• Sara222

Junibebisar 2016

Hej

Hoppar in här också. Oplanerat gravid med tredje barnet, beräknat 12 juni. Har en 5 och en 3 1/2 åring innan. Min man är skiträdd och tror inte alls vi kommer fixa 3 barn, nån som har tre och kan ge mig bra argument ????. Jag är jätteglad iallafall! ????????????. Mår illa så fort jag blir minsta lilla hungrig och är trött...

• Sara222

Jag är också i vecka 7 (6+1) enligt VUL igår ????. Väntar 3:e barnet. Och också jättesvullen i magen emellanåt, mest på eftermiddagarna. Har varit tvungen att knäppa upp byxorna ????

• Sara222

Jag hade 4 missfall innan jag fick mina två barn. Är nu gravid med nr 3 och är i vecka 7. Jag fick progesteron och trombyl i båda mina lyckade graviditeter och även nu. Jag ska ta det fram till dess att moderkakan tar över produktionen, cirka i v 10. Be om det du med! Jag är övertygad om att det är det som hjälp mig att behålla mina graviditeter

Är gravid nu efter 3 missfall sen april. Är också en sån som testar för att lugna nerverna, dock så ökar inte mina tester i styrka. De minskar inte heller som de gjort de andra gångerna, de har ett fortsatt svagt streck allihop. Gjort Clearblue digital också där jag fick gravid 1-2, men vad jag vet så är jag nog något längre gången än så. Antar att det är för att jag har lågt hcg... Vågar man ens hoppas att detta ska gå vägen? 

Förlåt för deppigt inlägg, men tänkte om någon kanske har varit i samma sits <3[/quote]

• Sara222
    Ellaria skrev 2015-10-22 10:39:05 följande:

Hur slutar man oroa sig? BM sa att "så länge du har symptom så är det inget fel" men det är ju ren och skär lögn! Läser man trådar på familjeliv och andra ställen ser man ju många som haft symptom vars foster har varit döda i flera veckor.

Jag har bokat ett privat UL i v12, men det är inte kul att vara orolig i sex veckor till. Jag fattar inte varför de inte bara ger alla som vill ett VUL i vecka 8, det är ju nästan standard med viabilitets-VUL i andra länder. Varför plåga gravida kvinnor på det här sättet?

Om de upptäcker ett dött foster på mitt ultraljud vet jag inte var jag tar vägen.

Jag oroade mig HELA min första graviditet och det slutade i en rejäl förlossningsdepression. Jag var såååå orolig för ALLT. Med nr två så bestämde jag mig gör att aldrig må så igen och jag tänkte att det säkert kommer att få bra. Tänk inte på de två procent som inte föds friska utan tänk istället på de 98 som föds friska. Nu är jag gravid med nr 3 och tänker bannemej njuta för det här blir sista gången :)
  • Sara222
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:52:54 följande:
    Jag har också slutat med mina antidepressiva som jag haft i åtta år. Kände av väldigt mycket utsättningssymtom ibörjan men de har kagt sig nu som tur är. Är väldigt gråtmild dock. Svårt att veta vad som är vad nu som gravid!
    Varför har ni slutat? Jag åt sertrallin hela min förra graviditet och både BM och läkare sa att jag absolut skulle fortsätta. Det viktigaste är att mamman mår bra. Det enda var att jag fick ligga kvar ett extra dygn på BB för att de skulle kolla att min son inte fick några utsättningssymtom, vilket inte hände.

Jag väntar mitt tredje barn nu och jag tänker fortsätta med min medicinering.
  • Sara222
    corona skrev 2015-10-26 09:41:48 följande:
    Jag tar också sertralin, och gjorde det förra gången jag blev gravid också.
    Trappade ner och slutade på en gång, men hamnade i djup depression i vecka 18, så började igen, på inrådan av både två olika läkare och min BM.

Mitt barn fick utsättningssymptom, i form av darrningar, men det gick över snabbt.  Blev snittad, stannade två dygn.  
    Kommer förmodligen fortsätta med sertralin denna graviditet, men ska till min läkare nästa vecka, så får se vad han säger. 
    Min läkare sa att det viktigaste såhär i början är att mamman mår bra. Han sa att man eventuellt kan pröva att trappa ner innan förlossningen för att barnet ska slippa utsättningssymtomm men att det inte är nödvändigt. Får se hur jag gör...
  • Sara222

Men hur kan man vara såååå trött, har inte varit det mina förra två graviditeter. Jag somnar hela tiden och när jag är vaken känner jag mig som en zombie. Är i vecka 8. Fler som känner som jag?

• Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-29 11:57:37 följande:

Sjukt nojjig här då jag inte känner mig det minsta gravid. Inga symtom som tyder på det.

Känns som en evighet till VUL, har tid i v.7+2 och jag bokade den veckan då jag under MA graviditeten gjorde ett i v.6+2-6+3 och det inte gick att se så bra och fick komma tillbaka senare, nervös jobbig väntan blev det och vill inte hamna där igen.

