Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

Junibebisar 2016

Hejhej! Jag vart med i förra tråden men såg idag att ni gjort en ny tråd.

Idag är jag i vecka 6 (5+4) tycker faktiskt att tiden gått snabbt sen jag plussade vilket snart är 2veckor sen! Beräknad 6/6. Har varit hos BM för hälsosamtal och ska dit igen 28/10 för inskrivning och prover.
    Illamåendet blir bara värre och värre för varje morgon och de dröjer nog inte länge innan de första kommer upp :(
    Lite ömma bröst och ett jävla humör. Tröttheten smyger sig fram på kvällarna annars utöver de så känner jag mig okej :)

• Elliott94
    malin-pw skrev 2015-10-10 10:04:57 följande:

Grattis!

Samma här 5+0 idag bf 10 juni o första barnet!!

Finns en tråd till som heter "första barnet BF juni 2016"

Jag är beräknad till den 6/6 också med första barnet :)
  • Elliott94
    Sandra07 skrev 2015-10-22 20:25:46 följande:

Hej! Det verkar som många här inne har problem med illamående. Men hur är det med yrsel och att det svartnar för ögonen ibland? Är det fler som känner av det?

I mitt fall misstänker jag att det är kopplat till lågt blodtryck. Ska till läkaren på måndag för att kolla upp. Har inte kunnat jobba på nästan hela veckan pga detta. Om någon har erfarenhet av detta från tidigare graviditeter så berätta gärna.

Här har jag både illamående och yrsel där de svartnar för ögonen. Yrseln brukar hjälp om jag äter en liten godis bit men jag misstänker också blodtrycket och att jag förmodligen får käka järntabletter. Ska till BM på onsdag och ta prover så vi får helt enkelt se då!
  • Elliott94

Här är en som fick gå hem från jobb idag! Illamånde så jag höll på att kräkas (vilket jag gjorde direkt när jag kom). Det jobbigaste med detta är att jag jobbar på samma jobb som mamma och man ser hur ledsen hon blev när hon insåg att jag mådde dåligt. Mamma vet inte ännu att jag är gravid så hon tror ju helt enkelt bara att jag är magsjuk! Jag vill bara skrika ut till henne hur de ligger till haha! Men de får vänta ca 4veckor till då sambon och jag ska avslöja hemligheten!

Här ligger jag nu hemma i soffan och gråter för att sambon är på jobb och jag ensam hemma. Haha dessa jäkla hormoner man blir ju knäpp!

• Elliott94

Inte för att vara så men för några dagar sen var denna tråden till för allt och alla fick skriva precis vad dom ville. Kunde man inte acceptera de så fick man lämna eller välja att inte läsa. Vad jag minns blev denna tjejen väldigt upprörd och tyckte att alla som skrev hur oroliga dom var gjorde henne orolig. Hon fick snällt backa och lämna tråden.

Nu la en av töserna här upp en text om en studie om illamående som hon tyckte kändes bra för att hon kände sig illamående vilket lättade hennes orolighet. Men helt plötsligt är de då inte okej för henne att lägga upp denna text för de gör andra här inne oroliga.. Tjejen bad dessutom om ursäkt om hon gjorde någon orolig och berättade även att hon hade vänninor som inte hade känt något alls och ändå fått friska barn.

Blir inte klok på hur ni vill ha de utan att man ska bli påhoppad här inne så jag har inte vågat skriva något på ett bra tag utan bara hängt med i läsningen. Kan någon snälla berätta om de är okej att skriva vad som eller inte?!?!?! Alla har ju olika tankar och funderingar och jag vill inte, precis som ingen annan här, bli påhoppad för att man skriver om sina funderingar!

• Elliott94

En del av oss, tycker de du skrev var ett påhopp på mig. Du har ingen aning om jag känner mig illamående har MF/MA sedan innan. Jag frågade en enkel fråga om vi fick skriva eller de var begränsat.

Du var en av dom som var med i dissektionen om att man fick skriva vad man ville där denna tjejen blev orolig över att alla var oroliga. Hon mådde inte alls bra över de men då bestämdes de att hon skulle lämna och backa så alla fick ha sina funderingar. Helt plötsligt är de inte okej enligt dig för nu är det du som mår dåligt över de?!?!

Jag trodde de skulle vara samma för alla och inte att tråden bara gäller för några som får släppa ut sina tankar.

Alla är vi gravid här inne och har en massa frågor och funderingar. Jag accepterar vad alla skriver men tycker ej att de är okej att tjejen som var orolig för någon dag sen fick lämna medans nu får man inte skriva vad man vill längre för nu är de andra som är oroliga.

• Elliott94
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:36:08 följande:

[quote=75938257][quote-nick]Elliott94 skrev 2015-10-30 08:27:42 följande:[/quote-nick]

En del av oss, tycker de du skrev var ett påhopp på mig. Du har ingen aning om jag känner mig illamående har MF/MA sedan innan. Jag frågade en enkel fråga om vi fick skriva eller de var begränsat.

