Junibebisar 2016