• Sandra07

Junibebisar 2016

Hej!

Jag skulle oxå gärna vara med här????

Det är andra barnet och helt sjukt vad alla symptom känns tidiga den här gången????

BF 7 juni enl appar men tror själv på nån vecka senare. Skulle gissa på att jag är i V4 även om apparna säger v 5+4.

Bor i Falkenberg.

Var bor ni?

• Sandra07

Hur tänker ni göra med träning under graviditeten?

Själv gillar jag styrketräning och vill gärna fortsätta med det men är lite nervös att jag gör fel. Svårt att veta vad man bör eller inte bör göra.

Nån som har några tips eller vet var man kan hitta bra info om styrketräning under graviditet?

• Sandra07
    Qem skrev 2015-10-12 00:10:48 följande:

Jag tränar också en del och kör på ungefär som vanligt. Vad jag har läst mig till ska det vara ok så länge det känns ok, däremot ska man inte förvänta sig att man kan bli så mycket bättre/starkare under graviditeten utan mer behålla de muskler man har. Undvik för tunga lyft - gör fler upprepningar istället, efter vecka vad-det-nu-var kan man behöva låta bli utfall och andra övningar som belastar bäckenet snett, även magträning för de yttersta magmusklerna ska man bara försiktig med då man kan förstöra dem för framtiden har jag förstått det som. Men än så länge kör jag, som sagt, på som vanligt med både löpning och skivstångspass och det känns bra (v 6+0 nu).

Tack för tipsen! Ska nog försöka fortsätta som vanligt då, så länge jag orkar.
  • Sandra07
    Moneal skrev 2015-10-12 07:17:34 följande:

jag har tränat väldigt aktivt innan + men har hamnat i en dvala.

Ska försöka komma ur den så småningom men tror att jag väntar till efter 12 veckor och ul.

Kör mest styrka och löpträning men kommer byta ut löp till gå.

Känns inge bra att springa är fogarna är lite knasiga :)

Ja, jag antar att man får försöka lyssna på kroppen o göra det som känns bäst.
  • Sandra07

Vad gör ni mot illamående? Just nu förstår jag inte hur jag ska palla att jobba över huvud taget om det fortsätter så här. Har lågt blodtryck oxå så känns som jag ska svimma när jag står upp. Jobbar dessutom i butik så blir jobbigt att må illa när man har kunder. Vilken vecka började ni känna av illamående?

Och ni som varit gravida tidigare, när slutade det?

Är i vecka 7 och började må illa och bli yr i V6. Känns tidigt tycker jag.

• Sandra07
    Matildajb skrev 2015-10-19 12:25:00 följande:

Går in i v. 6 idag, plussade nu för 13 dagar sedan, och dessa dagar har varit dom mest långsamma i mitt liv!!! Vill bara få tiden att gå så man kan slappna av. Fick ett missfall i mars så jag är rädd och orolig. Har haft mycket molvärk som börjar avta nu, skönt det för det har oroat mig endel!

Får ibland som små stick på lite olika ställen i magen!

Har ömma bröstvårtor och mycket sugen på det mesta ;)

Ska på inskrivning på onsdag, det blir nog mycket mer verklighet då:)

Har även bokat in tidigt ultraljud (v. 9 då) på en privat klinik den 10/11!! :)

Grattis! Känner igen det där med stickningar eller småhugg i magen. Här kommer de oftast när jag vänder mig lite för hastigt. Men det är ju mycket som växer där inne så är ju helt normalt att det känns.
  • Sandra07

Hej! Det verkar som många här inne har problem med illamående. Men hur är det med yrsel och att det svartnar för ögonen ibland? Är det fler som känner av det?

I mitt fall misstänker jag att det är kopplat till lågt blodtryck. Ska till läkaren på måndag för att kolla upp. Har inte kunnat jobba på nästan hela veckan pga detta. Om någon har erfarenhet av detta från tidigare graviditeter så berätta gärna.

Svar på tråden Junibebisar 2016