Är i v.4+3 idag om allt är som det ska. Ska man inte ha symtom i denna vecka jag befinner mig i? Känns så underligt att må precis som vanligt fast man plussat.

Det är många som inte känner någonting förrän de kanske börjar må illa eller blir trötta, detta varierar ju när det kommer men ofta inte före v 6-7 typ...

Jag har två barn och med den första var jag jättetrött och mådde inte illa,

Med andra var jag inte alls speciellt trött och mådde inte heller illa,

Nu är jag gravid med trean och har sovit konstant sedan jag plussa i vecka 4 och jag mår illa från och till...

Oroa dig inte, var glad så länge du mår bra och inte blöder... ;)
  • Sara222
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:09:46 följande:

Kan någon ge mig tips på vad man ska äta mot förstoppning? Det står att man ska äta katrinplommon men min mage klarar inte av att bryta ner fruktsocker så bra.

Päron är bra! Det är fiberrikt. Finns päronpure bland barnmaten också om man inte orkar trycka i sig flera päron :)
  • Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-31 11:08:37 följande:

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår och det kommer och går.

Ge inte upp. Jag hade 4 missfall innan min första graviditet och nu är jag gravid med trean :). Jag kom till en jättebra gyn som skrev ut Trombyl och progesteron som jag skulle ta i samband med att jag plussade. Vissa kam enligt honom få små, små blodproppar i moderkakan som gör att det blir missfall, även för låga halter av progesteron kan göra att graviditeten avbryts. Jag har tagit dessa två under båda mina graviditeter och även nu och ska göra det fram till v.10 när moderkakan tar över.

Ta nya tag och gå till gyn och be att få dessa preparat utskrivna till nästa gång. Det svåra är att bli gravid och det verkar du ju inte ha problem att bli. Lycka till nu!! Nästa gång är det din tur!
  • Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-31 14:02:46 följande:

[quote=75943185][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-31 13:52:50 följande:[/quote-nick]

Ge inte upp. Jag hade 4 missfall innan min första graviditet och nu är jag gravid med trean :). Jag kom till en jättebra gyn som skrev ut Trombyl och progesteron som jag skulle ta i samband med att jag plussade. Vissa kam enligt honom få små, små blodproppar i moderkakan som gör att det blir missfall, även för låga halter av progesteron kan göra att graviditeten avbryts. Jag har tagit dessa två under båda mina graviditeter och även nu och ska göra det fram till v.10 när moderkakan tar över.

Ta nya tag och gå till gyn och be att få dessa preparat utskrivna till nästa gång. Det svåra är att bli gravid och det verkar du ju inte ha problem att bli. Lycka till nu!! Nästa gång är det din tur!

[/

Fy vad ledsamt att du fick vara med om det.

Jag tar Albyl minor för att förhindra bloddproppar och progesteron vaggisar och progesteronet ska jag ta fram till v.12+0 det är gynekologen som skrivit ut det. Jag har inte svårt att bli gravid tvärtom men att behålla graviditeten.

Håll ut, det kommer att gå tillsist. Håller tummarna för dig!! :)
  • Sara222
    En del av oss skrev 2015-11-02 16:44:15 följande:

[quote=75951207][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 16:32:56 följande:[/quote-nick]

Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?

[/

Jag har gjort, det var för litet för att kunna se något då.

Jag gjorde nyligen i 6+1 och såg lilla hjärtat picka på :)
  • Sara222
    2013januari skrev 2015-11-02 16:32:56 följande:

Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?

Ja jag har gjort i 6+1 och såg ett litet pickande hjärta :)
  • Sara222
    corona skrev 2015-11-22 10:45:03 följande:

Jag är 36 och kommer göra KUB.   Vi är beredda på både FVP och att avbryta graviditeten vid avvikelser. 

Förra graviditeten var jag 30, och då hoppade jag över KUB.  

Jag är 38 och väntar mitt tredje barn. Jag gjorde KUB med min yngsta som är 3,5 år. Min barnmorska berättade nu att har man en risk som är mellan 1:50-1:200 så erbjuds man NIPT gratis, har man en risk på 1:50 och under så erbjuds man MKP och FVP. Det tycker jag känns tryggt. Jag hade i annat fall tänkt att betala för NIPT men nu gör jag KUB och avvaktar...
  • Sara222
    Dance dance dance skrev 2015-11-22 17:31:55 följande:

Vad bra, i vilket landsting är det?

Dance dance dance skrev 2015-11-22 17:31:55 följande:

Vad bra, i vilket landsting är det?

Stockholm. Går på söder i Sthlm. :)
  • Sara222
    tofslan skrev 2016-01-01 09:26:36 följande:

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

I vecka 17 ska du ju bara nå bra så ingen anledning till oro. Jag kände inga fosterrörelser med mina två första barn förrän runt v 20-22. Nu gravid med tredje och har känt rörelser sedan v 14 men kaffe och lukter har jag kunnat dricka utan problem sedan v12-13 så det är inget konstigt.

Det är väldigt väldigt ovanligt med missfall efter v 13 så ta det lugnt!! :)
Svar på tråden Junibebisar 2016