Inlägg från: Lilldoriz |Visa alla inlägg
  • Lilldoriz

Junibebisar 2016

Hoppar in här jag med! :) Plussade i måndags på BIM dagen och har BF 12/6. Är 29 år och väntar tredje barnet. Har en dotter på 8 år och son på just 1 år fyllda :) Bor i södra Dalarna.

• Lilldoriz

Här har illamåendet satt igång med buller och bång. Jag lider av hyperemesis som innebär att man har extremt illamående under graviditet. Jag har haft det med mina två tidigare graviditeter och jag kan kräkas ända fram till v 25 och efter. Blev inlagd för svält med dropp i måndags då jag inte kan äta eller dricka. Jag var förberedd på att det skulle bli såhär men ändå känns det fruktansvärt när det väl drar igång. Brukar tappa runt 15 kg de första veckorna... utöver detta har jag inga andra symtom. Det enda jag oroar mig för just nu är att jag inte ska kunna äta någon julmat :D Är det någon annan som känner igen sig?

• Lilldoriz
    Dance dance dance skrev 2015-11-20 09:17:32 följande:
    Usch, jag vet hur det är. Klarar mig inte heller utan dem än. Jag mår fortfarande illa med lergiganen men jag kräks iaf inte lika lätt och jag blir lite piggare, det är en lättnad. Men jag tycker det känns lite sådär att ta så mycket medicin. :/
    Usch vet precis hur det är. Jag äter numera bara Lergigan till natten så jag kan somna ifrån mitt illamående och på dagarna äter jag Haldol (som egentligen är en psykosmedicin men hjälper att få bort det värsta illamåendet) Jag har legat inlagd med dropp tre ggr denna graviditdet men efter v 12+0 får jag börja med Ondansetron. Det är det enda som fungerat för mig tidigare. Så ha den medicinen i tankarna om illamåendet fortsätter! :)
  • Lilldoriz
    Jensan911 skrev 2015-11-20 12:28:49 följande:

Usch och fy, lider med dig! Jag har varit inlagd med dropp en gång under graviditeten, var inga problem för mig de fyra dagarna jag var där, förstår att det måste vara jobbigare när man har barn sen innan! Hur länge har du varit illamående dina andra graviditeter?

På nåt vis känns det skönt ändå att man inte är ensam om det är fruktansvärda illamåendet :) De flesta har svårt att förstå att det inte är "vanligt graviditetsillamående". Jag har mått illa och kräkts till ungefär v.20 med de andra så jag har inga större förväntningar denna gång haha. Hur mår du nu?
  • Lilldoriz
    annieh897 skrev 2016-05-31 22:06:12 följande:

Vad krävs för att man ska få hinnsvepning eller bli igångsatt? Har bf om åtta dagar och jag kan nästan inte gå. Blir det bara lite värre än vad det är nu kommer jag behöva rullstol för att ta mig nånstans. Gör så inihelvete skitont över blygdbenet/ljumskar/höfter. Kan nästan inte lyfta vänsterbenet.

Jag har också fruktansvärd foglossning och är sängliggande (kan inte sitta) och går med kryckor. Min bm skickade remiss till förlossningen om igångsättning i v. 38/ v. 39 för att jag skulle slippa få gå tiden ut. Är idag i v. 37+2 och fick tid för samtal om igångsättning bf+1. Känns förjäkligt just nu. Tänkte be min bm göra en hinnsvepning när jag ska dit nästa vecka. Det som förvånar mig är att min bm sa att om jag inte blev beviljad igångsättning tyckte hon att jag skulle ta ricinolja! Vilket inte ska vara något att rekommendera när man läser om det här på fl. Hursomhelst det här blev långt :) Men hör med din bm så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig :)
  • Lilldoriz

Var till min bm förra veckan och var inte det minsta mogen eller öppen. Blev så enormt besviken då jag verkligen trodde det var på g efter 3 veckor med konstanta förvärkar och sånt tryck nedåt.

Men igår när jag blev undersökt (39+0) var jag öppen hela 4 cm och tappen var nästan helt utplånad. Senare på kvällen och idag på morgonen har delar av slemproppen lossnat. Har den lossnat på någon annan här? Man hoppas ju på att det är ett tecken på att förlossningen snart är här :) ska tillägga att jag är omföderska och väntar mitt tredje barn

Svar på tråden Junibebisar 2016