Maräng87 skrev 2015-10-29 09:30:48 följande:
Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!
På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!
Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)
Jag vänta tredje och är än så länge förskonad från ma/mf.
Inte nog med det så tillhör även jag och min man dom som verkligen kan planera när vi ska ha barn då dom 2 sista har blivit på första försöker och första graviditet blev på tredje försöket men då slutade jag samtidigt med p-piller.
Så man förstår ju att livet är orättvist. Vissa har lätt och andra får kämpa sig blodiga för att få nått så ljuvligt som en bebis, ett barn.