Junibebisar 2016
Ankissen 36 år väntar tredje barnet. B får än så länge 13 juni.
Ankissen 36 år väntar tredje barnet. B får än så länge 13 juni.
Urk jag är också livrätt för missfall. Jag hade två missfall ett i v. 6 och ett i v. 9 innan jag fick första barnet. Sen har jag fått två fina ungar efter det, men oron finns kvar. Jag kommer vara ett vrak innan jag når v. 12, eller kanske tills jag gjort NUP-testet som man får här när man är över 35.
Berätta har jag gjort för min bästa vän som bor på annan plats och för min närmaste medarbetare. Jag är lärare och det känns som om nån behöver veta om allt går åt skogen så den kan ta över.
Jag kommer att bli erbjuden ett Kubb test eftersom jag är 36 år. Det är definitivt något jag vill göra men jag är både förväntansfull för att det ingår ett UL och skräckslagen för att något ska vara fel!
Ska vi älta lite symptom? Jag går in i v5 idag och har molvärk i mage och rygg, kissnödig jämt, huvudvärk och illamående. Tarmarna verkar också ha lagt om produktionen. Tuttarna visar tendenser till att biffa till sig och börjar göra ont.
Fick gå upp och kissa fyra (gånger!!) i natt...
Jag har haft två missfall och två fullgångna graviditeter. I båda två graviditeterna som blev ett barn hade jag gott om mensvärk, och det blev bara värre med andra barnet. Missfallsgraviditeterna såg ut som de andra i början, sen försvann alla symtom (även mensvärken) och sen började jättemegablödning med en kraftig mensvärk. Jag tror därför inte ni behöver oroa er för att ni känner mensvärk - det är livmodern som växer och tränar sammandragningar sa min bm till mig. Var glada för den istället! :)
Missfallsoro kommer man nog aldrig ifrån. Det är verkligen jättejobbigt. Jag försöker ta en dag i taget och inte analysera för mycket men ibland trillar jag ner i ett ångesthål. Tycker tiden går så himla långsamt... :(
Usch jag blir så gasig hela tiden. Undrar om det har med graviditeten att göra. Det bubblar och bubblar och gör ont i magen och sen avgår det (ursäkta) massa gas. Är ni också gasiga? :(
Hjälp, förutom min gasiga mage så är jag så sjukt hungrig. Största crawingen jag har är tomater (som jag inte gillar i vanliga fall). Nu äter jag högvis med tomater och tomatsoppa och annat som hör det till. Så konstig kroppen är!
Grattis Inheaven!