Du var en av dom som var med i dissektionen om att man fick skriva vad man ville där denna tjejen blev orolig över att alla var oroliga. Hon mådde inte alls bra över de men då bestämdes de att hon skulle lämna och backa så alla fick ha sina funderingar. Helt plötsligt är de inte okej enligt dig för nu är det du som mår dåligt över de?!?!

Jag trodde de skulle vara samma för alla och inte att tråden bara gäller för några som får släppa ut sina tankar.

Alla är vi gravid här inne och har en massa frågor och funderingar. Jag accepterar vad alla skriver men tycker ej att de är okej att tjejen som var orolig för någon dag sen fick lämna medans nu får man inte skriva vad man vill längre för nu är de andra som är oroliga.

[/

Hon valde att lämna själv vad jag minns och jag väljer att göra detsamma. Du gillar inte påhopp skriver du men kommentera mig på detta sätt är väl påhopp. Jag söker inte efter trådtjafs och att en hel tråd urartar pga detta utan jag lämnar tråden tillfälligt då jag ändå inte bidrar med någon positiv stämning. Har ingen aning om din bakgrund men du vet min och min oro blev hysterisk efter ha läst studien.

Jag menade absolut inte de som ett påhopp mot dig utan ett perspektiv ur att om de inte ska bara gälla enstaka personer. Att alla får känna hur dom vill utan att dom ska känna att dom har skrivit något fel som de ansågs om denna studien som lugnade denna tjejen men gjorde andra oroliga precis som att de gjorde tjejen som lämnade för någon dag sen.

Såg du de som ett påhopp så ber jag så hemskt mkt om ursäkt.
  • Elliott94

Jag är helt och hållet me på att lägga ner alla diskussioner om detta då de inte leder något vart.

Jag tycker vi alla enas om att man får skriva precis vad man vill, är de något i tråden som stör en eller som man inte vill läsa så skrolla bara förbi så slipper folk bli ledsna för dom antar att dom har skrivit något fel. Vi är många kvinnor med mkt hormoner just nu och då kan de blir onödiga diskussioner som dessa.

Kan vi alla vara med på de så de blir en bra tråd av detta?! :)

• Elliott94

Har varit så jäkla dålig sen i torsdags, inte gravid dålig utan sjuk! Heshet, slemhosta, täppt näsa, andningssvårigheter och under denna tiden har jag inte känt ett enda gravidsymptom jag som har kräkt i mängder, haft ömma bröst, varit sjukt trött och haft humörsvägningar. Jag tänkte att fan nu är de kört :( men så idag när jag är lite bättre (långt ifrån bra) så dyker illamåendet upp igen fy fasen haha men jag är glad för då kanske allt är bra trots allt?

Imorgon ska jag på VUL och jag går in i vecka 10enligt min beräkning. Hoppas man får se ett tickande hjärta på pyret där inne!

• Elliott94

Om ca 35min ska jag göra VUL. Snacka om nervös! Hoppas att få se ett litet tickande hjärta.

• Elliott94

Gick jätte bra på VUL! Ett litet tickande hjärta. Jag är i vecka 10 (9+4) så lite längre gången än jag trodde. Snart ny vecka igen haha torts att jag enligt min räkning gick in i ny vecka idag. Nu känns allting mer verkligt och skönt att veta att hjärtat pickar på.
    Till helgen ska vi berätta för våra föräldrar, vet att dom kommer bli glada men är ändå super nervös haha!

• Elliott94
    caroline1986 skrev 2015-11-03 13:30:20 följande:
    Hej! Vad skönt att allt såg bra ut! Jag är också i v 10 (9+4) idag men ska inte görs nått ultraljud förens 23/11 längtar ihjäl mig!

Har du fått nått bf datum? Mitt ser ut o bli 2 juni
    Jag fick BF 3juni men fostret är 9+4 så tror att dom räknar att man går 40hela veckor på hos BM och på apparna när jag hade inställning på 39+6 så blev de den 2juni så jag ändrade inställningen på appen till 40+0 så jag har BF 3juni men ändå är i vecka 10 (9+4) :)
  • Elliott94
    Moneal skrev 2015-11-04 09:50:08 följande:

Tack för alla tankar tjejer!

Fick ingen bild men en liten plutt på 2,5 cm med tickande hjärta låg där inne och är nu vecka 10, vilken oerhörd lättnad!!

Har nog aldrig varit så nervös som jag var i dag <3

Vad roligt! Jag tyckte de var en otrolig lättnad att se de tickande lilla hjärtat! Underbart!
  • Elliott94
    Moneal skrev 2015-11-04 10:41:50 följande:
    gjorde förra graviditeten, är för tidigt ännu att göra då man måste ha gått 11 veckor, men snart så :)
    Jag går i vecka 11 på fredag, går de att göra de då eller man ska ha gått 11fulla veckor alltså i vecka 12?:)
  • Elliott94
    Sparven16 skrev 2015-11-04 11:56:43 följande:
    Vad är det för något?
    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den låt den vara.
    Resultat:
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Verkar ha stämt på väldigt många i olika trådar, läste att de inte är så tillförlitlig fören vecka 11nu precis som Moneal skrev. Ju längre gången man är desto tillförlitlig blir de :)
Svar på tråden Junibebisar 2016