• Marinan

Junibebisar 2016

Jag hoppar gärna in i denna grupp. Äntligen! 9 månader efter mitt MA. 9 månader av perfekt tajmat sex med sjukt regelbunden mens, äl-stickor och tempning. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid igen. 

Idag är jag i vecka 5+2, och har bf 7:e juni.

Är sjuuuuuuukt nervös. I december förra året gjorde jag ett tidigt vul i vecka 8 och fick se ett embryo med fina hjärtslag. Två veckor senare i vecka 10 gjorde jag ett till vul och då upptäcktes MA. Min lilla ärta hade gått bort några dagar efter första vul. 

Jag har tagit tre gravtest på äl+12, äl+15 och äl+18 och de verkar öka fint, men ändå är jag så himla nervös. Har ni några tips på hur man hanterar oron i första trimestern? 

• Marinan
    knaappeen skrev 2015-10-09 18:19:26 följande:

Grattis!!

Vi plussade också 9 månader efter MA!! Det upptäcktes i slutet nov i v 13(dog v6) o skrapades i december. Hade helt gett upp hoppet om en till graviditet o hade tid till fertilitetskliniken 22 okt. Åkte på semester en vecka i sept under ÄL och japp där tog det sig:-P. Fortfarande helt overkligt är på 5+1 o bf 9juni haha så vi ligger rätt lika med det mesta

Svårt o släppa den där oron första tiden.

Håller tummarna för oss alla!

Vad sjukt. Din story är så lik min. Vi hade tid bokat på Sophiahemmet för utredning 14:e okt. Jag blev inte gravid på semestern, men var på semester i NY när jag plussade :)
Svar på tråden Junibebisar 2016