Junibebisar 2016
Hoppar in här jag med! :) Plussade i måndags på BIM dagen och har BF 12/6. Är 29 år och väntar tredje barnet. Har en dotter på 8 år och son på just 1 år fyllda :) Bor i södra Dalarna.
Hoppar in här jag med! :) Plussade i måndags på BIM dagen och har BF 12/6. Är 29 år och väntar tredje barnet. Har en dotter på 8 år och son på just 1 år fyllda :) Bor i södra Dalarna.
Här har illamåendet satt igång med buller och bång. Jag lider av hyperemesis som innebär att man har extremt illamående under graviditet. Jag har haft det med mina två tidigare graviditeter och jag kan kräkas ända fram till v 25 och efter. Blev inlagd för svält med dropp i måndags då jag inte kan äta eller dricka. Jag var förberedd på att det skulle bli såhär men ändå känns det fruktansvärt när det väl drar igång. Brukar tappa runt 15 kg de första veckorna... utöver detta har jag inga andra symtom. Det enda jag oroar mig för just nu är att jag inte ska kunna äta någon julmat :D Är det någon annan som känner igen sig?
Usch och fy, lider med dig! Jag har varit inlagd med dropp en gång under graviditeten, var inga problem för mig de fyra dagarna jag var där, förstår att det måste vara jobbigare när man har barn sen innan! Hur länge har du varit illamående dina andra graviditeter?
Vad krävs för att man ska få hinnsvepning eller bli igångsatt? Har bf om åtta dagar och jag kan nästan inte gå. Blir det bara lite värre än vad det är nu kommer jag behöva rullstol för att ta mig nånstans. Gör så inihelvete skitont över blygdbenet/ljumskar/höfter. Kan nästan inte lyfta vänsterbenet.
Var till min bm förra veckan och var inte det minsta mogen eller öppen. Blev så enormt besviken då jag verkligen trodde det var på g efter 3 veckor med konstanta förvärkar och sånt tryck nedåt.
Men igår när jag blev undersökt (39+0) var jag öppen hela 4 cm och tappen var nästan helt utplånad. Senare på kvällen och idag på morgonen har delar av slemproppen lossnat. Har den lossnat på någon annan här? Man hoppas ju på att det är ett tecken på att förlossningen snart är här :) ska tillägga att jag är omföderska och väntar mitt tredje barn