Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Junibebisar 2016

Nu har jag hittat till den nya listan .

Krickelin med Naemi, Tidaholm, 4:e barnet. 33år bf?

Imorgon ska jag på hälsosamtal och jag hoppas på ul för att se vilken vecka jag är i och om räkan lever. (Blöder fortfarande)

• Krickelin med Naemi

Jag brukar ringa direkt och boka tid. Där jag bor är det svårt att få tid nämligen.

Så skönt, var hos bm idag på hälsosamtal och kommer få göra vul på tisdag för att se så att plutten lever och vilken vecka jag är i. Fick en bra bm denna gången . Passade även på att förvarna om att jag framöver vill träffa läkare och boka igångsättning då jag har så snabb förlossning (känner inte första öppningsskedet utan börjar känna strax innan krystdax).

Ska bli så skönt att komma t vul nästa vecka!

• Krickelin med Naemi
    Wielkip skrev 2015-10-09 19:49:22 följande:

Är det möjligt att känna av foglossning redan? Har egen häst så jobbar i stallet samt rider dagligen, och de senaste dagarna har jag börjat känna lite smärtor i bäckenet :(

Japp! Tyvärr Med andra barnet fick jag foglossning v 6, tredje i v 14 och nu har jag det oxå. Riktigt störande
  • Krickelin med Naemi
    Wielkip skrev 2015-10-10 22:46:19 följande:

Finns det någon som bor i eller nära Skövde härinne?

Jag bor utanför Tidaholm. Flyttade från Skövde i våras till ett stort hus på landet från en trång bostadsrätt i Ryd
  • Krickelin med Naemi
    Moneal skrev 2015-10-13 14:08:22 följande:

vad roligt!

vart du mycket flyttad?

När fick du ditt +

Jag plussade 27 september och harinte haft nån aning om vilken vecka jag är i. Har varit ett spann på 8veckor haha. Jag har nämligen inte haft mens sedan innan jag fick min dotter som nu är 10månader.

Jag trode att det skulle vara slutet av maj början av juni.

Väldigt skönt att veta nu iaf. Och att räkan lever och mår bra!
  • Krickelin med Naemi

Var på rul i måndags. Allt såg fint ut o h det är en liten tjej till. Så mysigt. Nu blir vi 4 tjejer mot 2killar i familjen haha.

Blev framflyttad en hel vecka, så nu är BF 2juni. Spännande vad läkaren sätter för igångsättninfsdatum.

• Krickelin med Naemi

Har du kollat järnvärdet nyligen? Kan vara det som behövs. Gå och ta hb-test på mvc

Elenius skrev 2016-01-10 18:57:23 följande:

Har senaste veckan haft väldigt mkt huvudvärk, är det något som kan ha med graviditeten att göra eller helt enkelt pga mer stress från en tenta? Någon som vet, tänker ifall jag behöver kolla upp det :)

• Krickelin med Naemi
    Surprisebaby skrev 2016-02-27 07:27:17 följande:

Hej Millemupp, MrsLovisa och Kristalii! Tack för ert stöd!

Jag har tilldelats en bra barnmorska på MVC för tre veckor sedan. Har inte tagit upp förlossningsrädslan än men jag gör det om fyra veckor under nästa besökstid.

Kramar :)

Se om din förlossning/sjukhus har inspirationsföreläsning om förlossningen och gå dit med någon du är trygg med. I Skövde har de sådan och den är så rolig och gör allt lättsamt . Annars läs om de olika faserna i förlossningen och lite om smärtlindring och andning. Då är det lättare att ställa frågor till din BM. Lycka till!!!!
Svar på tråden Junibebisar 2016