• Roxxxan

Junibebisar 2016

Hej! Hoppar in jag med :)

Plussade i torsdags, om jag räknat rätt (4+6) så vecka 6 imorgon. Bf 11/6

28 år Västra Götaland 1a barnet.

En hel del värk i magen ut mot sidorna och i ländryggen. Mycket ömma bröstvårtor annars inga symtom :)

• Roxxxan

Haha ???? en fryst fiskfile! Haha ????????

Jag drömmer också mycket men inte så konstiga drömmar... Än..

Är däremot skitirriterad över att jag vaknar ungefär varannan timme varje natt, men inte för att jag är kissenödig, bara vaknar :/

Är i vecka 5+1 och än så länge är mina symtom ömma bröstvårtor, värk i mage och ländrygg. Tränade mitt första styrkepass i lördags och nu känns det som om jag har växtvärk som strålar ner i låren, kryper, sticker, ilar (ej träningsvärk).. Jättekonstigt! Inte haft växtvärk sen jag var liten..

Bor i en liten håla mellan Borås och Trollhättan. ????

• Roxxxan

Jag fryser med, heela tiden.. Trodde inte att d var ett symtom först. Och hungrig! Heela tiden, tänker bara på mat (men turligt nog bara vanlig mat, inga mackor, kakor eller godis) skönt!

• Roxxxan

Själv blev jag orolig i början på veckan (var då i 6+1) när jag fick aprikosfärgade flytningar, tänkte att det börjar nu å går över till bruna och MF.. De övergick efter någon dag till rosa flytningar och jag var beredd.. Höll i sig ett par dagar för att sedan blekna till aprikos igen.. Nu har det gått 5 dagar och det har inte dragit igång så jag är lugnare nu 6+5 idag. Inskrivning på tisdag :)

• Roxxxan

Im en timme har jag överlevt en hel dag med högskoleprovet och gravidillamående.. Jobbigt! Ska åka till en kompis efter men vill helst bara hem å dö lite på soffan, haha

• Roxxxan
    aomj skrev 2015-10-26 21:52:57 följande:

Fått så himla konstiga ilningar i ländryggen nu ikväll. Även lite hugg och ilningar runt blygdbenet. Ringde 1177 och de sa att det kunde vara foglossning! Redan?! Jag är i vecka 8 imorgon. Är själv född i säte och har alltid varit överrörlig i mina höfter, men det känns väldigt konstigt att man kan få foglossning redan nu. 

Nån annan som också har känningar i ligamenten? Skönt med värmedyna iallafall :)

Tänker på alla er med blödningar, det är så normalt att ni anar inte! Det händer sååå mycket med era kroppar nu för att göra plats för ert mirakel, allt är ömt och skört och med massa blodkärl och liknande. Eller hade det kanske varit "den tiden i månaden" ifall ni inte varit gravida? Det kan ge små blödningar, så som det gjorde för min svägerska. Det är oftast inga problem alls, det är som sagt helt normalt <3

Jag hade liknande konstiga känningar i vecka 5.. Känndes lite som växtvärk, ilningar/strålningar runt bäckenet och ner i låren. De försvann dock efter en vecka.. Vet inte om det var någon antydan till foglossning men jag är glad att det gav med sig iaf (for now) :)
Svar på tråden Junibebisar 2016