Inlägg från: Saltvatten |Visa alla inlägg
  • Saltvatten

Junibebisar 2016

God morgon på er Glad

Jag hoppas att jag får smyga in här i tråden.
    Är på BIM-5 eller 6 idag och såg igår ett väääldigt svagt streck på stickan. Testade nu på morgonen igen och japp - två klara streck Skrattande

Har två missfall bakom mig (varav det senaste i augusti) så jag håller tummarna så att ärtan stannar kvar den här gången. Fick då utskrivet Pergotime av läkaren + hållit bra koll på ÄL med Clearblues fertilitetsmonitor, fungerade tydligen utmärkt Glad
    Jag och maken bor på västkusten och vi har en dotter som snart blir 8 månader. Känns faktiskt lite konstigt att för 8 månader sedan gick jag i vinterkylan och väntade på förlossningen och nu är jag gravid igen.

Mår än så länge bra. Är väldigt trött på dagarna (rimmar inte så väl med en mycket aktiv 8-månaders dotter som vill undersöka hela vida världen just nu), stundtals lätt illamående men inte så farligt och brösten är lite smått ömma men inte så jag inte får på mig bh:n iaf. Och jag är hungrig! Igår blev jag sugen på lökringar och glass si så där kl 10 på förmiddagen Tungan ute
    Under förra graviditeten så fick jag smärtsamma besvär från gallan under ca halva tiden vilket jag hoppas att jag slipper. Spydde dock inte en enda gång även fast jag ett par gånger låg och hulkade våldsamt vid toaletten med frossa och svettningar. Mådde inte ens illa under förlossningen så jag hoppas att jag slipper illamåendet även nu.

Så nu är det bara att hålla tummarna att jag slipper ännu ett missfall och att jag får följa med er alla dessa spännande månader Glad

• Saltvatten
    JaninaH skrev 2015-10-11 00:35:27 följande:

Hej alla och grattis till plussen! ++++

Jag har försökt i över 13 år men har inte lyckats, har problem med sköldkörteln, men fick ny medicin 1,5 år sedan och vart gravid i Mars på min födelsedag, fick dock utomhavandeskap och missfall.

Hade en gastric bypass operation 30 Juni. Vi har skyddat oss med kondom och skulle ha gjort det fram till Mars nästa år, men glömde skyddet EN gång och jag vart gravid!!! Så jag är beräknad 14 Juni 2016 och hoppas att jag kommer klara denna graviditet med bravur! Tar dock ett nytt test imorgon, är rädd att detta test inte talar sanning, (efter 13 år med negativa test blir man lätt rubbad i hjärnan)

Jag kommer från Västerås men bor i London,
    167 månader och 167 negativa test och äntligen 1 positivt (förutom missfallet) kan f*n inte förstå det!!! :D

Blev så rörd av ditt inlägg att jag vill skicka dig en stor kram!
    Och jag vet hur det känns när test efter test är negativt. Ni är värda den här lyckan, håller tummen för dig Glad

Jag har testat tidigt med billiga test men ska i mitten av veckan testa digitalt med min fertilitetsmonitor och få det lite mer svart på vitt.
  • Saltvatten

Är det bara jag som är enormt hungrig!! Är bara i v 4 och nu är det andra dagen på raken som jag vill äta lunch runt kl 10. Och är sugen på allt möjligt! Jag gillar inte stark mat annars men just nu skulle jag kunna ta en språngmarsch till närmaste Burger King för lökringar doppade i sweet chilisås.

Har dessutom inte hunnit få bort graviditetskilona från i vintras än. Kommer aldrig våga att väga mig på MVC ????

• Saltvatten

Var tvungen att ta digitalt test på min fertilitetsmonitor nu på morgonen och nu finns inga mer tveksamheter Skrattande Enl uträkning är jag nu i v 4.
    Nu håller jag tummarna att allt går bra och att vi slipper ännu ett missfall.

Har inte så mycket symptom:
    - smått illamående från och till men inte så påtagligt (å andra sidan slog illamåendet inte till förra gången fören runt v 7)
    - möjligtvis en aning större bröst
    - HUNGRIG (denna hungerkänsla kräver versaler)! Min kropp har på nåt vis ställt in sig på frukost-> 1:a lunch kl 10 -> 2:a lunch kl 12
    - Väldigt trött!

Min man är jättesnäll och tar hand om dottern när hon vaknar på nätterna just nu (den "ljuvliga" 8 månadersfasen) så jag får sova.
    Han har även tagit fram påsen från förrådet med mina mammakläder som jag någon dag ska gå igenom Glad

• Saltvatten

Suckar!

Jag testade mig ca BIM-4 och fick då positivt. Gjorde testet med Clearblues lite mer avancerade fertilitetsmonitor och fick då GRAVID.
    Nu på BIM+1 så kände jag mig nervös då jag haft 2 missfall tidigare varav det senaste i augusti i år och kände att jag ville testa igen för säkerhets skull.

Nu lyste det ingen testsymbol som visade att jag kunde testa men enl. instruktionen ska man kunna testa ändå. Och nu fick jag INTE GRAVID. Gjorde även ett av mina mindre bra, billiga test som knappt visade något streck alls.
    Har inte fått någon blödning ännu men känner att det sticker i magen som vid mens och tror bara det är en tidsfråga innan det kommer igång.

Min man försöker hålla peppa mig med att testet kanske är fel eftersom läkaren satt in mig på Lutinus och han tror att detta kan påverka att testet visar negativt men eftersom detta har till syfte att ge ökad progesteron så borde det inte inverka till ett falskt negativt resultat.

Så nu är det bara att vänta in den kommande blödningen antar jag. Är så enormt ledsen just nu!! Sen jobbar maken dessutom idag vilket känns jobbigt, hade bara behövt få åka iväg en stund helt själv och ta in detta sorgliga besked som nu drabbat oss åter igen.
    Så ingen junibebis för min del Gråter

Svar på tråden Junibebisar 2016